Varioriemen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2004 13:53 #624747 door V300 register
Varioriemen is gemaakt door V300 register
De aandrijfriemen van een vario, mijn zijn verhalen bekend dat je beter de orginele van 140 euro ex btw erop kunt leggen, dan neppers klopt dit? Je kunt bijvoorbeeld wel geen orginele handremkabels eronder leggen maar met die riemen schijnt die niet zo goed idee te zijn... Namaak scheelt namelijk een stuk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2004 13:57 #644663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Varioriemen
Valt wel mee. Neppers zijn vaak soms beter, hangt van fabrikaat af. Ze zijn van een harder rubber en gaan daarom langer mee.
Nadeel is dat harder materiaal tot meer bijgeluid leidt, dan hoor je de riemen de eerste 100-meter vaak knarsen, daarna worden ze warm(er) en dan is het over.
Orginele Volvo riemen doen dit niet.
Misschien weet iemand nog merknaam van fabrikanten.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2004 16:12 #644664 door V300 register
Oke, weet ik dat ook weer. Hopelijk weet iemand nog een fabrikant en een prijs. Als het niet veel scheelt leg ik gewoon de orginele riemen eronder!

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2004 20:25 #644665 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Varioriemen
Originele riemen zijn via de volvo-dealer te verkrijgen. In het magazijn van de daf-club hebben ze ook riemen die op de 300 passen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2004 23:42 #644666 door V300 register
originele volvo riemen?

als ik me niet enorm vergis verkoopt volvo al sinds X jaar de roullunds 'vari-flex'
ofwel roflex riemen. dit zijn echt geen neppers maar gaan juist veel langer mee dan de originele.

buiten volvo riemen (misschien nog een oud voorraadje? dan heb je 'nieuwe' riemen van minstens 10 jaar oud!!!) en roullunds heb je nog een japans merk die riemen maken. in de benelux worden die geimporteerd door de mensen achter www.dafhobby.com Heb ik zelf geen ervaring mee maar het schijnen best goede te zijn. wel duur.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2004 23:46 #644667 door V300 register
overigens zijn roullunds riemen in de automaterialenzaak te verkrijgen voor prijzen tussen 120 en 160 euro.

voor de levensduur geldt dat de bepalende factoren -belangrijker dan het fabrikaat- de montage en de staat van de schijven van de variomatic zijn. beetje vet eraan en ze knallen er in no time onderuit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2004 07:22 #644668 door V300 register
Hoi, zitten er van die tanden aan zo,n riem? Ik zag in die bak al een paar (twee dus) van die dingen liggen... Vervangen, of wachten tot ze er onderuit liggen? Hij maakt geen herrie en slipt trouwens niet. Hoelang kun je op zoiets nog door rijden, of knappen ze nu heel snel omdat er minstens 2 tanden uitliggen?

(Bericht gewijzigd door josvandervelden op 30 oktober 2004)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2004 09:52 #644669 door V300 register
Als er tandjes uitspringen betekend dat inderdaad het einde... Als er op een bepaalt stuk alle tandjes missen dan kan de riem kantelen tot ie uiteindelijk breekt. Dit soort riembreuk geeft soms zelfs schade aan remleidingen, brandstofleidingen of komt zelfs dwars door de achterbank naar binnen!! Ervaringen bij Henk Eissens...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2004 17:50 #644670 door V300 register
Oke, vervangen dus. Ik ken twee verhalen dat ze gebroken zijn en bij die mensen is niks kapot gegaan behalve de riem dan. Kun je je afvragen of dat nog de moeite is met 200.000km!!! op de teller... Maar ja hij loopt goed, en is pas gekeurd...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2004 18:19 #644671 door V300 register
2 ton dan is de vario net ingereden! :-)

Riemen kun je er altijd weer af halen, en mits je de rijrichting markeert, altijd weer gebruiken op je volgende vario.

Want je weet: eens een vario......:-)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC