Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Het Volvo 300 drift topic

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 13:16 #678635 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Het laswerk in het diff zorgt inderdaad voor een onbalans. Maar omdat dit op een zeer kleine afstand zit tot het midden van de as valt het wel mee.

Ik gebruik andere fusee kogels onder om het camber af te stellen. De fuseekogels van een (ahum) Hyundai SCoupe. Ook zijn fusee kogels van een Volvo 240 toe te passen (deze zijn links en rechts iets anders)
Voor beide toepassingen moet de draagarm iets aangepast worden, maar laswerk aan het subframe is niet nodig en de ingreep kan teruggedraaid worden.

Verder maak ik gebruik van iets verzwaarde voorveren om de rol tegen te gaan en een stabilistatorstang op de achteras om rol tegen te gaan en meer gewichtsoverdracht te hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 17:09 #678651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Hendrik Jan, dat is interessante informatie. Eens langs de automateriaalzaak voor een setje Scoup? of 240 fuseekogels. Weet je toevallig ook hoeveel graden negatief camber dit scheelt?

Heb je weleens foto's van je 340/360 gepost? Heb hem nooit gezien denk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 20:48 #678655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
zal eens proberen foto's te posten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 21:03 #678658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Even snel voorstellen dan:

Ik ben Hendrik Jan Kort, woon in Didam, besmet met Volvo virus en dan met name het 480 virus. Ongewoon grote interesse in auto?s en afgestudeerd aan de HTS-Autotechniek in de richting voertuigdynamica.
De eerste 340 die ik kocht was uit nood, omdat de 480 ongeplande restauratie nodig had. (De bruin/rode rechts op de foto).
Ideale wagen, 1.4S met handbak en trekhaak.
Daarna volgde de blauwe 360 sedan. In goede conditie met slechts 94000 kilometers op de teller.
De 360 is puur voor de lol.



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 21:11 #678659 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
En om even de foto's compleet te maken: die van de aangepaste draagarm.
Goed te zien is hoe de fuseekogel gemonteerd zit.
De kogel zit nu nog vrij ver naar achter, dat maakt de wagen onrustiger rond de middenstand, maar reageert wel sneller en voelt beter aan. De demper staat iets rechterop.
Nadeel is dat het wiel naar achter komt. Behalve dat het wiel niet meer netjes in het midden van de wielkast zit, komt er door de kortere wielbasis ook meer gewicht op de vooras.
Oplossing is al gevonden: kogel kan iets naar voor of vervangen worden door kogels voor de 240.

Complete arm van boven:


Foto van bovenkant fuseekogel:


Foto van de onderkant fuseekogel:


Bezoek ook de website als je interesse hebt in de 480,
verder ben ik altijd bereikbaar via mijn mail-adres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2007 00:22 #678672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
wow, die 480 is idd mooi.
wit is altijd wel een leuk kleurtje.
maar deze 360 is dus puur voor het mooie gooi en werp werk?
gezien je 5 punts gordels heb, zal je nogal wild ermee omgaan?

@ frits/erik
in het begin hadden jullie het over handrembochtjes ...
aangezien de handrem op de achterwielen zit, komt het er op neer dat jullie dus gewoon in een keer het gas vloeren en dan op t laatste moment dat je het stuur omgooit snel koppelen en dan de handrem erop?
anders moet je toch een godsonmogelijke klap op je aandrijfas krijgen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2007 07:32 #678675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
ontkoppelen, handrem kort aanruken. Gas er op en koppeling op laten komen.

Klonkt bruusker dan het in werkelijkheid is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2007 18:22 #678726 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
PS: heeft iemand enig idee hoe ik aan een sperdifferentieel kom? (Geen CO2 sper! of zoals de engelsen zeggen; spool diff)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2007 19:27 #678730 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Bedankt voor de info Hendrik! Ik doe zelf ook HTS-Autotechniek

Een echt sperdiff haal je in zweden, daar zijn er enkele geleverd met sper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 07:27 #678902 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
heeft er iemand de nummers van de koni's voor en achter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD