Het Volvo 300 drift topic
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Autoschade Wielhoven doet deze ingreep gratis. Je hoeft alleen voor een tweede voorbalk te zorgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb namelijk een auto erbij gekocht afgelopen vrijdag, en wel een 360 sedan .
Foto's en een verhaaltje volgen nog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wielhoven doet het trouwens ALLEEN gratis voor de cup rijders.
Ik heb m'n diff van m'n vario vastgebakken trouwens. Hij moet er alleen nog onder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;30003 schreef : Ik heb m'n diff van m'n vario vastgebakken trouwens. Hij moet er alleen nog onder.
op welke punten moet je deze precies vastlassen? wil het ook gaan doen namelijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Googlen op "welded diff"
www.mudzilla.nl/tech/aandrijving.htm
De zonnenwielen en sattelietwielen tot een "blok" lassen,
Of de sattelietwielen aan het huis vast lassen.
Dat laatste heb ik gedaan, omdat je (bij een vario!) er anders erg slecht bij kan:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Ben je niet bang voor onbalans doordat de lassen niet helemaal gelijkmatig verdeeld zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik denk wel dat het onbalans met zich mee brengt ja.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Onbalans kun je er zelf proberen uit te halen. Hiervoor kun je zelf thuis een opstelling maken maar 't is wel heel tijdrovend.
Waarschijnlijk valt de onbalans haast in het niets vergeleken met de massatraagheid. Daarbij is er in zo'n diff minder radiale vering, waardoor het minder kan gaan trillen, dan bijvoorbeeld een wiel dat in onbalans is. Die hangt namelijk in een "losse" ophanging. Het onafgeveerd gewicht van een wiel is relatief kleiner dan dat van het diff.
Ik denk dus: niks meer aan doen!.
Het camber achter (starre as) kun je ook vrij simpel verstellen. Pak je auto op met een heftruck, pak een snijbrander en stook de as roodgloeiend, net aan de binnenkant van de bladveren. Laat nu de auto vanaf een bepaalde hoogte: "X" vallen en voil?: negatief camber.
Overigens volgens mij best een onnauwkeurige methode.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik ben benieuwd wat je van het diff gaat vinden Frits. Ik rijd nu zelf sinds een week af en toe met een vast gelast diff, en ben toch wel blij dat ik het niet voor woon werk verkeer hoeft te gebruiken. Het drift super, maar rijd minder!
Succes ermee iig! Wie weet kom ik je nog eens tegen op een drift dag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.