Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Het Volvo 300 drift topic

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2007 15:04 #673359 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het Volvo 300 drift topic
Het Camber wordt aangepast door de balk tussen de kogels door te zagen en iets breder weer aan elkaar te lassen.
Autoschade Wielhoven doet deze ingreep gratis. Je hoeft alleen voor een tweede voorbalk te zorgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2007 16:34 #676498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Is dit ook een aanrader voor een straatauto Jeroen? Ik heb weleens eerder gehoord dat het camber dan 3 graden zou worden.
Ik heb namelijk een auto erbij gekocht afgelopen vrijdag, en wel een 360 sedan :D.

Foto's en een verhaaltje volgen nog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2007 17:25 #676500 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
3 graden is veel... Voor een straatauto tenminste. Maar dat boeit me niet, ik ga het zoiezo doen.

Wielhoven doet het trouwens ALLEEN gratis voor de cup rijders.

Ik heb m'n diff van m'n vario vastgebakken trouwens. Hij moet er alleen nog onder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 10:22 #676563 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic

rwdstudent;30003 schreef : Ik heb m'n diff van m'n vario vastgebakken trouwens. Hij moet er alleen nog onder.


op welke punten moet je deze precies vastlassen? wil het ook gaan doen namelijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 10:31 #676565 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Er zijn verschillende methodes:

Googlen op "welded diff"
www.mudzilla.nl/tech/aandrijving.htm

De zonnenwielen en sattelietwielen tot een "blok" lassen,

Of de sattelietwielen aan het huis vast lassen.

Dat laatste heb ik gedaan, omdat je (bij een vario!) er anders erg slecht bij kan:





Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2007 10:39 #676568 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het Volvo 300 drift topic
Heb je ook een voor- en na plaatje?
Ben je niet bang voor onbalans doordat de lassen niet helemaal gelijkmatig verdeeld zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 11:01 #676576 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Nee, heb geen foto's vooraf gemaakt.

Ik denk wel dat het onbalans met zich mee brengt ja.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 17:18 #676620 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Frits, gast...........je bent leip........

Onbalans kun je er zelf proberen uit te halen. Hiervoor kun je zelf thuis een opstelling maken maar 't is wel heel tijdrovend.
Waarschijnlijk valt de onbalans haast in het niets vergeleken met de massatraagheid. Daarbij is er in zo'n diff minder radiale vering, waardoor het minder kan gaan trillen, dan bijvoorbeeld een wiel dat in onbalans is. Die hangt namelijk in een "losse" ophanging. Het onafgeveerd gewicht van een wiel is relatief kleiner dan dat van het diff.
Ik denk dus: niks meer aan doen!.

Het camber achter (starre as) kun je ook vrij simpel verstellen. Pak je auto op met een heftruck, pak een snijbrander en stook de as roodgloeiend, net aan de binnenkant van de bladveren. Laat nu de auto vanaf een bepaalde hoogte: "X" vallen en voil?: negatief camber.
Overigens volgens mij best een onnauwkeurige methode.:sad:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 17:20 #676622 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Precies, dat denk ik ook. Volgens mij valt het heel erg mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2007 09:34 #676777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Haha, mooie beun manier van negatief camber achter! :D

Ik ben benieuwd wat je van het diff gaat vinden Frits. Ik rijd nu zelf sinds een week af en toe met een vast gelast diff, en ben toch wel blij dat ik het niet voor woon werk verkeer hoeft te gebruiken. Het drift super, maar rijd minder!
Succes ermee iig! Wie weet kom ik je nog eens tegen op een drift dag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD