Het Volvo 300 drift topic
- V300 register
- Verbannen
-
Ik rijdt er ook mee op het circuit enzo, dus een beetje slijtage mag echt wel. Al valt me deat nog alles mee, mijn banden hebben nog ruim voldoende profiel (na 2 jaar en 10.000km incl circuits!) en de remmen zijn ook nog lang niet op, helaas

Driftdagen zijn echter wat belastender voor de auto dus daar ben ik wat terughoudender, al wil ik er zeker ?cht een keer aan mee doen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik bedoelde meer of dat er iemand serieus mee bezig is. Bijvoorbeeld wedstrijden rijden in NL. (Ofzo)
Circuit km's zijn inderdaad vele malen minder erg dan drift km's. Een setje banden gum je tijdens driften in ??n dag op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar wel drift- en speeldagen ? la gummen.org en je kunt driftcursussen doen bij de slipscholen.
Al zal daar ook niemand met een DAF mee doen. Het rijdt meer in de massa

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Goed het zal dan geen standaard dafje zijn, en zeker geen vario. Maar qua uiterlijk zou het wel een erg mooi statement zijn, zo tussen al die toys-are-us Japanners

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zo'n Corolla is natuurlijk totaal wat anders dan een DAF. Die corolla's die meerijden zijn AE86's 2 liter, afhankelijk van de uitvoering tussen de 120 en 150 pk standaard al


Aanpassen mag, maar ik zie nog niemand een DAF gaan ombouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
@Beide; zou wel mooi zijn, maar er zullen er maar weinig zijn die er budget voor (over) hebben (helaas).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
hjkort;29326 schreef : Om onderstuur te voorkomen bij het insturen van de bocht, en bij het ronddriften van lange bochten is het aan te raden om meer camber te cre?eren op de voorwielen. Wordt ook gedaan in de Volvo 360 geen modena CUP.
Het camber
Dit is toch de mate hoever de wielen schuin staan ten opzicht van elkaar?
Dan bestaat er nog: - negatief camber: /---\
- en positief camber: \---/
Klopt dit?
Hoe is dit camber dan "in te stellen" bij bijvoorbeeld een 360?
(PS wat houdt trouwens dat "modena" in?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
en heeft er niemand wat plaatjes van hoe ze het camber veranderen in de cup?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het is bij de volvo 300 niet in te stellen. Het is mogelijk het subframe aan te (laten) passen, de draagarm zet je (afhankelijk hoeveel graden je wilt berijken) verder naar buiten toe.
Je kunt ook proberen om meer caster te cre?ren, dan gaan je remeigenschappen er minder op achteruit.
Geen van allen ooit geprobeerd, als ik eens tijd heb komt dat er wel....
Je banden zullen zeker harder slijten met 100% sper, maar banden zijn voor mij toch gratis. (regel iets met een plaatselijke garage)
Buis, je hebt de ferrari 360 modena. De 360 geen modena cup is dus een knipoog naar de ferrari's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.