Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Het Volvo 300 drift topic

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 21:04 #672555 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Professioneel = D1 GP



Ik rijdt er ook mee op het circuit enzo, dus een beetje slijtage mag echt wel. Al valt me deat nog alles mee, mijn banden hebben nog ruim voldoende profiel (na 2 jaar en 10.000km incl circuits!) en de remmen zijn ook nog lang niet op, helaas :P

Driftdagen zijn echter wat belastender voor de auto dus daar ben ik wat terughoudender, al wil ik er zeker ?cht een keer aan mee doen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 21:22 #672560 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Ik weet wat D1 is, maar ik snap ook dat daar nooit iemand met een DAF mee zal doen.

Ik bedoelde meer of dat er iemand serieus mee bezig is. Bijvoorbeeld wedstrijden rijden in NL. (Ofzo)

Circuit km's zijn inderdaad vele malen minder erg dan drift km's. Een setje banden gum je tijdens driften in ??n dag op. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 21:51 #672574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Profi driftwedstrijden zijn er ook niet in NL geloof ik.
Maar wel drift- en speeldagen ? la gummen.org en je kunt driftcursussen doen bij de slipscholen.

Al zal daar ook niemand met een DAF mee doen. Het rijdt meer in de massa :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 22:02 #672577 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Waarom geen DAF in de D1 eigenlijk? Als corrola's er mee kunnen doen...

Goed het zal dan geen standaard dafje zijn, en zeker geen vario. Maar qua uiterlijk zou het wel een erg mooi statement zijn, zo tussen al die toys-are-us Japanners :D.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 22:07 #672578 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Er zijn zeker wel wedstrijden: www.xtremedrift.com/forms/XDreglement2007.pdf

Zo'n Corolla is natuurlijk totaal wat anders dan een DAF. Die corolla's die meerijden zijn AE86's 2 liter, afhankelijk van de uitvoering tussen de 120 en 150 pk standaard al :) Standaard sper etc.. Die auto's zijn zowat af fabriek ontworpen als driftauto :D

Aanpassen mag, maar ik zie nog niemand een DAF gaan ombouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2007 09:10 #672604 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
@Frits: Stoer, dat wist ik niet!

@Beide; zou wel mooi zijn, maar er zullen er maar weinig zijn die er budget voor (over) hebben (helaas).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2007 11:57 #673347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Om onderstuur te voorkomen bij het insturen van de bocht, en bij het ronddriften van lange bochten is het aan te raden om meer camber te cre?eren op de voorwielen. Wordt ook gedaan in de Volvo 360 geen modena CUP.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2007 12:42 #673349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic

hjkort;29326 schreef : Om onderstuur te voorkomen bij het insturen van de bocht, en bij het ronddriften van lange bochten is het aan te raden om meer camber te cre?eren op de voorwielen. Wordt ook gedaan in de Volvo 360 geen modena CUP.


Het camber
Dit is toch de mate hoever de wielen schuin staan ten opzicht van elkaar?
Dan bestaat er nog: - negatief camber: /---\
- en positief camber: \---/
Klopt dit?

Hoe is dit camber dan "in te stellen" bij bijvoorbeeld een 360?

(PS wat houdt trouwens dat "modena" in?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2007 12:53 #673350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
hoe zit het trouwens met bandenslijtage als je het dif vastlast? de bandjes gaan natuurlijk al lekker hard door het driften, maar nu slijten ze bij normaal gebruik ook een stuk harder, is dit een groot verschil?

en heeft er niemand wat plaatjes van hoe ze het camber veranderen in de cup?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2007 14:56 #673358 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Klopt, met meer negatief camber op de vooras heb je meer grip op de vooras. (als het droog is tenminste, als het nat is weet ik het zo nog niet)

Het is bij de volvo 300 niet in te stellen. Het is mogelijk het subframe aan te (laten) passen, de draagarm zet je (afhankelijk hoeveel graden je wilt berijken) verder naar buiten toe.

Je kunt ook proberen om meer caster te cre?ren, dan gaan je remeigenschappen er minder op achteruit.

Geen van allen ooit geprobeerd, als ik eens tijd heb komt dat er wel....

Je banden zullen zeker harder slijten met 100% sper, maar banden zijn voor mij toch gratis. (regel iets met een plaatselijke garage)

Buis, je hebt de ferrari 360 modena. De 360 geen modena cup is dus een knipoog naar de ferrari's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD