V300 gestript hoe zwaar?
- V300 register
- Verbannen
-
ivan141;76763 schreef : Heb trouwens wel eens een paar cupauto's van dichtbij bekeken, sommige zijn echt consequent lichter gemaakt, andere alleen ontdaan van wat er snel los wil komen. T'was niet voor niets een instapklasse, min of meer is de lol vergald door de mensen die blokken gingen blueprinten en speciale ophangingen lieten ontwikkelen. Allemaal begrijpelijk, maar dan blijft er van een budgetklasse niets meer heel (en dan is een volvo 360 opeens een rare keus om zoveel moeite in te stoppen).
Ik wil in mn eigen 360 nog een keer het dak dichtlassen en de hele bakconstructie voor dat schuifdak eruit slijpen.. daar zit ook wel wat gewicht in.
Nja het gewicht zo laag mogelijk krijgen is de goedkoopste manier om sneller te gaan:D
Zou de constructie daar ook stugger door worden als je het dak dichtlast?
Welke delen van de auto zijn dragend (of hoe moet ik het noemen?) ? Welke delen geven stevigheid en kun je dus zeer zeker niet verwijderen of kun je niet verzwakken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Toevallig vorige week een weggebracht daar was het dak vanaf, als je erin stond zag je de hele auto gewoon doorzakken.
spatborden en kokers zijn ook van belang.
Daarom snap ik ook niet waarom je aan kunstof schermen zou willen beginnen, het is zo slap als een tot en wordt je auto dus alleen maar slapper van!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat mocht toch juist niet in de Cup?ivan141;76763 schreef : min of meer is de lol vergald door de mensen die blokken gingen blueprinten en speciale ophangingen lieten ontwikkelen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar hoe zit met de dragende delen van een 300? Iemand daar een antwoord op?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Je hebt sowieso verschillende dwarsbalken, o.a. de voorbalk en bij de achterwielen. Niet aankomen.
Dan de dorpels en die balken die onder de auto schuin naar voren lopen. Die zou ik ook zeker niet weghalen.
Wat je misschien wel kunt doen is de binnenpanelen (niet de deurpanelen, maar het plaatwerk erachter) van de deuren eruit halen. En de vloerbedekking, die is onmundig zwaar. Vergeet vooral de achterbank niet, is ook loeizwaar. Hemelbekleding kun je net zo goed laten zitten, weegt niks.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Binnenbeplating van de deuren zou ik laten zitten, anders hou je geen botsveiligheid over lijkt me...
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;77098 schreef : Alles is dragend volgens mij? Het is een zelfdragende koets...
Binnenbeplating van de deuren zou ik laten zitten, anders hou je geen botsveiligheid over lijkt me...
Ja volgens mij klopt dat ook, maar delen als dak, bodem, transmissietunnel, chassisbalken die dragen weer meer dan andere (en zijn ook geen optie om zwakker/lichter te maken).
Botsveiligheid maak ik me niet zo'n zorgen om.........Kooi:zzz: