V300 gestript hoe zwaar?
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Scheelt ook weer minimaal 10kg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Rechterbuitenspiegel er af halen kan & mag ook.. scheelt luchtweerstand en gewicht.
De lampjes van je knipperlichten kan je er uit halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat ik allemaal met mn circuitbak heb uitgehaald:
-Bitumen isolatiematjes van de vloer afgebikt (kilo of 10, minimaal)
-Lexan ramen in de achterdeuren, binnenwerk uit de achterdeuren geslepen
Bij elkaar was dat weer 10 kilo.
Voordeurramen en achterraam heb ik nog niet gedaan, maar ik schat dat daar toch ook zo'n 10-20 kilo te winnen valt. Lexan is wel peperduur, zou ik in het vervolg alleen nog maar op de voorste zijramen gebruiken aangezien het minder boeiend is als er achter iets barst.
-Interieur gesloopt.. zit veel gewicht in, maar dan moet je geen zware stoelen terugmonteren zoals ik heb gedaan.
-Achterbumper zat bij mij aan een trekhaak vast.. heb ik in zn geheel weggedaan..heb je toch niets aan. kilo of 10-15 weer.
Het dashboard slopen zou nog meer kunnen besparen, maar er zit denk ik niet zoveel gewicht in, en t is wel zo drastisch.
Resumerend heb ik nu een auto die achter zo licht is dat je er vrolijk mee kunt rondsmijten, maar nog altijd de typische v360 neus die een ton weegt.
Wil je echt van gewicht af dan moet je iig NIET een volvo redblock in je vooronder hebben liggen, zijn onwijs zware blokken. Een renault 1.7 lijkt me het mooiste, maar zelf ben ik nog altijd bezig met een B21ET om al dat gewicht maar naar voren te slepen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is geen optie vanwege de positie van de brandstofpomp en scherpe bochten... daarin wordt de brandstof naar 1 kant gedrukt.... daarom rijden ze altijd ramvol in de cupvolvofiel;61950 schreef : Reservewiel + steun eruit, standaard met halflege tank rijden... scheelt ook al een heleboel:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.