V300 gestript hoe zwaar?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;62665 schreef : Nice picture.
Rechterbuitenspiegel er af halen kan & mag ook.. scheelt luchtweerstand en gewicht.
De lampjes van je knipperlichten kan je er uit halen.
Spiegels demonteren scheelt ook aanzienlijk in het verbruik!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
slb_340;67610 schreef : Mijn neef doet dus mee aan de cross (met een Ford Sierra). Nu zag ik dat hij, vanwege het gewicht (en ook om praktische-beuk-mogelijkheden) zn radiateur achter had geplaatst + een tankje. Misschien een idee om gewicht van voor naar achter te verplaatsen?
Als je met een auto het circuit opgaat en hem voor lichter, maar achter zwaarder maakt gaat dat toch ten koste van de wegligging (uitbreken e.d.)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is tevens ook niet echt nuttig als je wel met ramen wilt rijden zoals de meeste mensen.
Wat betreft de benzine klopt het helemaal. Minder dan een halve tank met wat vaart de bocht in, en je motor valt dood doordat de pomp lucht pakt. Is HEEL vervelend bij het uitaccelereren van scherpe bochten.
De oplossing is evenwel niet lastig (heb er zelf nog niet mee gekloot):
Klein buffertankje gebruiken, opvoerpomp van de hoofdtank naar het buffer en de echte injectiepomp op het buffertje aansluiten. Niet vergeten dat het buffer ook een retour en ontluchtingsleiding nodig heeft. Komt ie zeker niet snel meer zonder benzine te zitten.
@Degene die zegt dat renault blokken zwaar zijn: wel eens een 2l volvo blok getild? Ik krijg zelfs het kale blok nauwelijks opgetild.. het complete motorblok van mijn corolla til ik in mijn eentje redelijk makkelijk op (1.6l twincam). Ben zelf geen klein ventje overigens. Dat anker in het vooronder maakt het wel een interessante driftbak (mits ie een sper oid heeft), de mijne is achter zo licht dat je alleen maar een beetje enthousiast in hoeft te sturen voor overstuur (op de straatbanden dan).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je een redblock zonder turbo had genomen was de neus ook weer 20 kilo lichter.
Afhankelijk van hoe ver je wilt gaan moet die zware neus wel een stuk lichter zijn te maken, mja je zit nu natuurlijk wel met een B21ET.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
In de cup zou ik de dynamo demonteren en gewoon de accu leegrijden per heat/ per x aantal heats. Scheelt best een hoop gewicht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.