Nieuwe velgen, wielnaaf te groot
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-11-2017 20:27 #972982
door alex kokkeler (GAST)
Eh? Motor-ophanging eruit om het spatscherm eraf te halen?
...het is geen Fransoos, hoor.
Spatscherm zit origineel alleen vast met bouten en lijm. Tenzij inderdaad zoals in eerdere reacties de voorbalk aan het scherm is gelast, onderaan de bumper. Dat kun je zo los slijpen of met een beitel eruit tikken.
Je kunt de lijm ook week maken door een verfstripper (industriële föhn), zo is mij dat ooit eens gelukt, omdat ik bang ben voor messen, haha.
Wel voorzichtig loswrikken, anders ram je tegen een ander nog goed plaatwerkdeel met je scherm.
En als je er dan toch bij kunt, ga dan even die holle ruimte helemaal ontroesten en behandelen met gekookte lijnzaad-olie of een ander roestwerendmiddeltje, owatrol, of desnoods scheepsteer of etsprimer van de Akzo. Wat je ook maar wilt.
Roesten doet het toch wel weer, maar alleen duurt het dan wat langer.
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Nieuwe velgen, wielnaaf te groot
Marty360GLS;247665 schreef : Ik dacht te zien dat ik een compleet deel van motorophanging moest verwijderen (vanuit de motorkap gezien), maar blijkbaar valt dat dus wel mee.
Eh? Motor-ophanging eruit om het spatscherm eraf te halen?
...het is geen Fransoos, hoor.
Spatscherm zit origineel alleen vast met bouten en lijm. Tenzij inderdaad zoals in eerdere reacties de voorbalk aan het scherm is gelast, onderaan de bumper. Dat kun je zo los slijpen of met een beitel eruit tikken.
Je kunt de lijm ook week maken door een verfstripper (industriële föhn), zo is mij dat ooit eens gelukt, omdat ik bang ben voor messen, haha.
Wel voorzichtig loswrikken, anders ram je tegen een ander nog goed plaatwerkdeel met je scherm.
En als je er dan toch bij kunt, ga dan even die holle ruimte helemaal ontroesten en behandelen met gekookte lijnzaad-olie of een ander roestwerendmiddeltje, owatrol, of desnoods scheepsteer of etsprimer van de Akzo. Wat je ook maar wilt.
Roesten doet het toch wel weer, maar alleen duurt het dan wat langer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-11-2017 19:29 #973117
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe velgen, wielnaaf te groot
Bedankt voor de tips. Even wachten tot de kerstvakantie (of een rustig weekendje) en dan kan ik aan de slag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets