Nieuwe velgen, wielnaaf te groot
- V300 register
- Verbannen
Hoort dat middelste gedeelte (met die ronde kop en dat stukje draad) wel origineel op de wielnaaf? Ik heb namelijk geen vergelijkingsmateriaal en weet dus niet hoe het er eigenlijk uit hoort te zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Marty360GLS;247568 schreef :
Hoort dat middelste gedeelte (met die ronde kop en dat stukje draad) wel origineel op de wielnaaf?
Klopt! Enkel de aluminium ring niet.
Nog een andere optie die me te binnen schiet, boor een gaatje in het aluminium (wel ff een stukje tape op de boor voor de diepte). Dat gaatje voor je net niet volledig door het aluminium heen. Net niet om de naaf niet te beschadigen. Vervolgens neem je een grotere boor tot je zo ongeveer aan de breedte van de ring zit. Als deze er onder het boren nog niet af klapt wordt het vrij eenvoudig om deze verzwakking helemaal door te breken.
- V300 register
- Verbannen
Al zal het verwijderen van de remklauwhouder moeizaam gaan. Als de auto de laatste
tijd nog gereden heeft, kun je de trommels er meestal wel af krijgen.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;247569 schreef : Klopt! Enkel de aluminium ring niet.
Nog een andere optie die me te binnen schiet, boor een gaatje in het aluminium (wel ff een stukje tape op de boor voor de diepte). Dat gaatje voor je net niet volledig door het aluminium heen. Net niet om de naaf niet te beschadigen. Vervolgens neem je een grotere boor tot je zo ongeveer aan de breedte van de ring zit. Als deze er onder het boren nog niet af klapt wordt het vrij eenvoudig om deze verzwakking helemaal door te breken.
Bedankt voor de tips! Ik ben de rest van de week in Delft aan het studeren, maar ik ga volgend weekend proberen om ze eraf te halen.
En zouden nieuwe centreerringen nodig zijn? Mijn pa is handig met de draaibank en heeft al aangeboden om nieuwe alu ringen te draaien.
- V300 register
- Verbannen
François;247570 schreef : Tja, je kunt ook naar de sloop gaan en 2 naven en 2 trommels halen en die erop zetten.
Al zal het verwijderen van de remklauwhouder moeizaam gaan. Als de auto de laatste
Ik heb de naaf van de achteras nog niet gezien, maar ik neem aan dat (op de trommel na) het er hetzelfde uitziet als bij de vooras, en dat ik de ring er zo af kan jassen met brander, boor, beitel etc. Waarom zou ik aan de trommels moeten zitten?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
François;247570 schreef : Tja, je kunt ook naar de sloop gaan en 2 naven en 2 trommels halen en die erop zetten.
Dit lijkt me echt veel meer wetk dan die ringen eraf halen. Met een beitel en hamer kijken of je ze los kunt wrikken, laten draaien om de naaf of splijten.
- Mark Smeets
- Moderator
Marty360GLS;247571 schreef : Bedankt voor de tips! Ik ben de rest van de week in Delft aan het studeren, maar ik ga volgend weekend proberen om ze eraf te halen.
En zouden nieuwe centreerringen nodig zijn? Mijn pa is handig met de draaibank en heeft al aangeboden om nieuwe alu ringen te draaien.
even googlen, ik heb dezelfde ringen gekocht afgelopen jaar (van 53 naar 57). zijn van plastic, waardoor ze later ook eenvoudig te verwijderen zijn als je weer originele velgen wilt plaatsen
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen