achterwielen moeilijk los te krijgen
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De wielen kan je los krijgen door een paar welgemikte trappen tegen de band te geven, zodat het hefboomeffect de velg aan de andere kant los wrikt.
De trommels krijg je er inderdaad pas vanaf als de handrem er van af is (en zelfs dan soms lastig).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
(Niet Kemkers om hulp vragen, die wil links en rechts nog wel eens door elkaar halen)
- V300 register
- Verbannen
-
Heb het bij mijn pa zijn auto ook is gehad, was volledig vast gecorrodeerd... Niet los te krijgen!
uiteindelijk de buurman met een 10 ton pers laten komen en toen knapte hij eruit!
Wat helpt is om er gewoon bij montage wat speciaal vet achter te smeren, ik denk dat het kopervet is, maar ben nu opeens niet helemaal zeker meer!
- V300 register
- Verbannen
-
Er zijn andere boerenmethodes te bedenken maar die ga ik hier ivm. veiligheid maar niet posten :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;135757 schreef : Jij hebt lichtmetalen velgen zeker he JL?
Heb het bij mijn pa zijn auto ook is gehad, was volledig vast gecorrodeerd... Niet los te krijgen!
uiteindelijk de buurman met een 10 ton pers laten komen en toen knapte hij eruit!
Wat helpt is om er gewoon bij montage wat speciaal vet achter te smeren, ik denk dat het kopervet is, maar ben nu opeens niet helemaal zeker meer!
kopervet kan iets van warmte hebben, gewoon vet wordt vloeibaar en remtrommels kunnen warm worden. Ik zou voor keramisch vet gaan, ik gebruik het ook steeds meer. Ik monteer tegenwoordig zelfs mijn bougies met keramisch vet. Ik heb al eens gehad een cilinderkop kapot te draaien met een vastgebakken bougie.:crazy1: