aandrijfas hoes en remmen achter.
- V300 register
- Verbannen
-
hij is goedgekeurd! aleen heeft hij wel adviespunten.
LV n RV draagarm rubbers geringe spelling
RA band 1,8 MM profiel.
En tijdens de APK kwam ik het volgende tegen
een lamp stuk (grootlicht)
ruitenwissers allebij finaal af!
En echt mijn stage plek heeft echt een reden gezocht om hem compleet af te keuren! ze hebben een hekel aan oudelullen auto's!
maar voor de rest hele aardige mensen.
dus weer nederland vervuilen met mijn mooie volvo'tje!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ga de volgende keer naar een garage die veel met oude auto's doet.
Mijn "APK-leverancier" zoekt juist altijd naar redenen om hem w?l goed te keuren. Was af en toe best lastig, maar ze komen nogal eens met handige truukjes.
Drie keer is er een oude Kadett goedgekeurd (waarvan ik me bij de laatste keer ?cht afvroeg hoe ze dat voor elkaar kregen) en twee keer een 343'tje met hier en daar ook een vraagteken...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Volvo Nerd;99152 schreef : oja HIJ MAR WEER EEN JAAR ROND RIJDEN VAN DE STAAT!
hij is goedgekeurd! aleen heeft hij wel adviespunten.
LV n RV draagarm rubbers geringe spelling
RA band 1,8 MM profiel.
En tijdens de APK kwam ik het volgende tegen
een lamp stuk (grootlicht)
ruitenwissers allebij finaal af!
En echt mijn stage plek heeft echt een reden gezocht om hem compleet af te keuren! ze hebben een hekel aan oudelullen auto's!
maar voor de rest hele aardige mensen.
dus weer nederland vervuilen met mijn mooie volvo'tje!
Advies van mij is om de RA band dan toch maar te vervangen, drie redenen;
- hij slijt verder en bij politiecontrole kunnen ze hem dan afkeuren. Kost je een bekeuring,
- met heftig regenweer (hoosbui) ben je met zo'n band reddeloos verloren. Het is niet voor niets dat ze in F1 dan banden wisselen.
- als er iets scherps op de weg ligt heb je een grote(re) kans op een lekke band.
Ben wel benieuwd naar je auto. Heb je foto's en misschien vind je het leuk om naar de bloembollenrit op 26 april te komen?
---Mijn buren zijn zacht aangereden in hun Opel (gelijk een flinke schade). Nu hebben ze van mij een 360 te leen (ze vinden het uiterlijk van de auto niet zo spectaculair) en wat zeggen ze: Wat zitten die stoelen heerlijk, lijkt wel een huiskamersfeautuil. En wat rijdt die heerlijk, en de instap en de ruimte......Tja, sommige mensen oordelen te snel. Dat is op je stage ook zo.
- V300 register
- Verbannen
-
Thon Daf 46;98994 schreef : Als je de netjes schoongemaakte imbusbouten de dop erin getikt hebt en met verlengstuk de luchttol (zo een waar je wielmoeren e.d. mee afhaald) erop gaat perfect.
En nieuwe veerringen ertussen. Ik heb ervaring met losgelopen aandrijfas en daar wordt je niet blij van.
De 46 en 66 hebben dezelfde constructie en met mijn 46 zit er een lekkende keerring achter dus mag ik ook weer oefenen op de imbusbouten.
En voor het vervangen van deze ashoezen heb je echt geen spreider nodig. Een veerringetje eraf een tik, tik en de koppeling ligt los, hoesje erop tik, tik koppeling en veerringetje erop en klaar is kees, piet of wim:groovy:
Makkelijk is het als de as helemaal los is maar is niet perse noodzakelijk! De imbusbouten aan de wielen kant zitten vaak nog vaster die moet je zeker weken met WD40
Ik heb afgelopen woensdag van mijn 46 met dezelfde constructie als 343/340 een aandrijfas losgehaald met de op mij al eerder toegepaste manier, met de luchtslagtol. Even imbusje leeg krabbelen, dop met verlenging erin tikken en luchtsleutel erop en gingen alle 6 bouten vlotjes los. Daarna het achterste gedeelte eruit (dop 13 ook met de luchtsleutel) want de reden van deze demontage was een ernstig lekkende keerring waardoor de olie uit de vario lekte. Het hele spul er weer in en de imbussen weer gemonteerd met nieuwe veerringen. Ik ben mijn 46 klaar aan het klaar maken voor weer een zomerseizoen mooi weer ritjes en oldtimerdagen:w00t:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-