- Berichten: 4
aandrijfas hoes en remmen achter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;98856 schreef : zitten als het goed is bij de ashoezen. zijn overigens geen normale slangklemmen, die mag je hierbij absoluut niet gebruiken!
Daarom ook tussen haakjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
trouwens, eerst het vuil uit de bouten en dan pas de inbussleutel erin tikken...
ohja, en als je de assen gemonteerd heb, trek ze op moment of leg een m8 veerring achter de boutkop, 9 van de 10x trillen ze na een demontage vanzelf weer los..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
AvdAkker;98859 schreef : ohja nu zie ik het:+ my bad.
trouwens, eerst het vuil uit de bouten en dan pas de inbussleutel erin tikken...
ohja, en als je de assen gemonteerd heb, trek ze op moment of leg een m8 veerring achter de boutkop, 9 van de 10x trillen ze na een demontage vanzelf weer los..
Tuurlijk! Effe WD40 in die imbusjes spuiten, met een schroevendraaiertje leegkrabben en dan de imbussleutel erin tikken.
Dan verlengstuk erop en voorzichtig los proberen te halen.
(Tip van Jos)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En nieuwe veerringen ertussen. Ik heb ervaring met losgelopen aandrijfas en daar wordt je niet blij van.
De 46 en 66 hebben dezelfde constructie en met mijn 46 zit er een lekkende keerring achter dus mag ik ook weer oefenen op de imbusbouten.
En voor het vervangen van deze ashoezen heb je echt geen spreider nodig. Een veerringetje eraf een tik, tik en de koppeling ligt los, hoesje erop tik, tik koppeling en veerringetje erop en klaar is kees, piet of wim:groovy:
Makkelijk is het als de as helemaal los is maar is niet perse noodzakelijk! De imbusbouten aan de wielen kant zitten vaak nog vaster die moet je zeker weken met WD40
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de homo heb ik er met HEEL VEEL!!! pijn en moeite er vanaf kunnen krijgen.
in een hele ochtend wel te verstaan!
daarna de remmen bekeken achter.
schijfen eraf.
en tot mijn verbazing gloednieuwe blokken! echt waar!!!!
de mensen hebben de boel niet goed schoon gemaak en niet maar ook echt niet goed opgespanen!
de kabels bleken gewoon los te hangen!
even goed spannen en klaar.
ik ben er wel zo beetje de hele dag mee bezig geweest maar het was wel leuk om te doen.
ook heb ik een paar imbussen dol gedraaid(ook zo goed van mij)
dus moet ik die ook maar een keer vervangen.
de bussjes heb ik op 60Nm gezet. Is dat goed?
het is een makelijkere taak dan bij een voorwiel aangedreven auto.
de auto's die voorwiel aandrijving hebben moet je die as eruit meppen.
deze was een paar imbussen eruit en klaar.
en alle ruimte tot mijn beschiking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
afijn, mooi dat het gelukt is!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
het is een beetje vuil wat er nog in zat en ouderdom (denk ik)
toch bedankt voor alle adviesen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.