Vreemd sturen (hij spoort heel onregelmatig)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 12:53 #737840 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vreemd sturen (hij spoort heel onregelmatig)
ik kan toch wel een paar punten bedenken waarom het een veiligheids issues kan zijn.

als het de taatslagers idd zijn, heb je het risico dat doordat de veer geforceerd gedraaid wordt hij ineens uit de schotel schiet, ophanging klapt in, voorkant duikt naar beneden in de bump stops en je hebt ineens een heel dik gevalletje onderstuur.

als het de rubbers zijn kan het rubber scheuren waardoor je plots wel veel speling krijgt wat ook weer onberekenbaar stuurgedrag mee neemt.

echt snel zat dat niet gebeuren.. maarja het zal je maar gebeuren :)

toch maar asap vervangen die krengen :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 13:02 #737843 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vreemd sturen (hij spoort heel onregelmatig)
@ geheel gelijk. In normale omstandigheden zal je vrijwel altijd nog de auto kunnen conroleren. Echter bij plotselinge situaties heb je maar 1 doel precies en op tijd tussen die bomen, langs de stilstaande auto, tijdig corrigeren op glad wegdek, etc. etc. voor ogen. Hoe stabiler en directer de auto reageert des te meer kans heb je om te overleven (zeker met het extra gewicht van passagiers of het motorblok wat net in de kofferbak hebt geladen)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 12:22 #738270 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vreemd sturen (hij spoort heel onregelmatig)
dat je auto blijft trekken na een bocht, is gewoon een stukje gebrek aan 'zekerheid' inderdaad. Zou voor mij onacceptabel zijn...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 13:23 #738286 door V300 register

Erik;76171 schreef : @ geheel gelijk. In normale omstandigheden zal je vrijwel altijd nog de auto kunnen conroleren. Echter bij plotselinge situaties heb je maar 1 doel precies en op tijd tussen die bomen, langs de stilstaande auto, tijdig corrigeren op glad wegdek, etc. etc. voor ogen. Hoe stabiler en directer de auto reageert des te meer kans heb je om te overleven (zeker met het extra gewicht van passagiers of het motorblok wat net in de kofferbak hebt geladen)

Erik, ik denk dat weinig leden een motorblok achter in hun 340 laden}:) Enkel bijzondere gevallen daargelaten dan

(en ja, deze dodelijke combinatie heb ik ook eens toegepast...:y:)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 21:15 #738381 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vreemd sturen (hij spoort heel onregelmatig)
Een motortakel achterin, da's pas mooi:woei:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 21:42 #738383 door V300 register

Pistonpen paultje;76628 schreef : Erik, ik denk dat weinig leden een motorblok achter in hun 340 laden}:) Enkel bijzondere gevallen daargelaten dan

(en ja, deze dodelijke combinatie heb ik ook eens toegepast...:y:)

complete Variomatic + 1400 blok (in onderdelen) = i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/60374.jpg
reed niet echt heel erg geweldig ;)

ook ooit in een V66 GLS van Zeeland naar Zuid-Limburg gereden met achterin een (in het begin, volle) gastank, R5 Alpine Turbo blok+versnellingsbak, gecombineerd met de nogal gare ophanging was dat best een spannend ritje :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 23:17 #742053 door V300 register
@ raceeend
Is dat probleem opgelost door de toplagers te vervangen?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2008 08:57 #742070 door V300 register
ik heb de toplagers nog niet vervangen. ik zat even te wachten op de kerstbonus zodat ik een paar andere voorveren kan kopen en dan vervang ik meteen de lagers. zal eind december zijn.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 18:21 #743104 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vreemd sturen (hij spoort heel onregelmatig)
Leden kunnen het bij mij in de werkplaats doen. Ik heb veerspanners etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2009 10:42 #755282 door V300 register
aangezien ik nog geen verlaagveren heb gehaald had ik ook nog niet die hele veerpoot gedemonteerd. wel even een stukkie los geschroefd en schoongemaakt en ingevet. sinds het invetten bijna geen last meer dus dit waren 100% zeker die lagers.

met vervangen veren gaan die dus ook voor de zekerheid vervangen worden. (beetje vet is meestal een tijdelijke oplossing)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC