Het KONI schokbreker topic
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-02-2013 15:27 #923929
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
Achterdempers kan op straat. Ik heb het al eens zo gedaan, met een garagekrik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-02-2013 15:44 #923930
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het KONI schokbreker topic
Mijn 345 heeft wel versleten bladveren. De schokbrekers zijn prima. Aan de voorkant heb ik ze wel moeten vernieuwen.
Inderdaad, met de oude schokbrekers heeel comfortabel maar op de A15 net voor Rotterdam toch wel beetje zeeziek geworden :+
Iig, versleten bladveren met goede schokbrekers is een heel aparte ervaring. Hij veert bij drempels erg diep in, en dan meteen weer terug naar normaalstand. De uitgaande beweging wordt dus heel sterk gedempt, maar de ingaande niet. Hij hangt ook nogal door aan de achterkant.
Inderdaad, met de oude schokbrekers heeel comfortabel maar op de A15 net voor Rotterdam toch wel beetje zeeziek geworden :+
Iig, versleten bladveren met goede schokbrekers is een heel aparte ervaring. Hij veert bij drempels erg diep in, en dan meteen weer terug naar normaalstand. De uitgaande beweging wordt dus heel sterk gedempt, maar de ingaande niet. Hij hangt ook nogal door aan de achterkant.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-02-2013 15:51 #923931
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
Dus, stukje bladveer of caravanveren (die je nb aan mij hebt verkocht...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-02-2013 17:36 #923938
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het KONI schokbreker topic
Haha, ja ik was veel te bang dat de auto daarvan zou gaan stuiteren.
Ik neig naar een extra stukje bladveer.
Ik neig naar een extra stukje bladveer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-02-2013 17:43 #923939
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het KONI schokbreker topic
het mooie van versleten schokbrekers is natuurlijk dat je met een noodgang over een drempel kan suizen, maarja die dingen liggen er natuurlijk ook niet voor niets..
ik blijf het echt belachelijk vinden dat de APK regelgeving de schokbrekers zo zwak toetst. ze mogen niet lekken en that's it, dit wordt helaas altijd gezien alsof het een externe lekkage moet zijn en er dus olie lekt. terwijl een versleten schokbreker ook intern kan lekken langs de zuigerveren. dan staat de zuiger zowat loos in de olie te schuiven langs de openingen die de olieflow zouden moeten regelen zodat er ook echt gedempt wordt.
t gevaar van versleten schokbrekers is niet alleen het overhangen bij normaal bochtenwerk, je remweg is bij een noodstop tot 30% langer en bij een plotselinge uitwijkingsmanouvre boven de 60/70kmh ben je gegarandeerd de controle over de auto kwijt. het duurt langer voordat de auto reageerd op je stuurbeweging dus geef je impulsief alleen maar een verdere zwaai aan je stuur om te ontwijken, dat probeer je dan na de uitwijking te corrigeren waarbij het weer even duurt voor de auto de andere kant op gaat zodat je wederom weer teveel tegenstuurd, als de auto dan eindelijk reageert komt door de schokbrekers het gewicht van de auto ook nog eens als een zweepslag over je stuurbeweging heen. iemand die nog nooit overstuurd de controle over z'n auto gehad heeft zal oncontroleerbaar spinnen, als je hier wel wat ervaring mee hebt kun je hoogstwaarschijnlijk de auto wel in het spoor houden, maar je bent zo druk met corrigeren dat de auto afhankelijk van de snelheid gewoon een aantal seconden compleet onbestuurbaar is geworden.
ik blijf het echt belachelijk vinden dat de APK regelgeving de schokbrekers zo zwak toetst. ze mogen niet lekken en that's it, dit wordt helaas altijd gezien alsof het een externe lekkage moet zijn en er dus olie lekt. terwijl een versleten schokbreker ook intern kan lekken langs de zuigerveren. dan staat de zuiger zowat loos in de olie te schuiven langs de openingen die de olieflow zouden moeten regelen zodat er ook echt gedempt wordt.
t gevaar van versleten schokbrekers is niet alleen het overhangen bij normaal bochtenwerk, je remweg is bij een noodstop tot 30% langer en bij een plotselinge uitwijkingsmanouvre boven de 60/70kmh ben je gegarandeerd de controle over de auto kwijt. het duurt langer voordat de auto reageerd op je stuurbeweging dus geef je impulsief alleen maar een verdere zwaai aan je stuur om te ontwijken, dat probeer je dan na de uitwijking te corrigeren waarbij het weer even duurt voor de auto de andere kant op gaat zodat je wederom weer teveel tegenstuurd, als de auto dan eindelijk reageert komt door de schokbrekers het gewicht van de auto ook nog eens als een zweepslag over je stuurbeweging heen. iemand die nog nooit overstuurd de controle over z'n auto gehad heeft zal oncontroleerbaar spinnen, als je hier wel wat ervaring mee hebt kun je hoogstwaarschijnlijk de auto wel in het spoor houden, maar je bent zo druk met corrigeren dat de auto afhankelijk van de snelheid gewoon een aantal seconden compleet onbestuurbaar is geworden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-02-2013 13:40 #923970
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
Ik heb alvast een set -aangepaste- rode koni's van een Porsche 911 voor de achterzijde klaarliggen, nu de voorkant nog in orde maken.
Voor de bladveren ga ik een setje -verlaagde- bladveren van een Caddy 2 aanpassen..
Auto moet laag en stug worden, en niet doorzakken als de lpg tank erin hangt.
Voor de bladveren ga ik een setje -verlaagde- bladveren van een Caddy 2 aanpassen..
Auto moet laag en stug worden, en niet doorzakken als de lpg tank erin hangt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-05-2013 16:09 #930654
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
Heeft er al eens iemand zijn dempers laten reviseren door Koni?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-05-2013 09:55 #931583
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Het KONI schokbreker topic
Ik heb nog een set 86-2182 dempers liggen voor als iemand nog opzoek is
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-05-2013 10:58 #931586
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
Welke zijn dat? Voor 360 voorzijde?
Edit: ja dus
Edit: ja dus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-05-2013 22:11 #931621
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Het KONI schokbreker topic
yep voor 360 voorkant
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets