Het KONI schokbreker topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2007 19:24 #687429 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
helemaal niet, daarvoor opent ie maar mooi een (al dan niet offtopic) showroom topic :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2007 23:12 #687466 door V300 register
precies, en door de meeste zal het worden afgekeurd. :p
maar eerst poetsen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 08:59 #687632 door V300 register
Waarom denkt iedereen dat ik de Koni's voor een schijntje weg doe :?
Ten eerste zijn het Koni's, bewezen kwaliteit, daarnaast zitten ze nieuw in doos en ten derde is er bijna niet meer aan te komen!

Als je niet gewoon voor waardevolle dingen wil betalen, blijf maar lekker doorrijden op fietspompen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 11:59 #687635 door V300 register
Tralalalala :f

Ik heb ze al!
Ook nieuw uit de doos :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 13:24 #687643 door V300 register
Voor voor heb ik ze ook al liggen, en voor achter heb ik Boge shocks liggen. Niet te veel voor betaald overigens, nieuw in doos Koni's was 35 euro ofzo en de Boge shocks waren 7,5.
Mocht ik ooit nog eens voor een schappelijke prijs koni's voor achter weten te vinden, dan koop ik ze wellicht wel.
Eerst maar es mijn autootje weer op orde, dan gaan we daarna kijken naar het monteren van de koni's voor en de verlagingsveren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 13:54 #687647 door V300 register

danpy;39129 schreef : Waarom denkt iedereen dat ik de Koni's voor een schijntje weg doe :?
Ten eerste zijn het Koni's, bewezen kwaliteit, daarnaast zitten ze nieuw in doos en ten derde is er bijna niet meer aan te komen!

Als je niet gewoon voor waardevolle dingen wil betalen, blijf maar lekker doorrijden op fietspompen :D

Noem je 95 euro een schijntje?

Ik noem 22,50 een schijntje, dat is wat ik eerder heb betaald voor exact dezelfde set.

Maar wellicht zal er nog iemand bezig zijn met het opbouwen van een cupauto die er gerust 150 euro voor geeft. Gewoon wat langer wachten nog.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 14:31 #687651 door V300 register
Kan best, maar momenteel zijn ze bijna niet meer te krijgen en dus gaat de prijs omhoog. Ik doe ze niet voor minder weg als ik ze zelf heb aangeschaft natuurlijk, dus blijft de prijs voor V3C leden 125 ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 17:28 #687666 door V300 register
Ik geef je groot gelijk hoor! M'n bod van 95 euro heb je iig :]

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2007 18:31 #687846 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Het KONI schokbreker topic
Volgens mij hoort bovenstaande onderhandeling in de Pb's thuis??

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 22:50 #712845 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het KONI schokbreker topic
even een topic kick:

ik ben dus op zoek naar koni's rondom + verlagingsveren voorzijde, veren heb ik al gevonden was geen probleem, de koni's wel.

Posted: 22 Feb 2007 06:52 pm

I'll second that - I got KYB oil dampers of eBay - and they're ****. Try to get gas ones. Dai (classicswede) does SPAX adjustable dampers for about 130 quid. And you can buy Koni shocks for the Alfa Guilia which fit the 300 for about the same money. Some people have managed to find original Konis for the 300 too, but I've never seen any. I'd quite like just a standard gas shock - nothing too fancy, but can't find any.

gekopieerd van het volvo300mania forum. uit die post haal ik dat schokbrekers van de Alfa Romeo Guilia ook op de volvo 300 serie passen, 2 posts later lees ik dat dit alleen de achterzijde betreft. dus achterschokbrekers zijn hetzelfde (volvo300 > alfa guilia)

dus ik google koni schokbreker en klik de 1e de beste verhandelaar aan, www.efkaimport.nl/Koni_assortiment/index.php en zoek op alfa romeo guilia. motor type 1600 spider sprint ss en je krijgt rode koni's voor voor en voor achter, de gebruikbare voor achter ?103.

tik ik het andere motortype in (alle incl bertone gtv junior) dan komen de rode schokdempers voor en achter, de gebruikbare voor achter ?85 en zelfs gele schokdempers voor voor en achter en de gebruikbare voor achter zijn dan ?91,-

als die gozer op het volvo300mania forum gelijk heeft, ga ik zeeer binnenkort een setje rode of gele koni's voor achter bestellen.

wat ik me echter afvroef, de achterkant van de v300 en de alfa guilia komen dus overeen qua schokbreker, is er niet een ander type auto dat voor voor hetzelfde is om daar vervolgens de schokbrekers voor te bestellen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC