Bandenmaat vraag
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-02-2005 21:26 #638343
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Bandenmaat vraag
Bij mij was het dus een onverwachte situatie. Mijn eerste ritje in een variomatic van de ouders van een vriend van mij ging heel de rit zo maar toen lag er geen 10 cm laag water op de weg ;-)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-02-2005 22:09 #638344
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bandenmaat vraag
Al met al gaat het mij maar om een ding.
Een rustige maar rappe voortgang waarin ik het ruizen hoor van de wind en een heel klein iets van de motor en banden.
Dat is mij aardig aan het lukken.
Toch benieuwd of er ooit iemand een ander idee heeft, dan de dakdrager gootjes weg te slijpen, om het windgeruis van de dakdrager gootjes minder te maken met circa 110 120 km per uur.
Moeilijke zin maar het is begrijpelijk, hoop ik.
Een rustige maar rappe voortgang waarin ik het ruizen hoor van de wind en een heel klein iets van de motor en banden.
Dat is mij aardig aan het lukken.
Toch benieuwd of er ooit iemand een ander idee heeft, dan de dakdrager gootjes weg te slijpen, om het windgeruis van de dakdrager gootjes minder te maken met circa 110 120 km per uur.
Moeilijke zin maar het is begrijpelijk, hoop ik.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-02-2005 22:31 #638345
door V300 register
Ik heb het al eens gepost.....Siliconenkit erin smeren en aerodynamisch afwerken.
Of plamuur ;-)
Maar goed, echt mooi is het niet.
(Bericht gewijzigd door thomas_d op 28 februari 2005)
Of plamuur ;-)
Maar goed, echt mooi is het niet.
(Bericht gewijzigd door thomas_d op 28 februari 2005)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-02-2005 23:06 #638346
door V300 register
Frans,
zal ik nog eens iets creatiefs verzinnen voor je :-)
de dakgoot zul je toch ets af moeten halen om het stiller te maken. het steekt zo uit de auto.
wat je zou kunnen doen, en wat constructietechnisch eigenlijk niet eens zo'n groot probleem is;
-huidige sierstrip verwijderen.
-vertikaal staande deel van de goot voorzichtig afslijpen, horizontaal deel ongemoeid laten
-eventueel het horizontaal deel mooi vlak maken door schuren etc.
-zinkspray erop, lak erop
-nieuwe, vlakke sierlijst monteren met voldoende bodykit om het er tussenuit te laten puilen.
de sierlijst valt over het horizontale deel heen. de regengoot werking is weg, en het grootste deel van het fluitgeluid ook.
voor plamuur flext de dakrand teveel. breekt los en gaat roesten.
zal ik nog eens iets creatiefs verzinnen voor je :-)
de dakgoot zul je toch ets af moeten halen om het stiller te maken. het steekt zo uit de auto.
wat je zou kunnen doen, en wat constructietechnisch eigenlijk niet eens zo'n groot probleem is;
-huidige sierstrip verwijderen.
-vertikaal staande deel van de goot voorzichtig afslijpen, horizontaal deel ongemoeid laten
-eventueel het horizontaal deel mooi vlak maken door schuren etc.
-zinkspray erop, lak erop
-nieuwe, vlakke sierlijst monteren met voldoende bodykit om het er tussenuit te laten puilen.
de sierlijst valt over het horizontale deel heen. de regengoot werking is weg, en het grootste deel van het fluitgeluid ook.
voor plamuur flext de dakrand teveel. breekt los en gaat roesten.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-03-2005 10:26 #638347
door V300 register
Wel raar... met de auto die Jeroen nu rijdt was ik een neutraal stuurgedrag gewend, en was overstuur gemakkelijk op te wekken met iets harder insturen en wat meer gas erop (versnellinkje terug helpt ook).
Wel hebben de Michelin banden op die auto erg veel grip, ook op nat wegdek, en zonder stuurbekrachtiging moet je ook goed aan het stuur sleuren, en een paar stevige armen zijn dan ook geen overbodige luxe.
De sneeuw van de laatste dagen maakt het oefenen wel wat makkelijker denk ik zo...
Wel hebben de Michelin banden op die auto erg veel grip, ook op nat wegdek, en zonder stuurbekrachtiging moet je ook goed aan het stuur sleuren, en een paar stevige armen zijn dan ook geen overbodige luxe.
De sneeuw van de laatste dagen maakt het oefenen wel wat makkelijker denk ik zo...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-03-2005 10:27 #638348
door V300 register
En ik zal mijn profielplaatje maar eens aanpassen he...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-03-2005 10:41 #638349
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bandenmaat vraag
De auto heeft zeker een mooi neutraal rijgedrag, maar ik heb het idee dat de voorwielen net iets eerder gaan als achter... zodra je iets meer gas bij geeft in de bocht gaat de achterkant meedoen en heb je lekker overstuur zoals het hoort.
Uiteraard moet je wel gas blijven geven in de bocht met een achterwielaandrijver. Anders gaat hij echt ondersturen.
Je plaatje mag je houden hoor... maakt mij niets uit ;-)
Uiteraard moet je wel gas blijven geven in de bocht met een achterwielaandrijver. Anders gaat hij echt ondersturen.
Je plaatje mag je houden hoor... maakt mij niets uit ;-)
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-03-2005 17:53 #638350
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Bandenmaat vraag
Shit, net een muurtje licht gescharmpt toen ik de straat binnen kwam rijden &*@*&^%$#!# achterkant gleed langzaam weg. Maar ach, ik zie het als een leermoment....
Moderators: Mark Smeets