dubbele carburateur
- V300 register
- Verbannen
Ik heb echt een hekel aan carburateurs.. Ouderwetse meuk is het. De electronica heeft wat mij betreft het op alle punten overwonnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Sterker nog, het blok past zo in een 340. De basis is gewoon een B1100 zoals in een Daf 55 ligt.Volvo 740TIC;57229 schreef : Die cillinderkop past niet op een B14 zeker.
Ik weet er nog wel een te liggen. Wel in onbekende staat en voor een leuk prijsje...antiekeradio;57233 schreef : wellus.. eraan zien te komen is moeilijker dan monteren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;57257 schreef : Ik heb echt een hekel aan carburateurs.. Ouderwetse meuk is het.
Ik mag dan een behoorlijke leek zijn, maar persoonlijk heb ik het liefst een auto met eenvoudige carburateur. Die oude stromberg/zenith is helemaal eenvoudig, zeker vergeleken met alle electronica die maar stuk kan gaan en, althans bij de 360, niet eens zuiniger met benzine om kan gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Met mijn 740 2.3 16v (1350kg) 161/162 pk haal ik makkelijk 1:12.
Sproeier in een carb slijt ook, carburateur is gevoeliger voor weersomstandigheden en ook hoogte, daarbij komt het afwezig zijn van adaptiviteit en wat wellicht jammer is maar wel de grootste en belangrijkste factor waar je rekening mee moet houden dat kennis mbt carburateurs steeds meer verdwijnt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als je het formaat enigszins verstandig kiest aan de hand van het vermogen je een inlaat in elkaar kunt zetten, flens kunnen uitsnijden, aansluitingen voor de carburateurs lassen, dan is dit niet geheel onmogelijk. Waarschijnlijk is het toerental staionair niet om over naar huis te schrijven, kan wel schommelen. Mja als je dan het gas intrapt, flink toeren maakt, klinkt het fenomenaal. Dit zal in ieder geval niet plug and play zijn.
cgi.ebay.de/Honda-CB-750-RC-42-Vergaser_...tem#ebayphotohosting
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;57280 schreef : Sterker nog, het blok past zo in een 340. De basis is gewoon een B1100 zoals in een Daf 55 ligt. Ik weet er nog wel een te liggen. Wel in onbekende staat en voor een leuk prijsje...
Wat is een leuke prijs dan?
Jammer dat de boring totaal anders zal zijn dan een 1400 of een 1700 volvo 340 of is de inhoud kleiner door een andere slag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Ze zijn ondertussen extreem zeldzaam.
Er zijn in totaal 8981 stuks van de R8 Gordini 1300 gemaakt. Daarvan zijn er waarschijnlijk slechts +/- 10 in Nederland ingevoerd. Er staan op dit moment 490 Gordini?s (1100 en 1300) geregistreerd. Momenteel zijn er 3 R8 Gordini?s 1300 in Nederland geregistreerd.
Zo zeldzaam is dat blokje dus...
Boring x slag = 74,5 x 72
Het koppel is trouwens 120Nm bij 5000 rpm
Lijkt me een ideaal blokje in combinatie met een vario. Geen riemenverslindend koppel zoals bij een turboblok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nadeel is alleen: Afstelling is een kunst. Dat zou door een vakman gedaan moeten worden. Ander nadeel: lekker gefriemel met je spruitstukkie maken bij zo'n std. b14 blokje.
Ik ben overigens ook meer van de injectie. Vergelijking: Carburateur staat gelijk aan een loslopende hond, injectie staat gelijk aan een hond aan de riem. Het is een brave hond die zonder riem bij je blijft. Maar er zijn er genoeg die er dan vandoor gaan. De hond aan de lijn k?n simpelweg niet er vandoor gaan :+. MPI is gewoon net iets meer geregeld allemaal.
Zijn er geen renaultjes 5 met MPI geleverd ofzo? 19's? iets anders met een C-type blok? Zijn er trouwens niet nog meer C-type blokjes in modernere auto's te vinden, die interessant kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
De renault 19 1.8 en 1.816V 16V hebben MPI... Dat blok past "zo" op een 1.7 koppeling. Alleen moet je daar ook het spruitstuk weer voor aanpassen.
De Twingo's en Clio's hebben ook nog veel C-blokjes. Geen van allen met MPI voor zover ik kan vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.