dubbele carburateur
- V300 register
- Verbannen
Erik;57205 schreef : Als de binnenste twee een schraler mengsel krijgen, moeten dan de aanvoerbuizen niet kleiner, waardoor er meer trek/vacuumkracht ontstaat?
zover ik weet is er niets gewijzigd/verwijderd in dit topic.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Een mooi uitlaatspruitstuk maken of pas maken is wel te doen bij een B14. Ok non cross flow is niet super maar volgens mij had Andries toch ook wel al wat extra vermogen uit zn B14 gehaald of niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Volvo 740TIC;57229 schreef : Die cillinderkop past niet op een B14 zeker.
wellus.. eraan zien te komen is moeilijker dan monteren..
Volvo 740TIC;57229 schreef : Een mooi uitlaatspruitstuk maken of pas maken is wel te doen bij een B14. Ok non cross flow is niet super maar volgens mij had Andries toch ook wel al wat extra vermogen uit zn B14 gehaald of niet?
Mja, dat viel uiteindelijk redelijk tegen. Hij had de compressie te hoog laten worden, daardoor geen fatsoenlijke afstelling kunnen maken met de carburateur die hij er toen op had... uiteindelijk was het een typisch voorbeeld waarom klassiek tunen veel geld voor weinig resultaat kan kosten...
het kleppendeksel glom wel mooi zo het verchroomd was.. :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;57233 schreef : wellus.. eraan zien te komen is moeilijker dan monteren..
Mja, dat viel uiteindelijk redelijk tegen. Hij had de compressie te hoog laten worden, daardoor geen fatsoenlijke afstelling kunnen maken met de carburateur die hij er toen op had... uiteindelijk was het een typisch voorbeeld waarom klassiek tunen veel geld voor weinig resultaat kan kosten...
het kleppendeksel glom wel mooi zo het verchroomd was.. :f
Dat was dus een geval waar E85 wellicht een uitkomst was geweest:yeah:.
Hoge compressie en toch maar weinig pk's valt dan inderdaad tegen. Hoe hoog is de compressie bij een B14 standaard?
Ceramisch coaten van uitlaatspruitstuk of zelf een spruitstuk maken en laten coaten, betere inlaat, kop vlakken en de juiste brandstof zou leuk moeten rijden. Maar eigenlijk zie ik het nut daar niet zo van in ( zal toch snel rond de E500-1000 kosten), aan het vermogen van een B200 kom je niet en veel meer dan een B17 standaard heeft zul je ook niet halen. Wel als je er daarna nog de compressor van een Mini cooper S op zou zetten:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
de "ontwerpfout" is zeer klein vergeleken met wat er allemaal mis kan gaan als je quasi-willekeurig onderdelen gaat vervangen en veranderen....
Als ik kijk bij een renaultforum waar ze bijna dezelfde carburateurs hebben, maar dan m?t automatische choke, zijn ze helemaal niet blij met die automatische choke dat is dus ook al geen echte verbetering.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.