1.7 Turbo 440 in 343DL

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2012 21:01 #903358 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
ik mis nog een groot stuk schuur bij de aanbouw;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2012 18:21 #903418 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
De schuur is groot genoeg (11x7,5m) anders had ik die toko niet eens gekocht ;-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2012 21:35 #918662 door V300 register
Update!
K heb gisteren eens onder het zeiltje gekeken waaronder de 343 staat en hij is er NIET op achteruit gegaan.
Nog effe 9 maanden doorbijten, en dan kunnen we er weer aan verder gaan ;-)

Oja, aangezien er een aantal nieuwsgierig waren naar de verbouwing: :P

Achtermuur eruit gesloopt

Balkske d'rin

Aanbouw gezet

Dakkapel erop

Nieuw betonvloerke

Vloerverwarming gelegd

Ben zelf ook nog een beetje bezig geweest met de stroom :P Ben benieuwd aan welke NEN-norm dit voldoet ;)

Daarnaast komen volgende week de nieuwe kozijnen en dan is het nog een kwestie van effe alle plafonds aftimmeren, stucadoor erin jagen, beetje verven en afwerken, enz, enz..........en daarna de 343! Heb er nu al zin in :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 22:56 #918725 door V300 register
Holy smokes, het labyrint van de Efteling is er niets bij!

Mooi aanbouwtje wordt dat, Buijs. Scheelt wel lekker in woonruimte.

Tipje trouwens, mocht je ook nog iets met computers gaan doen in huis: Trek nu alvast de kabels, evenals tv- en andere meukkabels, nu je nog de ruimte en een trekveer pakklaar hebt.
In ons vorige huis heb ik dat gedaan toen we er al woonden en door bestaande pijpen, wat een hel... Waar we nu wonen heb ik v??r de verhuizing een kleine 200m UTP door het huis heen gesjord, heerlijk. Geen last van in de weg staande meubels enzo.

Oh ja, als je trouwens weer een koper hebt voor je oude spruitstukken: Go ahead. Ik heb inmiddels al wat anders leuks, wat jou trouwens ook bekend moet voorkomen als ik het goed heb ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2012 00:01 #918899 door V300 register

setsunakaede;208868 schreef : Holy smokes, het labyrint van de Efteling is er niets bij!

Mooi aanbouwtje wordt dat, Buijs. Scheelt wel lekker in woonruimte.

Tipje trouwens, mocht je ook nog iets met computers gaan doen in huis: Trek nu alvast de kabels, evenals tv- en andere meukkabels, nu je nog de ruimte en een trekveer pakklaar hebt.
In ons vorige huis heb ik dat gedaan toen we er al woonden en door bestaande pijpen, wat een hel... Waar we nu wonen heb ik v??r de verhuizing een kleine 200m UTP door het huis heen gesjord, heerlijk. Geen last van in de weg staande meubels enzo.

Oh ja, als je trouwens weer een koper hebt voor je oude spruitstukken: Go ahead. Ik heb inmiddels al wat anders leuks, wat jou trouwens ook bekend moet voorkomen als ik het goed heb ;)

Diede, bedankt voor de tip! Hoorde het al van meerde mensen dus heb inderdaad maar meteen flink wat extra UTP aansluitingen gemaakt. Er zitten nu 'n stuk of 25 door heel het huis (excl. garage ;-)). Ook meteen rekening gehouden met uitbreiding voor NAS. In totaal 800 meter PVC, 2000 meter draad, 10 groepen van 16A, 3x 25A naar de garage, 8 CAI (TV) aansluitingen, 83 stopcontacten, 40 schakelaars waarvan 10 dimmers, complete alarminstallatie van 8 zones aangesloten op brandalarminstallatie met GSM-communicatie + power-backup. Automatische zone-regeling voor de verwarming. Automatische afzuiging icm WTW 95% met uitbreiding voor elke ruimte in de woning.
Zit er nog aan te denken om nog meer te gaan automatiseren, maar daar moek nog effe over nadenken (lees: geld sparen). Bijvoorbeeld door brandalarm te koppelen met het ventilatie-systeem, meerdere thermostaten voor de verwarming, uitbreiding van de verwarming naar de schuur toe, koppeling van de houtkachel met de CV, koppelen van de CV met de stand van de ramen........enz enz. Volgend project dus :P

Maar goed, wat ben je van plan? F7P? 16V? Redblock? 2.3 16v + T? Oewwww, spannend! :yummie:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2012 11:25 #918921 door V300 register
Mijn broertje heeft Klik-aan-Klik-uit door zijn hele huis ingebouwd, werkt met een afstandsbediening of met zijn iPhone en is zelfs met een beveiligde app over het internep te besturen. Kan je je verwarming en koffie-apparaat alvast aanzetten als je nog in de file staat ;)

Ik zou trouwens ook gelijk 1 of 2 UTP dingetjes minimaal naar de garage/schuur leggen, altijd handig (je MP3-collectie bij het klussen paraat, en directe toegang tot alle technische meuk die maar op het internet te vinden is)

En je zou kunnen weten wat ik ga inbouwen, als ik je vertel dat ik van de zomer een zekere F. Bijlsma met een lege motorruimte heb achtergelaten ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2012 13:19 #918930 door V300 register
Pas trouwens op met het kopen van UTP kabel. Er is tegenwoordig veel kabel op de markt die wordt aangeboden als Categorie 5e, maar het eigenlijk niet is.

Dit heeft te maken met het feit dat voor 100 megabit netwerk verbindingen maar 4 van de 8 draadjes gebruikt worden. Deze 4 zijn dan uitgevoerd in koper, en de andere 4 draden zitten er eigenlijk alleen voor de sier in; die zijn namelijk gemaakt van copper clad iron (CCI) of copper clad aluminium (CCA).

De flapdrollen adverteren deze rotzooi zelfs wel als 100% CCA kabel, waarbij ze dus min of meer hopen dat mensen denken dat het goed spul is. fail.

Om een verbinding op gigabit snelheid te kunnen opbouwen met een kabellengte van meer dan een meter, heb je gewoon kabel nodig met 8 koperkernen van een minimale dikte. Voorlopig is Gbit de maximale snelheid wat voor consumentenaparatuur gangbaar zal zijn, maar om toekomstbestendig te zijn is het misschien wel slim om vast 1 klasse betere kabel te kopen. Als er hogere snelheden gangbaar worden (2, 4 of 10 Gbit) kun je daar waarschijnlijk nog gewoon mee toe.
Het is een stukje duurder, maar zou zelf categorie 6 FTP (dus afgeschermde) kabel leggen. En voordat je het spul overal in huis door de pijpen trekt even voor de zekerheid checken of de aders massief koper zijn...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2012 20:03 #918946 door V300 register
@ Wouter, goeie tip!
Ik zal er zeker een rekening mee houden!
Op dit forum wordt je echt op alle fronten wijzer ;-)

@ Diede,
Dat is zeker een vette ombouw! Ben benieuwd! Wanneer ga je eraan beginnen of ben je al bezig?

Ik ga vanavond maar weer eens verder met de 244. Kachelmotor is kapot. Helaas hebben ze de hele auto om die kachelbox heen gebouwd. Ofwel; wil je die vervangen, dan moet je je complete dashboard slopen :flame:. Eerste minpuntje voor de heren van Volvo....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2012 23:52 #918987 door V300 register
Zodra ik mijn auto terug heb van Erik, Erik.
Er moet nog wat onbedoelde ventilatie worden dichtgelast...
En verder even wachten op het voorjaar, want ik ga het "op straat" doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2012 08:58 #918990 door V300 register

setsunakaede;209138 schreef : ........ nogeven wachten op het voorjaar, want ik ga het "op straat" doen.

Dat roept herinneringen op............!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC