Opvoeren 340

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 11:56 #656022 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
Euh, ja, ik bedoelde de B18 (EP?) uit de 4-serie...

Maar ook hierbij laat ik me graag van een motor voorzien. Anyway, dank voor je aanbod, Ron.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 12:08 #656023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
maar ron, wat voor blok is dat, een 1.8?
maar dan moet ik natuurlijk wel vanalles veranderen of niet, uitlaat, versnellingsbak ( heb nu 4 versnellingen)
maar zou wel leuk zijn als alles past, maar jij hebt zo'n blok?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 20:29 #656024 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Opvoeren 340
Als ik jou was zou ik gewoon een 360 kopen als je meer vermogen wilt.
Voor 500 euro heb je al een prima 360 met een dikke 110 pk.
Veel minder werk en veel minder duur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 21:07 #656025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
En veel minder zuinig.

Of hoeveel verbruik je gemiddeld? Dus met stad, land en snelweg enz.

In de stad zal het wel helemaal catastrofe zijn, toch ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 21:22 #656026 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Opvoeren 340
Gemiddeld 1:10 en ik rij echt niet te rustig.
Ik verras dan regelmatig GTI's en GSI's (jah ik weet het, erg kinderachtig, maar het is zooo leuk omdat ze dat niet verwachten van een ouwe volvo)
Het valt mij heel erg mee.
Als ik rustig rij en wat langere stukken afleg dan haal ik de 1:12, maar meer zit er echt niet in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 21:58 #656027 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
Okee dan, dat valt me nog mee. Als ik hem trap rij ik 1 op 11,5, op lange stukken 1 op 14.

De topicstarter heeft naar mijn vermoeden een 68-pk versie met enkele solex. Heb ik vroeger ook gehad, is nog een stukje zuiniger. Heb daarmee nooit minder dan 12 km op een liter gehaald, en dan moet je hem echt vloeren. Normaal gebruik 1 op 14, lange stukken 1 op 15,5.

Zo gezien zou hij er wel op achteruit gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 22:08 #656028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
"iets meer pit geven" = meer power = meer verbruik... zou ik denken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 22:15 #656029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
Mwoah, zoals je zelf weet is een B17 zuiniger dan een B14, ondanks het feit dat ie meer pit heeft. Dus zo triviaal is dat niet.

Daarom vraag ik me dus ook af of een B18 met injectie niet net zoveel pit heeft als de 2-Liter, maar met minder verbruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 22:19 #656030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
heb je ook 100% gelijk in.

weet eigenlijk bijna wel zeker dat dat het geval is... efficiency he..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 22:44 #656031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
Tja, maar "ons" voordeel is de prima verwarming, zullen we maar zeggen ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD