Opvoeren 340

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2005 14:20 #656012 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
deze foto is het

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2005 14:28 #656013 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
opvoeren=tunen, discussie hoort dus in 'tuning, racing en sport' thuis. heb m voor je verplaatst.

dit was de auto van andries hofstra.

zo'n luchtfilter vind ik echt onder de categorie 'kleine dingetjes doen die een klein beetje helpen' weinig kosten effectief.

vaak krijg je nog problemen met ijsvorming in de carburateur ook.

de uitlaat is lang niet zo slecht voor een 1400 motortje, de standaard middendemper is al een open/sport/absorptie demper. de einddemper zou je wel wat minst mee kunnen halen, door ook te vervangen door een open/sport/absorptie demper.

ook weer zo'n kleinigheidje wat maar een klein beetje scheelt om sneller te gaan.

dit zijn allemaal dingen die je autotje alleen een klein beetje groter of kleiner maken in de binnenspiegel van de concurrentie.... ipv dat ze je ineens via hun eigen voorruit gaan zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2005 12:18 #656014 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
Je kunt er natuurlijk ook gewoon een andere motor in hangen, kost ook niet veel meer dan een open luchtfilter...

Alleen, vraag me even niet in hoeverre dit legaal is, Dat vraag ik me momenteel zelf ook af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2005 20:43 #656015 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
ja een andere motor zou ook kunnen, maar wat past en kan er in van een 360 mischien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2005 09:57 #656016 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
de 2.0i en de 2.3i uit de 740 passen erin. Maar je kunt je afvragen of je niet beter een volledige 360 kan kopen, is waarschijnlijk iets makkelijker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2005 13:29 #656017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
Ik dacht zelf aan een B18-projectje. 120 pk, en een stuk zuiniger.

Maar goed, mag dit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2005 17:19 #656018 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
en waar komt een b18 blok uit? een 360? wat ik nu heb is b14 toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2005 17:22 #656019 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
Thomas doelt waarschijnlijk op een (turbo)injectieversie van de 1721 cc renault motor zoals die in de 4 serie geleverd is. deze is in hoofdlijnen gelijk aan de motor van de 340 1.7

de meeste 340's hebben inderdaad een 1.4

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 00:31 #656020 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
Ik heb een gedemonteerde goede B18. Dat is een Volvo-blok, en geen Renault, en hij komt uit de PV/122/140 series. Je zou hem best in een 340 krijgen, maar 120 PK eruit halen betekent dat je de RS100-specs van Volvo-Duitsland moet opzoeken, die hebben 500 Amazons type RS100 gebouwd. De GT-blokken hebben 96 of 100 PK afhankelijk van de dubbele SU- of Stromberg carburateurs. En het is een rechtopstaand blok met ONDERliggende nokkenas (geen distrbutieriem-gevaar) maar hij zou wel passen. Iemand in de V44-club heeft eens zo'n blok getunded hydraulische klepstoters uit het Escort RS-1600 blok, die precies passen op de plaats van de vaste stoters, en met rollagertjes op de tuimelaars en -assen. Daarnaast flowen, balanceren en vliegwiel/drijfstangen verlichten, en Webers erop. Er kwam 132 PK uit. Het blijft een langeslagmotor, en bij 7000 toeren is alle rek en adem er echt uit. Maar het zou wel een uniek projekt worden. Ik wil de blok wel beschikbaar stellen. Als het je lukt, mag je bij de doop een donatie doen.
Groet, Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 04:50 #656021 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opvoeren 340
Ik ga de verwarring compleet maken :
in Belgie rijdt een 340 rond met een 1.7 turbomotor (de motor is van Renault, de turbo van Garret) die uit een Volvo 440 komt.
En over de Garret-turbo's en de technieken die Garret met Mitsubishi uitwisselt cq.deelt kunnen ook nog hele boeken worden geschreven.
Maar de B18 die Volvo in de katteruggen, Amazon's, 100 en 200-serie gebruikte, is een echt volvoblok, en heeft niks te maken met de Renault-blokken uit de 3- en 4 series.
De codering is wel het zelfde : ze worden beide gecodeerd als B18.
Bij de 4-serie wordt het nog leuker : zowel de 1.7 carb, als de 1.7 multipoint injectie als de 1.7 turbo en de 1.8 monopoint injectie, heten allemaal B18. Alleen aan de letter achter de motoraanduiding kun je zien welk type motor het betreft.
De B18U is als ik het me goed herinner de 1.8i monopoint injectie, en de B18FT de turbomotor.
Gelukkig rij ik allang geen 4-serie meer, dus het kan best dat mijn kennis een beetje aant vervagen is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD