B23ET in 360

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2007 13:18 #687072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
zo'n knalijzer wil ik ook nog wel, alleen dan zonder al die onderhouds kosten

en daarvoor wil ik de uitzondering voorwielaandrijving wel maken. al had het inderdaad, heeeel veel leuker geweest met achterwielaandrijving.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2007 14:34 #687073 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
Hoe zo "al die onderhouds kosten"?
Dit is mijn 2e 850; en naast normaal onderhoud zoals: olie, banden, distributieriem, remblokken geen gekkigheid mee gehad.
Mijn vorige roffel heeft na 448.000 km NOG steeds de originele uitlaat, en PAS na 432.000 heb ik de 1e radiateur moeten vervangen; in eigen beheer voor ?125,00 een nieuwe, goed passende imitatieradiateur ingezet.
Voorts vanwege LPG gebruik in 150.000 km wel 2 maal de benzinepomp vervangen; maar dan wel voor gebruikte van de sloop voor ? 65 en ? 75 per stuk.
Hebben 850's dan zo slechte naam qua duur in onderhoud? Of heeft rijstijl er veel mee te maken en zou een 7 of 9-serie niet gelijk qua onderhoudskosten liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2007 15:41 #687081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
Het grote nadeel van die knalijzers is, dat je er op toerritten gigantische omwegen moet maken omdat je niet over de bruggetjes kan :D he, Ronald? :D

(oh nee, w8 ff dat had geloof ik met een fotomomentje te maken, als we op Ronalds verhaal af moeten gaan ;) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2007 17:47 #687095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
haha inderdaad, maar die 850 kon makkelijk door dat poortje op het bruggetje!
want als je had opgelet diede, kwam er toen wij er stonden te wachten een dikke rover langs, en die zijn ook niet al te smal hoor ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2007 18:15 #687096 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
de 850 kon net over het bruggetje
en er kwam toen nog een 106 rally voorbij gevlogen toen we fotoos aan het maken waren
die zijn wij toen ook nog ff achteraan gevlogen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2007 19:09 #687102 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic B23ET in 360

trenning;38533 schreef : Hoe zo "al die onderhouds kosten"?

...

Hebben 850's dan zo slechte naam qua duur in onderhoud? Of heeft rijstijl er veel mee te maken en zou een 7 of 9-serie niet gelijk qua onderhoudskosten liggen?

Een 850 heeft meer techniek die kapot kan gaan en die techniek is vaak ook geavanceerer en dus duurder als bij een 700 of 900...
M??r duurdere onderdelen die kapot kunnen gaan = meer onderhoudskosten.
Ik denk dat ze qua betrouwbaarheid bij goed onderhoud echt niet onderdoen voor een 700 of 900.

Italiaanse import is natuurlijk een stuk riskanter... :uh-uhh:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2007 21:13 #687113 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360

bodejodel;38563 schreef : Een 850 heeft meer techniek die kapot kan gaan en die techniek is vaak ook geavanceerer en dus duurder als bij een 700 of 900...
M??r duurdere onderdelen die kapot kunnen gaan = meer onderhoudskosten.
Ik denk dat ze qua betrouwbaarheid bij goed onderhoud echt niet onderdoen voor een 700 of 900.


Ja, je hebt gelijk, d'r zit meer aan wat stuk k?n; ik heb ook een 940 gehad en qua kosten heb ik daar net zo min gekkigheid mee gehad. Voordelig is ook dat je (ik) veel zelf kan doen en ook doe. Als je dan voor elk wissewasje naar een garage moet, kan me voorstellen dat het dan minder leuk is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2007 21:17 #687115 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic B23ET in 360
Inderdaad... mijn auto ziet ook alleen maar een garage als hij weer een nieuwe APK nodig heeft. Dat scheelt al een hoop.

Een maat van me had een Italiaanse 850 T5 gekocht...
Achteraf bleek de teller flink teruggedraaid te zijn. Een specialist zei dat die auto misschien wel al een miljoen gelopen had.
Rekeningen van bijna 1500 euro waren bijna een maandelijks terugkerend ritueel...
Gevolg: Exit T5 --> Enter Toyota Picknic... :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2007 17:55 #687181 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
de 360 TIC staat op de beurs!!!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2007 17:59 #687182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B23ET in 360
@dennis ik wil echt je auto niet afkraken ofzo hoor
is echt een mooie auto
en ik wens je er veel plezier mee

dat begrijp ik maar ik weet wel wat ik koop (hoop ik) want heb toch al wat ervaring met de volvo,s en er staat nu 263000km op en er zitten ook nog onderhouds boekjes bij . maar dan nog de prijs was gewoon te mooi !! ene er mankeerde wel het een en ander aan hoor

gr dennis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD