Koppakking +d-riem vervangen B19 Wat heb ik allemaal nodig.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
Nu ben ik de nokkenas poelie met het merk teken gelijk staan.
Op de andere poelie staat ook een wit stipje, bij het merkteken op de poelie. Neem aan dat deze er er de vorige keer op is gezet bij het vervangen van de d riem en zou wel goed moeten staan zo.
Kwam een heel mooi filmpje how to d riem vervangen tegen.
Nu bebben ze het er over bij (7.00) dat je de motor kan locken bij toerenteller sensor. Maar deze heb ik helemaal niet op de plaats zitten die ze zeggen en er zitten ook geen gaten waar ik een bout ik kan steken.
Hoe kan ik de motor wel vast zetten zodat ik de oude riem kan verwijderen en hij niet zijn tijd af gaat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
Zat zelf aan te denken, om te kijken welke cilinder op odp staat en daar een bougie stop in te draaien. Deze heb ik ooit gedraaid voor de brommer, maar weet niet zeker of die lang genoeg is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Albert1;217464 schreef : Zat zelf aan te denken, om te kijken welke cilinder op odp staat en daar een bougie stop in te draaien. Deze heb ik ooit gedraaid voor de brommer, maar weet niet zeker of die lang genoeg is.
Waarschijnlijk niet, want een autobougie is ook een stuk langer dan een brommerbougie. Ik heb op die manier altijd een oude autobougie als bougiestop gebruikt voor de brommer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Wouter;217466 schreef : bij een B19 heb je toch gewoon die 6 kleine inbusboutjes waarmee de poelie vast zit? easy as pie
dat is alleen de poelie voor de v-snaren
bij Volvo kun je Volvo tool # 5034 kopen of misschien lenen, deze zet je op de krukaspoelie vast (boutje aandraaien), zit een dop op gelast waarmee je met een lange ratel/verlengstuk het hele tooltje tegen de grond kunt klemmen.
Dan kun je met de ringsleutel zo de bout losdraaien. Ik heb al vaker met dat bijltje gehakt en dat werkt prima.
Je kunt ook bij Timen Smit in Vaassen de zgn. 'timentool' aanschaffen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
maar als je vanwege de lekke koppakking ook het koelsysteem gaat schoonmaken, kun je ook de radiateur eruit halen en met de luchtsleutel op de bout van de poelie. Die trekt het wel los.
in alle gevallen geldt dat je wel eerst de poelie voor de v-snaren moet loshalen, daar achter zit pas de werkelijke krukaspoelie
BEHALVE met Volvo #5034, dan moet de poelie voor de v-snaren erop blijven!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
Dacht dat de riem niet tussen zou passen, zonder de moer te verwijderen.
Dus dat is allemaal gedaan.
maar nu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.