Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2012 10:08 #906199
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Klepdekselpakking is binnen :groovy:
Nu had die man die daar zat nog een advies, in de hoeken van de pakking een beetje siliconenkit doen. Het schijnt dat zo'n pakking anders vrij snel opnieuw scheurt omdat er een scherp randje zit.
Jullie voelen hem vast al aankomen, maar zijn dit de hoeken van het kleppendeksel, of van het motorblok? (bedenk ik me net thuis)
Zijn er verder nog andere dingen waarop ik moet letten?
(hoe vast? olie tussen de pakking? etc.?)
Nu had die man die daar zat nog een advies, in de hoeken van de pakking een beetje siliconenkit doen. Het schijnt dat zo'n pakking anders vrij snel opnieuw scheurt omdat er een scherp randje zit.
Jullie voelen hem vast al aankomen, maar zijn dit de hoeken van het kleppendeksel, of van het motorblok? (bedenk ik me net thuis)
Zijn er verder nog andere dingen waarop ik moet letten?
(hoe vast? olie tussen de pakking? etc.?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2012 10:30 #906200
door V300 register
Moet je even in de ledendocumentatiekijken. Maar ik geloof 14Nm ofzoiets? iig is het niet hard aandraaien!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2012 10:36 #906201
door V300 register
Ok, ga ik opzoeken 
Er vliegt nu wel weer een scenario door mijn hoofd:
Ik heb de kleppen laten stellen. Misschien heeft de monteur het kleppendeksel gewoon op gevoel dichtgedraaid en is die oude rubber pakking daardoor beschadigd.

Er vliegt nu wel weer een scenario door mijn hoofd:
Ik heb de kleppen laten stellen. Misschien heeft de monteur het kleppendeksel gewoon op gevoel dichtgedraaid en is die oude rubber pakking daardoor beschadigd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2012 12:20 #906202
door V300 register
Niet te strak aandraaien, is dat ook zo cruciaal bij kleppendeksels waarbij deze aan de rand wordt vastgedraaid (1.7 toch ook?)? Ik snap wel dat je 'm niet echt loeistrak moet doen, maar bij een 1.4 kun je gewoon doordraaien totdat je kleppendeksel zo krom is als een hoepel. Dat gaan bij een 1.7 en 2.0 niet gebeuren lijkt me.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2012 18:21 #906223
door V300 register
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2012 22:24 #906410
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Mooi zo'n 1700cc motor. Zuinig, power en wat pk'tje over bij het inhalen etc.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2012 22:42 #906413
door V300 register
Om weer even terug te komen op het kleppendeksel, de pakking is vervangen! Het was wel een gedoe, want de pakking was te kort :no: De vorige niet originele was overigens te groot en er zal aan alle kanten olie tussen. Goed dat het zaakje is vervangen dus!
De lekkage is overigens nog steeds niet weg :wtf2: Nu heb ik een make-up spiegeltje onder de brandstofpomp gehouden, en deze vernevelt een klein beetje olie door een klein gaatje aan de onderkant. Deze olie wordt wordt voor een deel meteen op dat hitteschild geneveld, maar ook voor een deel omhoog tegen de brandstofpomp aan. Het kruipt dan denk ik ook naar boven richting de pakkingen waar de brandstofpomp op het blok zit...
Brandstofpomp kapot denk ik?
De lekkage is overigens nog steeds niet weg :wtf2: Nu heb ik een make-up spiegeltje onder de brandstofpomp gehouden, en deze vernevelt een klein beetje olie door een klein gaatje aan de onderkant. Deze olie wordt wordt voor een deel meteen op dat hitteschild geneveld, maar ook voor een deel omhoog tegen de brandstofpomp aan. Het kruipt dan denk ik ook naar boven richting de pakkingen waar de brandstofpomp op het blok zit...
Brandstofpomp kapot denk ik?
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2012 20:52 #906446
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Olie kan niet naar boven kruipen. Het kan alleen door behulp van iets wat rond draait naar boven geslingerd worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2012 21:29 #906452
door V300 register
Sorry, beetje slecht geformuleerd denk ik...
Ik bedoelde dus niet letterlijk dat het kruipt, maar gewoon dat de olie ook tot aan de pakkingen komt.
Ik denk trouwens dat ik gewoon voor een nieuwe brandstofpomp ga, en opnieuw nieuwe pakkingen.
Ik bedoelde dus niet letterlijk dat het kruipt, maar gewoon dat de olie ook tot aan de pakkingen komt.
Ik denk trouwens dat ik gewoon voor een nieuwe brandstofpomp ga, en opnieuw nieuwe pakkingen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2012 22:20 #907072
door V300 register
Als de motor olie vernevelt via de brandstofpomp is de kans groot dat in de motor overdruk heerst. Meestal is de motor dan aan z'n eind. Reviseren kan altijd.
Moderators: Mark Smeets