Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2012 16:30 #903342
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Deze klus is ook weer geklaard! Eigenlijk was het nog best makkelijk, 2 bouten los, pompje er af, pakkingen vervangen (eentje kwam er zo af, de andere zat er erg vast op en kon ik er enkel in kleine stukjes afgepeuterd krijgen), en de zaak weer terugschroeven.
Binnenkort weer eens een stuk rijden, dan zien we of het helpt
Binnenkort weer eens een stuk rijden, dan zien we of het helpt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2012 16:32 #903343
door V300 register
Mooi man! Hoop dat ie nu niet meer lekt!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2012 17:28 #903344
door V300 register
Inderdaad, dat is afwachten 
Maar anders is de pakking van het kleppendeksel de volgende verdachte, dan vervang ik die ook gewoon
Eigenlijk vond ik het zelfs ontzettend leuk om dit te repareren. Het geeft best veel voldoening :yeah:

Maar anders is de pakking van het kleppendeksel de volgende verdachte, dan vervang ik die ook gewoon
Eigenlijk vond ik het zelfs ontzettend leuk om dit te repareren. Het geeft best veel voldoening :yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2012 10:46 #903393
door V300 register
En het lekt vrolijk verder :grr: :cry2::snif:
Misschien was het dan toch niet de pakking van de brandstofpomp, maar de brandstofpomp z?lf. Maar dat kan eigenlijk weer niet, want dan zou hij brandstof moeten lekken...
Van de week de kleppendekselpakking nog eens vervangen, maar ik vrees dat het dat niet is :hmmz2: Bij de voet van de carburateur zag ik namelijk ook wat olie, en tegen het blok ook (zie foto's)
Nieuwe groene pakkingen er tussen, en goed vast gedraaid:
Het lekt opnieuw:
Hier, in het gat bij de pijl, zit ook olie:
De brandstofpomp:
Bij de carburateurvoet lijkt ook olie te zitten. Normaal?
Waar ik voor vrees is dat of de pakking tussen de kop en het onderblok kapot is, of het blok of kop gescheurd met de vorst deze winter. Kan dit, of kan het ook wat anders zijn?
Misschien was het dan toch niet de pakking van de brandstofpomp, maar de brandstofpomp z?lf. Maar dat kan eigenlijk weer niet, want dan zou hij brandstof moeten lekken...
Van de week de kleppendekselpakking nog eens vervangen, maar ik vrees dat het dat niet is :hmmz2: Bij de voet van de carburateur zag ik namelijk ook wat olie, en tegen het blok ook (zie foto's)
Nieuwe groene pakkingen er tussen, en goed vast gedraaid:
Het lekt opnieuw:
Hier, in het gat bij de pijl, zit ook olie:
De brandstofpomp:
Bij de carburateurvoet lijkt ook olie te zitten. Normaal?
Waar ik voor vrees is dat of de pakking tussen de kop en het onderblok kapot is, of het blok of kop gescheurd met de vorst deze winter. Kan dit, of kan het ook wat anders zijn?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2012 11:44 #903400
door V300 register
Als het van het blok komt, hoe komt het dan ook op het hitteschildje? Dat zit er toch een eindje vanaf... zo lijkt.
De boel nog een beetje strakker vastzetten? Het lijkt namelijk wel weer precies van die pomp te komen (5e foto kun je het aardig zien)
De boel nog een beetje strakker vastzetten? Het lijkt namelijk wel weer precies van die pomp te komen (5e foto kun je het aardig zien)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2012 16:15 #903409
door V300 register
Dat hitteschildje zit er inderdaad een cm of 3 vanaf, en zo snel kruipt olie niet omhoog. Wat eventueel wel zou kunnen is dat de olie bij het veren of in een bocht of zo omhoog geslingerd wordt of zo :S
Het lijkt inderdaad echt van die pomp te komen. Misschien moet ik die er maar gewoon eens afhalen en goed schoonmaken of zo. Of misschien wisselen met een ander exemplaar van de sloop.
Het lijkt inderdaad echt van die pomp te komen. Misschien moet ik die er maar gewoon eens afhalen en goed schoonmaken of zo. Of misschien wisselen met een ander exemplaar van de sloop.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2012 21:16 #905848
door V300 register
Is het niet de klepdekselpakking?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2012 21:52 #905851
door V300 register
Die wil ik ook te vervangen. Zoiets kost haast niks, en het is dus het proberen waard.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2012 22:38 #905856
door V300 register
Jammer dat ie nog steeds lekt. Volgens mij wel recent ververste olie zo te zien!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2012 22:45 #905857
door V300 register
Goed gezien! Al is het al een half jaar geleden of zo, die olie zit er nu zo'n 2500km in schat ik.
Dat hij nog lekt is inderdaad jammer, maar van de andere kant zouden heel die pakkingen deze zomer bij de restauratie toch vervangen worden. Veel maakt het dus niet uit, en desnoods takelen we het blok er uit om het compleet te reviseren. Het komt dus allemaal wel goed
Dat hij nog lekt is inderdaad jammer, maar van de andere kant zouden heel die pakkingen deze zomer bij de restauratie toch vervangen worden. Veel maakt het dus niet uit, en desnoods takelen we het blok er uit om het compleet te reviseren. Het komt dus allemaal wel goed
Moderators: Mark Smeets