Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2012 18:58 #902934
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Heb daar ook lekkage gehad. Het zijn twee pakkingen: tussen de pomp en de flens en tussen de flens en het blok. Hijsoog demonteren is aan te raden. Scheelt ruimte bij het losdraaien van de moeren.
Kan het onderdeelnummer niet meer terugvinden, helaas.
Kan het onderdeelnummer niet meer terugvinden, helaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2012 19:24 #902939
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Hou er rekening mee dat de dikte van deze pakking invloed heeft op de brandstofdruk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
01-04-2012 19:26 #902940
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
dus als je een te hoge brandstofdruk hebt, moet je een dikkere pakking monteren zodat de slag van de hevel van de pomp kleiner wordt en er dus minder benzine wordt opgepompt/aangevoerd?
Zijn er nog voorgeschreven stappen van pakkingdiktes of is het simpel "trial and error"?
PS Je bent een K vergeten in de titel
Zijn er nog voorgeschreven stappen van pakkingdiktes of is het simpel "trial and error"?
PS Je bent een K vergeten in de titel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2012 20:08 #902945
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Weer even gereden, met dit als resultaat. Al weet ik niet 100% zeker of dit het resultaat is van dat stuk rijden, want er was vrij veel olie te vinden voor dat kleine stukje (15km schat ik) rijden.
Zo ziet het er nu uit:
Ik denk, zeker omdat Janusz daar ook lekkage heeft gehad, dat ik die pakkingen gewoon beide vervang. Dan is het ook weer gewoon goed.
Maar dan die brandstofdruk. Zou dat met een originele pakking of een even dikke pakking niet gewoon goed zijn?
Zo ziet het er nu uit:
Ik denk, zeker omdat Janusz daar ook lekkage heeft gehad, dat ik die pakkingen gewoon beide vervang. Dan is het ook weer gewoon goed.
Maar dan die brandstofdruk. Zou dat met een originele pakking of een even dikke pakking niet gewoon goed zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2012 20:29 #902948
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
ik denk dat je weinig last met brandstofdruk zult krijgen hoor, de dikte zal nog geen mm verschil zijn en je hebt een carburateur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2012 20:46 #902954
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Die dingen kosten ook geen drol. Volgens mij was ik 3 euro kwijt voor twee pakkingen. Let maar op: pakkingen vervangen en probleem opgelost! Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2012 20:56 #902956
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
oh het scheelt wel degelijk een hele hoop hoor!
wel is het zo dat er nog enigzins marge in zit, aangezien het pas echt spannend wordt als de terugloopslang naar de tank een restrictie wordt en het teveel aan brandstof dan de vlotterkamer ingeduwd wordt.
ik zou de pakking vervangen voor een std exemplaar en ter controle direct de brandstofdruk meten. ik weet uit het hoofd niet waar het staat hoeveel druk de toevoerleiding naar de carb moet geven, ik dacht de vraagbaak 85-91(staat overigens ook in omschreven hoe je dat moet meten)
wel is het zo dat er nog enigzins marge in zit, aangezien het pas echt spannend wordt als de terugloopslang naar de tank een restrictie wordt en het teveel aan brandstof dan de vlotterkamer ingeduwd wordt.
ik zou de pakking vervangen voor een std exemplaar en ter controle direct de brandstofdruk meten. ik weet uit het hoofd niet waar het staat hoeveel druk de toevoerleiding naar de carb moet geven, ik dacht de vraagbaak 85-91(staat overigens ook in omschreven hoe je dat moet meten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2012 22:17 #902960
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Hoe meet je de brandstofdruk dan? Of heeft een garage daar speciale apparatuur voor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2012 22:29 #902961
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
met een manometertje, stelt niet veel voor. als het goed is moet de garage die wel hebben liggen ja
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2012 11:05 #902979
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Vanavond komen de 2 pakkingen binnen. Deze duw ik dan ook even een keer onder de scanner voor als ze over een aantal jaar misschien niet meer nieuw te krijgen zijn. Dan kan namaken nog altijd 
Zou het niet verstandig zijn deze pakkingen sowieso na te maken? Als die dingen al 10 jaar op de plank liggen lijkt me dat ook niet echt bevorderlijk...

Zou het niet verstandig zijn deze pakkingen sowieso na te maken? Als die dingen al 10 jaar op de plank liggen lijkt me dat ook niet echt bevorderlijk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets