Thermostaat vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/11.png)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
dus: alle resten opgedroogde/aangekoekte koelvloeistof wegkrabben, ??k die in het thermostaathuis (zit de thermostaat in een huis bij de 1700?)
als je niet grondig schoonmaakt, krijg je naderhand geheid lekkage
- V300 register
- Verbannen
-
Dat de slang vast is gaan zitten vind ik toch raar, want deze is nog geen half jaar geleden vervangen... Maar ik ga het proberen met een schroevendraaier.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
eerst even de slang draaien of juist verder op de aansluiting drukken helpt vaak ook. iets 'vriendelijker' dan porren met een schroevendraaier
heb je de vloeistof wel afgetapt? Anders krijg je zo'n klots water over je heen zodra de slang loskomt en officieel mag je die vloeistof ook niet lekken, dus je kunt er nog een bekeuring voor krijgen ook
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;193116 schreef : heb je de vloeistof wel afgetapt? Anders krijg je zo'n klots water over je heen zodra de slang loskomt en officieel mag je die vloeistof ook niet lekken, dus je kunt er nog een bekeuring voor krijgen ook
Nee, ik had er een emmertje onder gehangen om die klos water op te vangen
![:D :D](/bigsmile.gif)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;193227 schreef : Gast! gewoon ff wat harder trekken, 't is je schoonmoeder niet!
Voor het vervangen van de thermostaat hoeft de slang van het overlooppijpje niet losgemaakt te worden. Maar als die slang, om een andere reden, losgemaakt dient te worden wil ik daarover een waarschuwing geven. Ruk, trek, duw en draai daar niet te hard aan, want vette kans dat die dan (waar die gesoldeerd is op radiateur) de geest geeft. Ik spreek uit ervaring!
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
En probeer een schroevendraaier tussen de slang en radiateur te krijgen, zodra je maar iets ruimte hebt, komt de rest vanzelf
- V300 register
- Verbannen
-
![:D :D](/bigsmile.gif)