Moeilijk stationair+knallende uitlaat
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-09-2015 11:10 #958680
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Moeilijk stationair+knallende uitlaat
Dan zit je hoogst waarschijnlijk met een stevig vacuumlek: doordat hij valse lucht trekt loopt hij beter met de schroef in de rijke positie. Bij het op de motor remmen (hoge toeren en gesloten gasklep) is het vacuum op z'n hoogst, hij trekt dan zodanig veel lucht binnen, dat het mengsel te arm wordt en het mengsel niet goed meer ontbrandt; een lean misfire. De onverbrande benzine knalt dan alsnog in de uitlaat.
Ga dus je vacuumleidingen en pakkingen eens goed na!
Succes, ik zit zelf ook met een hardnekkig vacuumlek(je)!
Ga dus je vacuumleidingen en pakkingen eens goed na!
Succes, ik zit zelf ook met een hardnekkig vacuumlek(je)!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2015 14:09 #958694
door V300 register
Dat zou een hoopverklaren inderdaad. Ik heb hem nu beter afgesteld, en de knallen zijn terug. Het nadieselen (nog) niet.
Kan het er ook mee te maken hebben dat ik een tijdje zonder achterdemper heb rond gereden?
Ik kan me namelijk herinneren dat ik een jaar of 6 geleden hetzelfde had, achterdemper eronder uit en daarna deze ellende.
Kan het er ook mee te maken hebben dat ik een tijdje zonder achterdemper heb rond gereden?
Ik kan me namelijk herinneren dat ik een jaar of 6 geleden hetzelfde had, achterdemper eronder uit en daarna deze ellende.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2015 14:37 #958696
door V300 register
De achterdemper heeft een zeer kleine invloed op de afstelling, als de rest goed zit denk ik niet dat dat problemen oplevert.
Afgesteld krijg je hem nooit met een vacuumlek! Je moet eerst nagaan of dit inderdaad het probleem is (met remmenreiger testen of het toerental verandert) en oplossen alvorens verder te gaan zoeken.
Afgesteld krijg je hem nooit met een vacuumlek! Je moet eerst nagaan of dit inderdaad het probleem is (met remmenreiger testen of het toerental verandert) en oplossen alvorens verder te gaan zoeken.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2015 14:40 #958697
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-09-2015 16:02 #958714
door V300 register
Haha ik was al op speurtocht langs de weilanden en slootjes hier
Merk nu ook een lek op in d downpipe, die zal ik eens even dicht maken ook.
Stationair loopt hij nu helemaal niet meer, ondanks afstellen.
De stationairsproeier ook maar even op zoeken...
Merk nu ook een lek op in d downpipe, die zal ik eens even dicht maken ook.
Stationair loopt hij nu helemaal niet meer, ondanks afstellen.
De stationairsproeier ook maar even op zoeken...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-10-2015 17:36 #958828
door V300 register
De 'grap' blijkt dat mijn 1400 kennelijk niet normaal aan het lopen is te krijgen als de achterdemper lekt.
Ik heb nu eindelijk de aansluiting van de achterdemper goed dicht, en heb hem weer op nieuw afgesteld.
De auto loopt nu EINDELIJK als een zonnetje, en verbruik over de laatste 450km was 1 op 13,45.
Er is hier veel discussie over geweest, maar ik ben er van overtuigd dat een niet gasdicht uitlaatsysteem (in elk geval bij mij) de raarste problemen opleverd en een erg slecht lopend blok.
Wel een brute sound, zonder achterdemper. Dat dan weer wel
Ik heb nu eindelijk de aansluiting van de achterdemper goed dicht, en heb hem weer op nieuw afgesteld.
De auto loopt nu EINDELIJK als een zonnetje, en verbruik over de laatste 450km was 1 op 13,45.
Er is hier veel discussie over geweest, maar ik ben er van overtuigd dat een niet gasdicht uitlaatsysteem (in elk geval bij mij) de raarste problemen opleverd en een erg slecht lopend blok.
Wel een brute sound, zonder achterdemper. Dat dan weer wel
Moderators: Mark Smeets