Moeilijk stationair+knallende uitlaat
- V300 register
- Verbannen
Omdat de auto niet echt lekker liep en nogal knalde uit de uitlaat eens gekeken naar de rotorkop. De koper puntjes waren behoorlijk zwart en sommige groenig. Het rotorje zelf was ook behoorlijk zwart en zat zelf een brand gaatje in.
Rotor vervangen en rotorkapje vervangen. Stroom spanning op bougiekabels was prima. Carburateur iets bij gesteld en de auto loopt weer perfect.
Echter blijft de auto wel wat kleine knalgeluiden geven uit de uitlaat.
Een monteur vertelde mij dat dit vrij normaal is gezien de carburateur zich vult met benzine omdat je gas geeft. Wanneer je plots het gas loslaat moet die benzine ergens heen en dat komt dan in de uitlaat.
Niet iets om me zorgen om te maken en kan ook zeker geen kwaad.(aldus de monteur) Heeft ook wat te maken met de euro95 die erin gaat en de auto stiekem een behoefte heeft aan iets met lood ofzo.
Maar dit schijnt bijna nergens meer te krijgen te zijn. Ja weet ook niet of misschien 98 dan beter is?
Tijdens het inspecteren van de radiateur is toch te zien dat die onderaan behoorlijk nat is en op plekken ook groen begint te worden. Hier moet dus een nieuwe in.
Nou heb ik al even hier op het forum gekeken maar vraag me af welke radiateur ik nou precies nodig heb.
Ik las iets met een dikke en een dunne maar ook tijdens mij zoektocht op internet kom ik meerdere soorten tegen die geschikt zouden zijn voor de 340 benzine.
Iemand een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Die monteur heeft je iets op de mouw gespeld...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
in laatste geval kan ook contact van fuel-cut off oorzak zijn : schoonmaken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
cryowim;237087 schreef : wanneer knalt hij bij gewoon lopen of alleen bij afremmen op de motor?
in laatste geval kan ook contact van fuel-cut off oorzak zijn : schoonmaken
Ja knallen wil ik het niet echt noemen, het is nou niet dat de vlammen er achter uitvliegen. het is meer ploffen/pruttelen op het moment dat het gas helemaal los gelaten word. Maar ook wanneer het gas plotseling snel word ingetrapt ploft het allemaal weer wat.
Gek genoeg is de carburateur iets bijgesteld en zijn de ploffen wel zachter geworden maar wel meer.
Na het vervangen van de ontstekeningskop en rotortje is de auto wel mooier stationair gaan lopen.
Even gemakzucht waar vind ik de fuel-cut off??
Voor de duidelijkheid wanneer je auto start en gewoon stationair laat lopen zonder ergens dus aan te zitten loopt die als een zonnetje.(zonder knallen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nicholas;237092 schreef : Een b14 uit 1989 heeft ook geen lood(vervanger) nodig! 95 werkt perfect. Dat verhaal van benzine die ergens heen moet en dan maar in de uitlaat verbrand houdt inderdaad niet veel steek. In je eerste post spreek je van een sissend geluid, is dit er nog en kan je het beter lokaliseren? Een vacuumlek kan namelijk ook knallen in de uitlaat veroorzaken.
Ja sissend geluid is voor 98% zeker de Multiriem/v-snaar. Die loop over dat ijzerending (kom niet op de naam ) en dat geeft een sissend geluid. Riem vertoont scheurtjes dus die kan eigenlijk ook met pensioen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;237086 schreef : Ik wil je niet beledigen, maar die monteurmoet je maar niet meer om hulp vragen. Een B14 kan met wat aandacht snaarstrak en fluisterstil lopen. Knallen in de uitlaat hoort niet, waarschijnlijk staat de motor of te rijk of te arm. Laat het CO maar eens meten.
Die monteur heeft je iets op de mouw gespeld...
Ik ben niet zo snel beledigd hoor
Op zich loopt die stationair keurig.
Wat me zo trouwens te binnen schiet. was dat na het opnieuw afstellen ik en monteur nog even een stukje gereden hebben. ploffen nog steeds aanwezig. maar goed volgens hun hoorde dat bij de auto. 5 minuten later liep naar de auto om naar huis te gaan. en aangezien de motor nog goed warm was heb ik geprobeerd de auto te starten zonder choke, nou dat heeft een 6 seconden geduurd voordat die iets begon te doen maar viel toen gelijk weer uit (dat was compleet nieuw) Toen de choke toch maar even aan en bij het eerste beste motorgeluid het gas even in choke uit, en ja de motor bleef draaien om vervolgens eenmaal gestart rustig stationair te draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik hoor heel graag of er iemand bereid is even naar de auto te kijken (en misschien iets bij wil stellen/aanpassen zodat ik rustig kan rijden zonder dat mensen omkijken als ik het gas los laat of indruk. Wil best ergens heen rijden geen probleem (binnen perken van 50/60 kilometer rondom anna paulowna)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk schrok toen ik goed en wel onder die auto kon kijken. het variosysteem is vanaf het begin tot aan waar de band/riem begint behoorlijk vochtig (lekt net niet)
Zal morgen eens wat foto's maken en posten van motor,variosysteem willen jullie nog andere dingen zien die misschien helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.