Staat bougies
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-06-2015 17:47 #957695
door Steven340
Wat bart al zegt, door de leeftijd. Zou ze maar eens vervangen. En ik gebruik zelf zoiezo altijd NGK's bougies. Er zaten hiervoor bosch bougies in en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk. Maar nou komt het er ook niet zo heel erg op aan. 't zijn immers geen "performance" blokjes
Beantwoord door Steven340 in topic Staat bougies
Nicholas;236837 schreef : 's Nachts zie ik af en toe zeer kleine vonkjes overspringen van bougiekabel naar bougiekabel of bougiekabel->reserveband. Je moet echt zeer goed kijken om ze te zien. Is dit nu normaal of zijn mijn kabels gaar (~20000km oud)?
Wat bart al zegt, door de leeftijd. Zou ze maar eens vervangen. En ik gebruik zelf zoiezo altijd NGK's bougies. Er zaten hiervoor bosch bougies in en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk. Maar nou komt het er ook niet zo heel erg op aan. 't zijn immers geen "performance" blokjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2015 19:46 #957722
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Staat bougies
als je al vonken ziet springen is het hoog tijd om dat kabelsetje te vervangen. wat voor "merk" was dat, dat het al na 20.000 km op is??
heb zelf wel goede ervaringen met Beru en NGK kabelsets. Ook de originele Bougicord 403 kabels zijn werkelijk z??r goed van kwaliteit.
slechte resultaten heb ik tot nu toe alleen met 'commercial ignition' gehad.
heb zelf wel goede ervaringen met Beru en NGK kabelsets. Ook de originele Bougicord 403 kabels zijn werkelijk z??r goed van kwaliteit.
slechte resultaten heb ik tot nu toe alleen met 'commercial ignition' gehad.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-06-2015 10:30 #957724
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Staat bougies
Tiens, het zijn Bougicord 403 Class C kabels! 7 jaar oud. Ze zien er ook nog zeer goed uit, zowel vanbinnen als vanbuiten, nog geen plekje corrosie te bespeuren. De vonkjes zijn echt wel minuscuul, het moet pikdonker zijn (je ziet de witte keramiek van de bougies zelf oplichten). Daarom dat ik me afvroeg of dit misschien wel enigszins normaal was. Ook vreemd dat er een klein vonkje naar de reserveband overspringt, als ik een kabel vastneem en tegelijk het blok aanraak voel ik niets.
Zal ze maar gewoon vervangen, dan slaap ik beter 's nachts, deze hou ik als reserve.
Zal ze maar gewoon vervangen, dan slaap ik beter 's nachts, deze hou ik als reserve.
Moderators: Mark Smeets