Inhoudende motor op de snelweg, help

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2008 20:46 #704498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhoudende motor op de snelweg, help
Hehe... als banden en verdelerkappen al onoverkomelijke bezwaren worden, kun je bijna beter met de bus gaan. Dat piepende geluid is waarschijnlijk je v-snaar.

Ik zag trouwens dat een eerdere vraag niet beantwoord was: de Brezan heeft rotors/verdelerkappen en andere meuk voor de B14-motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2008 22:04 #704516 door V300 register

Volvo 340 DL TAK;51651 schreef : Zucht....

Kom op, de liefde die je het beestje nu schenkt, geeft ie je zeker weten terug!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2008 22:33 #704518 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Inhoudende motor op de snelweg, help
Een mooi setje 2e hands (lichtmetalen)velgen met goede banden, vind je voor 100 euro of wel minder.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 15:11 #704566 door V300 register
Er zitten nieuwe bandjes onder; mooie actie van Kwik-fit en hij reed vandaag weer helemaal goed; ook na iedere 'ingreep' weer een stukje beter en soepeler!

Dus ik hou nog steeds van 'm hoor ;)

En inderdaad is de V-snaar aan vervanging toe volgens de Kwikfit monteur.

Nog even, wellicht wat neurotisch vraagje, maar die monteur legde het reservere wiel op die 'pannenkoek' die op de carburateur ligt. Zelf zou ik de voorkeur hebben om die band even naast de auto te zetten...maar heeft dit kwaad gekund?

Zal wel niet, maar ik dacht toch even vragen al wordt het nu misschien wel erg off-topic?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 15:19 #704567 door V300 register
no problem. van het trillen als de motor loopt krijgt ie ook opdonders af en toe :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 15:55 #704568 door V300 register
Hallo Teije,

Een nieuwe V-snaar kost niet de hoofdprijs bij de volvo Dealer. Ik geloof iets van 14 euro. En nieuwe bougies zijn bij de volvo dealer ook 15 euro.
Ik wil ze er wel voor je opzetten. Dan is je volvo weer helemaal in orde. En ben je waarschijnlijk van het na dieselen ook af.
PB maar even.

Ik denk dat je als dit is vervangen je een aardige volvo hebt. Nog even een spiegeltje halen op de sloop...

Dan heb je alle dingen wel gehad en heb je een leuke auto waar je mee kan toeren.
Groeten No?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2008 16:52 #704574 door V300 register

Volvo 340 DL TAK;51724 schreef : Nog even, wellicht wat neurotisch vraagje, maar die monteur legde het reservere wiel op die 'pannenkoek' die op de carburateur ligt. Zelf zou ik de voorkeur hebben om die band even naast de auto te zetten...maar heeft dit kwaad gekund?

Wouter heeft wel gelijk, maar ik vind het wel een oerdomme actie om dat zo te doen... Zo leren ze dat niet op school, iig :no_comment:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 23:45 #704663 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Inhoudende motor op de snelweg, help
Idd. reservewiel naast de auto zetten, bijv. tegen voorwiel of nog beter uit de loop tegen de muur.

De auto houd niet meer in een de banden zijn opgelost en ook de V-snaar? Lijkt me weer een goede auto. Eigenlijk zijn veel problemen van de V300 vaak maar probleempjes die heel eenvoudig op te lossen zijn.

Heb je de defrosterslangklep nog gechecked?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2008 00:04 #704732 door V300 register
Ja die defrosterslang heb ik nog nagekeken, en die zit er op, en in goede staat. Nee, sinds die nieuwe verdeler kap en rotor rijdt hij volgens mij helemaal naar behoren, ook met slechter weer!

Het enige is nog het af en toe piepen van de V-snaar en het nadieselen. Twee dingen waarbij Noe mij gelukkig wil hebben met het inbouwen ervan (vsnaar en nieuwe bougies)

Nog een ding viel me vandaag nog op, hoewel een andere 340 dat ook had waar ik een tijdje in heb gereden, zodra je de koppeling op laat komen in z'n vrij dan hoor je wat extra mee gaan draaien. Ook wanneer je dan in z'n 1 optrekt hoor je achterin wat mee 'gieren', en soms ook niet. Wat is dat? Klinkt niet per se zorgwekkend ofzo en wel vertrouwd.

Mijn enige probleem voor nu is nog het inbouwen van m'n radio, maar daar post ik binnenkort wel even een vraag over met wat foto's.

Ik zal ook even snel wat foto's van mijn mooie DL uploaden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2008 01:26 #704735 door V300 register
Ahum.f f f over kwikfit adviezen.

Ik moest voor m'n nieuwe werkpaard 2 nieuwe banden hebben.Ik had weinig tijd en ze zitten bij mij om de hoek dus vooruit dan maar.2 nieuwe banden en alle 4 de wielen gebalanceerd.Prima gedaan geen onbalans.Toen ik betaalde stond er een wat oudere man binnen.Had aan zijn auto S-40 van '97 een beurt met A P K laten doen.Volgens VOLVO voorschrift is hij met zijn rijgedrag,volgend jaar aan een nieuwe distributieriem toe.Of de heren van Kwikfit dat ook konden doen.Het antwoord en advies luidde als volgt:Ja dat kunnen we doen.En als we dan toch alles open hebben liggen dan lijkt het me verstandig dat U ons ook meteen de waterpomp en de dynamo laat vervangen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het is dat ik niet op een stoel zat anders was ik er toch echt van verbazing vanaf gedonderd.Als dat deskundig advies moet zijn,nou dan laat maar.

Dat meedraaien wat jij hoort is de aandrijfas.Omdat de versnellingsbak(of de vario) bij de achteras gemonteerd is,kan het zijn dat je de as hoort draaien als de bak in z'n vrij staat.Als jij de koppeling op laat komen dan moet de as meedraaien want de neutraal zit per slot van rekening in de transmissie en dus achter de as.Dat "gieren" of "fluiten" kan een paar oorzaken hebben.Het kan zijn dat er sprake is van slijtage in de bak of het differentieel.Is de olie als eens ververst?dat wil ook nog wel eens helpen.Er zijn echter auto's geweest die dit geluid vanaf nieuw gemaakt hebben.Daar is w2el eens een bak ,op garantie/coulance voor vervangen.Let wel dit geld voor handgeschakelde modellen.Bij uitvoeringen met variomatic is dit geluid gevolg van het type aandrijving en dus ook nauwelijks te verhelpen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC