Inhoudende motor op de snelweg, help
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Na '85 zal het dan wel zelfontluchtend zijn neem ik aan.
- V300 register
- Verbannen
-
Heeft dat niks te maken met welke radiateur erin zit, met overloopvat en slimme ventilateur?
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag heb ik met Teije naar zijn volvo gekeken. De carb en het luchtfilterhuis zitten allemaal goed vast. Aan de radiateur en waterpomp waren ook geen problemen te ontdekken.
Wel was het zo dat de verdelerkap en rotor helemaal versleten zijn.
Dus die hebben we vervangen. Bij de volvo dealer een nieuwe gehaald. Blijkt dat de rotor helemaal niet meer wordt gemaakt. Dus alleen de laatste zijn nog verkrijgbaar. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Dus ik denk dat het probleem van inhouden op de snelweg te maken heeft gehad met de rotor en verdeelkap. Immers het was in de regen zei Teije.
Verder is het een leuke auto. Ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd. Leuk two tone interieur. De auto is uit 86 en heeft een slimme ventilatuer en een nieuw overloopvat. Dus net de nieuwe techniek.
Groeten No?
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Probeer dus eens zoiets als Brezan of de sloop ofzo.
Maar mooi dat het probleem -waarschijnlijk- opgelost is.
Ga je de auto nog voorstellen in het 'Showroom'-topic?
- V300 register
- Verbannen
-

Maar de auto rijdt heerlijk, een stuk soepeler en pakt beter het gas op. En van vandaag heb ik ook weer wat bijgeleerd!
Dit weekend wordt de proef op de som, het schijnt weer dat rottige natte sneeuwachtige weer te worden en daar moeten 'we' (m'n volvo en ik;)) weer doorheen.
Noe, ook hierbij nogmaals veel dank voor je moeite en tijd!
En ik zal binnenkort wat mooie foto's maken en 'm even netjes voorstellen!
Hartelijks,
Teije
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Volvo 340 DL TAK;51533 schreef : Dit weekend wordt de proef op de som, het schijnt weer dat rottige natte sneeuwachtige weer te worden en daar moeten 'we' (m'n volvo en ik;)) weer doorheen.
Mooi dat je weer tevreden bent Teije! Wat betreft dat ritje... zondag is er van 10.00 tot 16.00 uur een evenement op het Midland circuit in Lelystad: de Elandrun. Hier doen alleen Volvo clubs aan mee. Een prachtige dag om mee te maken, zowel als rijder danwel als bezoeker. Een aanrader, en een mooi ritje;)
- V300 register
- Verbannen
-
Inderdaad! Ik had het leuk gevonden om eens naar een 300 evenement te gaan; alleen gister een vriend bezocht om o.a. de auto te showen en hij keek even kritsch naar mijn banden....Zoals ik al schreef ik heb er weinig verstand van (wil wel graag leren), maar 2 van de banden stonden volgens hem op knappen; uitgedroogd en scheuren in de wangen. En in een iets betere band zit een flinke bobbel in de wang...ik kan er dus beter niet meer mee gaan rijden tot dat ik nieuwe banden heb, dus geen Elandrun voor mij

Ongelooflijk balen; ondanks dat ik nog steeds wel geloof dat ik voor een aardig bedrag de auto heb gekocht die (voor een leek als ik) in goede staat lijkt, en Noe vond m ook heel oke, en de volvo dealer in Dronten ook, blijf ik geld uitgeven voor mijn gevoel (kort controle beurtje, benzine slangetje, thermostaat, verdelerkapje, rotortje, misschien nog nieuwe bougies, bij een koude start piept ie nu opeens een paar minuten...Lijkt ook niet zoveel maar hopelijk is het hier voorlopig dan echt mee klaar gezien mijn budget :S
En inderdaad; iemand heeft toch als leus 'het volvo gevoel: een auto rijden die je eigenlijk niet kan betalen'...ik begin me toch echt beetje zorgen te maken, nog interesse? Iemand?

Nee, ik hoop er het beste van en ik zal er van de week een paar foto's van maken!
Groet,
Teije