- Berichten: 111
achterruitverwarming: zekering brandt door
- Wouter Borsje
- Premium lid
Als je die eenmaal in huis hebt en weet hoe je deze gebruikt, heb je zo'n storing als deze vast snel achterhaald, succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Ooit wel eens discussie over gehad, O of I, en toen is blijven hangen dat het niet was wat ik dacht dat het was, dus dat deed ik nu ook, maar ondertussen heb ik het dus wel goed, en is het dus wel wat ik dacht. Of die ander destijds had het fout...
Anyway, je hebt wel gelijk natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Nou ja, I stand corrected! Hulp wordt gewaardeerd!
Nog even voor de echte mierenneuker:
je mag best van insecten houden natuurlijk.
Je hebt pas een probleem als je entomosexueel bent...!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
:humor:BartJu;231905 schreef : speedImeter, de tachImeter, de (h)odImeter, econImeter, hygrImeter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Dus eliminatie-proef begonnen:
Draden los gehaald van aansluiting.
De verwarmingsunit in de ruit zelf maakt geen massa.
Draad links maakt massa. En draad rechts ook.
Lijkt me dat dat 1 draad te veel is.
Hoe kan een draad ineens massa maken? Even denken...
Sinds laatste keer dat ik de ARV gebruikte heb ik de gordel rechtsachter vervangen. Is de draad daarbij beschadigd geraakt?
Sinds die laatste keer ook een andere tellerbak erin gezet (meet nu ook multi).
Daarin zit uiteraard het dashlampje, parallel met de AVR. Zou daar een sluiting in zitten?
Dus morgen eerst de twee stekker blokken uit de tellerbak halen, en dan eens doormeten/proberen.
En wat ik nog niet helemaal weet: Is de linker of de rechter draad de voeding?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
BartJu;231923 schreef : Lijkt me dat dat 1 draad te veel is.
Hoeft niet, dat ligt aan de elektrische weerstand van de achterruitverwarming en de gevoeligheid van de meter. Iets wat elektrisch verwarmt heeft over het algemeen een lage weerstand (is immers eenvoudig gezien vaak een draad waar zoveel stroom door gaat dat hij warm wordt). Hierdoor kan de doormeetfunctie een contact meten door de achterruitverwarming heen aan de massa.
Je kunt dit testen door tussen de 2 aansluitingen van de achterruitverwarming te meten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
De aansluitingen had ik los van ruit.
Maar als beide draden massa maken, dan klopt t mijns inziens niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nee, inderdaad, als beide kanten massa maken is het logisch dat hij niet werkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.