Koplampen aan als contact aan staat.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
AvdAkker;214868 schreef : de lichtschakelaar verwijderen en daar de groene draad demonteren. ?f als je hem hebt liggen een lichtschakelaar uit een ouder type monteren.
Een schakelaar heb ik nog liggen dat is geen probleem maar is daar dan verschil in?
Lucluc;214843 schreef : Ja, dit is Zweedse verlichting. Had mijn late GL special ook. Er zwerft hier ergens een schema van en dan kan je hem terugbouwen naar standaard.
Ik heb die thread gevonden Daylight running lights / zweedse verlichting / 'altijd-aan-koplampen' misschien dat een moderator daar een sticky van kan maken?
Voor de mensen die het niet hebben en het wel willen hebben
OF
voor de mensen die het hebben en niet meer willen hebben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
je kunt dus kiezen; schakelaar verwisselen of de groene draad uit die stekker verwijderen, heeft hetzelfde effect.
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;214866 schreef : Als je ooit motor heb gereden dan weet je dat dit onzin is en dat dit net de motorrijders meer in gevaar brengt.....
En wat is dat probleem?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
AvdAkker;214904 schreef : ja, na 87 zit er standaard de zweedse verlichting in en die hebben dus een schakelaar met contact op pen 7.
je kunt dus kiezen; schakelaar verwisselen of de groene draad uit die stekker verwijderen, heeft hetzelfde effect.
Ok dan doen we een andere schakelaar inbouwen. :yesyes:
Spurt;214914 schreef :
En wat is dat probleem?2 Fast 4 U;214866 schreef : Als je ooit motor heb gereden dan weet je dat dit onzin is en dat dit net de motorrijders meer in gevaar brengt
Als alle automobilisten met hun verlichting aan gaan rijden dan vallen de motorrijders niet meer op, nooit afgevraagd waarom 99,99% van alle motorrijders met hun verlichting aan rijden?
Aan je vraag neem ik aan dat je nooit motor heb gereden.
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;214840 schreef : Bij de nieuwe 340 van de vrouw gaan de koplampen gelijk aan als de sleutel op contact gezet wordt.
Is het mogelijk om dit te kunnen veranderen zodat het lichtschakelaar gebruikt moet om de verlichting aan en uit te zetten?
Hoi Erick,
ik zou je willen adviseren om de schakelaar zo te laten als ie is (met daylight running dus)
je kunt de auto normaal berijden zonder licht, door de knop tussen de 0 en 1 stand in te zetten.
Zodoende kun je bij tunnels etc met 'n tikje tegen de knop terug naar de 0 stand (=licht aan) en als je het daarna vergeet uit te zetten gaat het licht samen met het contact vanzelf mee uit.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Wouter;214925 schreef : Hoi Erick,
ik zou je willen adviseren om de schakelaar zo te laten als ie is (met daylight running dus)
je kunt de auto normaal berijden zonder licht, door de knop tussen de 0 en 1 stand in te zetten.
Zodoende kun je bij tunnels etc met 'n tikje tegen de knop terug naar de 0 stand (=licht aan) en als je het daarna vergeet uit te zetten gaat het licht samen met het contact vanzelf mee uit.
Moet je een vrouw uitleggen dat je de schakelaar tussen 0 en 1 moet zetten, nee er wordt een ander schakelaar geplaatst.
En wat het aan laten van de verlichting betreft er komt een zoemmertje aangesloten op de parkeerlampen dus als de deur open gaat en de verlichting brand zal de zoemmer werken.
Dit heeft zij nu ook dus dat is geen probleem
- V300 register
- Verbannen
Zou mijn auto daarom zo onzuinig lopen? Ik heb altijd verlichting aan, de ventilator van de kachel staat altijd wel aan, vergeet niet de radio incl verlichting.
Doet me een beetje denken aan alle drifters die een auto kopen en het eerste wat ze doen is de achterbank van 400 gram eruit halen en vervolgens dikke wielen te kopen die anderhalve kilo per stuk zwaarder zijn dan degene die eraf komen. Het maakt allemaal geen reet uit!
- Mark Smeets
- Moderator
Gelukkig had de eerste collega die ik aanspraak startkabels bij
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;214930 schreef : Moet je een vrouw uitleggen dat je de schakelaar tussen 0 en 1 moet zetten
ja, simpel zat. "zet hem tussen 0 en 1 als je het licht uit wilt hebben" ; klaar. yeehaa!
- V300 register
- Verbannen
Zoemertje plaatsen dat je waarschuwt als je bij contact uitzetten je verlichting nog aan hebt. O.a. bij Halfords te koop meen ik.v0lv0freak;215055 schreef : Nou ik las dit topic en dacht nog, wat een onzin die altijd aan koplampen. Dus ik wil gisteren starten na stage, 1 slag en niks meer. K*t accu leeg. Drie keer raden.. jawel de lichtknop stond nog op stand 2
Gelukkig had de eerste collega die ik aanspraak startkabels bij
Edit zo21apr13: Zo een zoemertje heeft Conrad ook. In de prijscourant van Conrad staat ie voor ? 5,99. Link: www.conrad.nl/ce/nl/product/852288