electrische ramen niet naar beneden
- V300 register
- Verbannen
(en nee, ik heb mijn elektrische ramen nog altijd niet ingebouwd... schaam schaam)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
General Custom;227617 schreef :
Overigens schijnen de raammotoren van een Saab 900 het zelfde te zijn als van de 300-serie. De vorige eigenaar van mijn 340 heeft deze nl vervangen door een saab 900 exemplaar.
Voor Saab 900 zijn ze idd nog wel vindbaar, zo blijkt!
Maar wel in twee smaken: cabrio of sedan.
Geen idee wat het verschil is (qua motortje dan :humor:).
Enig idee welke het zou moeten/kunnen zijn?
(voor een hatchback...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Gelukkig stonden er plaatjes op de site, want links en rechts zijn precies omgedraaid tussen Saab 900 en V340.
Links rechter motor van Volvo 340 1990,
rechts linkermotor Saab 900 Cabrio 1989. :hmmz2:
Op zich geen dudielijke verschillen dus.
Helaas lijkt de 'nieuwe' Saab motor ook vast te zitten, zodat er ook in functionaliteit geen verschil zit...
Morgen nog eens rustig proberen, even inbouw passen.
To be continued dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
'T is toch massaop de body, en 12v op een van beide pinnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Bij 12V over de twee polen trok ie wat vonken, dus gestopt om het niet op te blazen. Wel wat schoon gemaakt, en wat WD40 her en der (zat nogal wat prut en troep bij tandwiel.
Maar met bovenstaande wetenschap toch volgehouden met de draden op de twee polen. Na een aarzeling wilde de motor maar kwam niet echt rond. Nog een keer later trok ie zich los en nu draait ie dus. Met omdraaien polariteit draait ook draairichting om.
Straks dus inbouwen.
Keep you posted...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Motor liep, en bevestiging past 1op1.
Maar tandwiel van de 340 steekt verder uit dan bij de Saab 900 Cabrio.
Hierdoor kunnen de tandjes vanaf de overbrenging niet op tandjes van het mechanisme aangrijpen.
Poging om overbrenging om te zetten , maar wormwiel en as hebben andere draad en gaan dus niet samen.
UIteindelijk is het dus een hybride geworden, motor vooral van de Saab, met as en overbrening van de Volvo.
En dat werkt dus.
Voor degenen die met zelfde issue zitten: de Saab 900 cabrio (pre 1993) versie is niet de juiste keus gebleken, althans niet plug en play.
Wellicht dat de sedanversie beter past, maar met enig knutselwerk is het inmiddels toch goed gekomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.