Mistlampen achter
- Laurens Post
- Nieuw lid
punkazz;188552 schreef : Wanneer zet je je mistlampen nou aan? Ik heb nog nooit in zulke dichte mist gereden. Jammer dus ook dat ik mijn 'mistlampen' voor waarschijnlijk nooit officieel in zal mogen schakelen.
Ik heb de mistlampen(ik heb er ook 2) afgelopen zondag nog aan gehad. Bij Oldenzaal begon de mist en hoe verder ik naar de Kreuz van E31 reed hoe dichter hij werd.
En ik ontsteek hem vaak pas als ik 3 auto's er mee heb zien rijden.
ps de Audi A6 Allroad oude type heeft ook 2 mistachterlichten boven het kenteken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik denk dat de zichtgrens toen minder dan 10 meter was, in het schijnsel van de mistlampen. Dimlicht UIT en mistlampen aan. Met dimlicht aan was alles wit, zicht 1 meter ofzo.
toen hebben we dus ook de mistlichten achter aan gehad!
maar verder is het nooit voorgekomen, ik moet er echt niet aan denken ooit in zulke dikke mist terecht te komen op de snelweg.......
meest hatelijk vind ik nog wel die mensen die hun mistlamp achter aanzetten in de stromende regen. Compleet verblindend voor alles wat minder dan een kilometer achter ze rijdt. Diverse keren meegemaakt in Belgi?. Zelfs op grootlicht signalen werd niet gereageerd :S
- V300 register
- Verbannen
in de rechter unit zit dan ?fwel een loze fitting (plastic dopje) ofwel een gewone fitting zonder lamp. De gewone fittingen zijn vaak zelfs elektrisch bedraad.
de lichtunits zijn in ieder geval vanaf het begin af aan ontworpen geweest om 2 mistlampen te kunnen herbergen. De meeste auto's die ik in NL zie rijden met mistlampen aan hebben er ook maar ??n.
Gezien het feit dat je alleen onder z??r uitzonderlijke omstandigheden mistlichten achter mag voeren maak ik me niet teveel drukte over of iemand er 2 wil hebben of maar 1. Als je ze maar uit laat zolang het niet pers? nodig is.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;188675 schreef : meest hatelijk vind ik nog wel die mensen die hun mistlamp achter aanzetten in de stromende regen. Compleet verblindend voor alles wat minder dan een kilometer achter ze rijdt. Diverse keren meegemaakt in Belgi?. Zelfs op grootlicht signalen werd niet gereageerd :S
En van die mensen die hun mistlamp aanzetten in de mist, maar vervolgens dat ding vergeten en zo nog een week met mistlamp doorrijden :snif:
antiekeradio;188676 schreef : in de rechter unit zit dan ?fwel een loze fitting (plastic dopje) ofwel een gewone fitting zonder lamp. De gewone fittingen zijn vaak zelfs elektrisch bedraad.
Dat 2e is bij mij ook het geval. Rechts zat er een fitting, bedraad en al, maar zonder lamp... Deze werkt ook gewoon na wat contactspray op de massa gespoten te hebben (massa was een bekend probleem dacht ik?).
- Mark Smeets
- Moderator
antiekeradio;188675 schreef : meest hatelijk vind ik nog wel die mensen die hun mistlamp achter aanzetten in de stromende regen. Compleet verblindend voor alles wat minder dan een kilometer achter ze rijdt. Diverse keren meegemaakt in Belgi?. Zelfs op grootlicht signalen werd niet gereageerd :S
Ben maar blij dat je niet hier woont dan. Voor Belgen is het normaal om met mistlicht rond te rijden als het regent. Aangezien we hier vlak bij de grens wonen, rijden er ook nogal eens wat Belgen op de weg rond... En allemaal met mistachterlicht bij het kleinste spatje regen. Inderdaad z??r irritant!
- V300 register
- Verbannen
Niels;188564 schreef : Mistlampen voor mogen ingeschakeld worden bij mist of sneeuwval waar het zicht tot 200 meter is beperkt. Die mag je dus zeker wel met enige regelmaat gebruiken hoor
En ik maar denken dat het zicht maximaal 50 meter mag zijn bij gebruik van de mistlampen!
- Laurens Post
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Bart Manders;188695 schreef : En ik maar denken dat het zicht maximaal 50 meter mag zijn bij gebruik van de mistlampen!
dat geldt voor de mistlampen achter
Niels heeft het over de mistlampen (breedstralers) v??r
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;188687 schreef : Ben maar blij dat je niet hier woont dan. Voor Belgen is het normaal om met mistlicht rond te rijden als het regent. Aangezien we hier vlak bij de grens wonen, rijden er ook nogal eens wat Belgen op de weg rond... En allemaal met mistachterlicht bij het kleinste spatje regen. Inderdaad z??r irritant!
Komt omdat het zo in de Wegcode staat:
Bovendien, wanneer het voertuig voorzien is van achtermistlichten, moeten deze lichten gebruikt worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 m alsook bij felle regen.
- Mark Smeets
- Moderator
Misschien hebben ze dat mistachterlicht wel gelijk geschakeld met de ruitenwissers?