Mistlampen achter
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een paar vragen over de mistachterlichten, misschien weet iemand een antwoord?
- Mag je 2 mistachterlichten hebben? (rechts zat namelijk geen lampje, nu wel:D)
- Is mistachterlicht verplicht? Zo nee, mag ik de mistachterlichten vervangen door (en schakelen met) gewoon achterlicht, zodat er 4 achterlichten zijn?
Alvast bedankt voor de moeite
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
1. Ja, dat mag, maar ze moeten allebei altijd werken, anders afkeur.
2. Niet verplicht, pas na 1997
3. Als je deze achterlichten nog steeds kunt beschouwen als twee achterlichten (dus dan moeten ze allemaal naast elkaar zitten denk ik) dan mag dat.
- Mark Smeets
- Moderator
Mistachterlicht is vanaf een bepaald jaar verplicht. Vanaf welk jaar weet ik niet. Laurens (Elpee) zal aar straks het juiste antwoord op geven.
Wat wel een idee is, is om er een 5/21 lampje in te draaien aan 1 kant. Dan kun je toch 4 achterlichten hebben, en bij mist gaat eentje feller branden.
EDIT: zie reactie van Steven.
- V300 register
- Verbannen
E?n of twee mistlichten.
Daarvoor dus niet verplicht, maar je mag er dus 1 of 2 hebben.
- V300 register
- Verbannen
Als een auto is voorzien van (en type goedgekeurd met) twee mistachterlichten, dan moeten ze beide goed werken.
Is er een typegoedkeuring?
- V300 register
- Verbannen
punkazz;188515 schreef : Is er een typegoedkeuring?
Waarschijnlijk niet, want toen ik de auto heb gekocht is hij gekeurd met ??n mistachterlicht. Rechts zat wel een fitting maar geen lampje.
Edit: Of bij de APK hebben ze niet zo precies gekeken.
- V300 register
- Verbannen
punkazz;188512 schreef : 3. Als je deze achterlichten nog steeds kunt beschouwen als twee achterlichten (dus dan moeten ze allemaal naast elkaar zitten denk ik) dan mag dat.
Is dit zo bij een 340? Ze zitten wel bij elkaar in dezelfde unit, dus in dat opzicht zijn het 2 achterlichten. Nu zit er bij de achterlichten een reflector en achteruitrijlicht tussen (nieuw type achterlicht), dus in dat opzicht niet :S
- Laurens Post
- Nieuw lid
Achterlicht mag maximaal 2 per zijde(links en rechts). Zodra je van je mistlampen, achterlichten gaat maken is het APK afkeur.
1. dan heb je 6 lampen terwijl max 4 toegestaan is
- Mark Smeets
- Moderator
Jammer, je kunt er zelfs 4 per kant maken, aangezien aan de zijkant ook nog een kleine ruimte zit voor een klein lampje, zodat je ook naar de zijkant achterlicht hebt
- V300 register
- Verbannen
Kijk dit wist ik dus niet. Interessant.elpee;188524 schreef : Achterlicht mag maximaal 2 per zijde(links en rechts). Zodra je van je mistlampen, achterlichten gaat maken is het APK afkeur.
1. dan heb je 6 lampen terwijl max 4 toegestaan is