Econotemperatuurmeters aansluiten
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-03-2003 17:41 #624143
door V300 register
Econotemperatuurmeters aansluiten is gemaakt door V300 register
1Ik heb voor mijn 340 een econometer en een temperatuurmeter gekocht, maar ik heb nog wat vragen voor als ik ze aan wil sluiten:
* Moet het hele dashboard eruit of is het te doen om ze van de achterkant aan te sluiten? (Zo ja, hoe?)
* Welke draadjes moeten op welke contactpuntjes/schroefjes en waar haal ik de draadjes vandaan?
* Waar hoort het uiteinde van de temperatuursensor? Het lijkt of hij ergens in kan klikken!
* Waar moet ik het uiteinde van de econometer aansluiten? Hij heeft schroefdraad dus hij zal ergens in het blok moeten, maar waar?
Ontzettend bedankt! (ook Arvid voor de degelijke verpakking, die Duck Tape heb ik zelf altijd bij me voor noodreparaties, al eens een bumper moeten doen na een kleine aanrijding, maar da's een ander verhaal
* Moet het hele dashboard eruit of is het te doen om ze van de achterkant aan te sluiten? (Zo ja, hoe?)
* Welke draadjes moeten op welke contactpuntjes/schroefjes en waar haal ik de draadjes vandaan?
* Waar hoort het uiteinde van de temperatuursensor? Het lijkt of hij ergens in kan klikken!
* Waar moet ik het uiteinde van de econometer aansluiten? Hij heeft schroefdraad dus hij zal ergens in het blok moeten, maar waar?
Ontzettend bedankt! (ook Arvid voor de degelijke verpakking, die Duck Tape heb ik zelf altijd bij me voor noodreparaties, al eens een bumper moeten doen na een kleine aanrijding, maar da's een ander verhaal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-03-2003 17:52 #636564
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econotemperatuurmeters aansluiten
2De temp sensor hoort in een gaatje achter de voorbumper bij de rechterkoplamp. De plek is niet super van belang, zolang hij maar wat rijwind oppikt.
De econometer hoort op het inlaatspruitstuk. Bij onze 360 zat daar een boutje wat ik moest vervangen door de holle bout waar de econometer slang aan zit. Of het op een 340 ook zo moet weet ik niet maar je kan ook ergens anders motorvacuum aftappen (desnoods met een T stukje uit een aquaruimzaak oid).
Het dashboard moet eruit om de meters erin te monteren. Hoe het met de bedrading zit weet ik niet want bij de 360 was alles al voorbedraad
De econometer hoort op het inlaatspruitstuk. Bij onze 360 zat daar een boutje wat ik moest vervangen door de holle bout waar de econometer slang aan zit. Of het op een 340 ook zo moet weet ik niet maar je kan ook ergens anders motorvacuum aftappen (desnoods met een T stukje uit een aquaruimzaak oid).
Het dashboard moet eruit om de meters erin te monteren. Hoe het met de bedrading zit weet ik niet want bij de 360 was alles al voorbedraad
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-03-2003 18:35 #636565
door V300 register
de econometer gaat gewoon met een luchtslangetje op je spruitstuk, en het lampje achter het klokje word gevoed door de strip van je flexibele printplaat die om je schroefje heengaat, volgens mij is bij de 360 standaard het kabelspul getrokken, bij mijn 360 gl heb ik ook de kabels voor de mistlampen al zien hangen, aleen is de plastic plaat waarmee ik de lamp losschroef afgebroken, Zonde......
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-03-2003 18:36 #636566
door V300 register
vast schroef bedoel ik (gekke typfout...)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-10-2003 11:09 #636567
door V300 register
5Ik ben vanmorgen bezig geweest om de econometer aan te sluiten. (op een Volvo 1.4 CVT) Welke slang ik ook pak hij doet helemaal niets....Als ik aan het slangetje zuig van de econometer slaat te wijzer terug...Heeft iemand tips? Dirk, hoe heb jij het uiteindelijk gefikst? Alvast bedankt, Fred
(Bericht gewijzigd door fred_spies op 22 oktober 2003)
(Bericht gewijzigd door fred_spies op 22 oktober 2003)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-11-2003 03:08 #636568
door V300 register
Hoi fred ik heb de eco meter ook aangesloten heb um met een T splitsing van een cruise control (hebben ze vast nog wel ergens over bij een auto bedrijf )en daar zit een verduning op voor naar de econ meter een vervolgens gewoon een stuk luchtslang uit een aquariumzaak gehaald en aangesloten op de econ werkt prima oh en de T splitter heb ik op de slang aangesloten die boven op je blower langs loopt
groeten bart
groeten bart
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-11-2003 13:50 #636569
door V300 register
aangesloten op de slang naar de rembekrachtiger dus.
werkt perfect.
werkt perfect.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-11-2003 17:45 #636570
door V300 register
Die econometer is wel leuk, maar hoe serieus moet je 'm nemen? Bij 90 km/h op de snelweg zit ie bij mij in het rood en bij 110 km/h niet. Terwijl de 360 toch echt veel minder verbruikt bij 90 km/h. Ik heb 'm aangesloten met een T-stukje op het "vacuümsysteem" en niet op de orginele nippel (ventielschroef of hoe dat ding heet..). Geeft dat afwijkingen?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-11-2003 16:38 #636571
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-11-2003 21:17 #636572
door V300 register
Heb je de sensor voor de buitentemp meter wel Fred?
Moderators: Mark Smeets