Econometer
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-09-2005 23:21 #637096
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Misschien brengt deze foto duidelijkheid. De twee witte stekkers komen van de temperatuursensor en heb ik naast de stekker van het instrumentenpaneel gevouwd, gewoon voor de duidelijkheid. De sensor heeft dus een bruine en een zwart-witte draad. De bruine draad zit op de zevende plaats van rechts en de zwart-witte op de eerste.
Jelle
Jelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-09-2005 08:57 #637097
door V300 register
Jippie !!!!
Daar heb ik wat aan. Al vind ik die zwart-witte op zich wel raar, want ik meende dat daar de kabel voor een eventuele opschakelindicator in moest. (Bij mij zat op de eerste en de zevende pin helemaal niks oorspronkelijk).
Anyway, dit ga ik uitproberen. Jelle, Dank !!!!
Daar heb ik wat aan. Al vind ik die zwart-witte op zich wel raar, want ik meende dat daar de kabel voor een eventuele opschakelindicator in moest. (Bij mij zat op de eerste en de zevende pin helemaal niks oorspronkelijk).
Anyway, dit ga ik uitproberen. Jelle, Dank !!!!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-09-2005 10:09 #637098
door V300 register
opschakelindicator zou toch op dezelfde plek als de buitentemp meter moeten! logisch dat de signaaldraad tussen aansluitrij en die positie gedeeld is.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-09-2005 13:25 #637099
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-09-2005 16:56 #637100
door V300 register
de AANSLUITDRAAD die je op de klokkenwinkel schuift (foto) is NIET gedeeld met de opschakelindicator. daar heb je dezelfde draad als voor de toerenteller bij nodig.
het printspoor vanaf het stekkertje naar rechtsboven in de tellerunit kan wel gedeeld zijn, dit scheelt het extra printspoor en lip achterop de tellereenheid, die toch niet tegelijk gebruikt zou kunnen worden.
uit kostenbesparing is het dus logisch dat dit dezelfde aansluiting is.
verder bedacht ik dit pas toen je zelf over die opschakelindicator begon, voorheen wist ik niet precies hoe of wat, dus dan heeft het ook geen zin om te reageren he :-)
het printspoor vanaf het stekkertje naar rechtsboven in de tellerunit kan wel gedeeld zijn, dit scheelt het extra printspoor en lip achterop de tellereenheid, die toch niet tegelijk gebruikt zou kunnen worden.
uit kostenbesparing is het dus logisch dat dit dezelfde aansluiting is.
verder bedacht ik dit pas toen je zelf over die opschakelindicator begon, voorheen wist ik niet precies hoe of wat, dus dan heeft het ook geen zin om te reageren he :-)
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Minder
Meer
17-04-2006 19:25 #637101
door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Econometer
Even een vraagje over die sensor.
Ik heb ook nog een sensor nodig. Maar op conrad.nl zie ik er genoeg staan. Maar ik weet dus welke goed zijn om aan te sluiten op mijn auto. Er zit zoveel verschil in kwa temperaturen, weerstanden, enz.
Kan iemand mij duidelijkheid geven hierover en misschien er mij ook een kunnen aanbevelen. Hij is trouwens gewoon voor een buitentemperatuurmeter.
Ik heb ook nog een sensor nodig. Maar op conrad.nl zie ik er genoeg staan. Maar ik weet dus welke goed zijn om aan te sluiten op mijn auto. Er zit zoveel verschil in kwa temperaturen, weerstanden, enz.
Kan iemand mij duidelijkheid geven hierover en misschien er mij ook een kunnen aanbevelen. Hij is trouwens gewoon voor een buitentemperatuurmeter.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
17-04-2006 21:49 #637102
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Econometer
Er staat ergens op het forum wat de waarden zijn die de sensor nodig heeft. De sensor kun je in ieder geval kalibreren met een schroefje op de meter als ik het goed heb, waardoor de temperatuur klopt.
Gebruik even de zoekfunctie op 'temperatuursensor'.
Gebruik even de zoekfunctie op 'temperatuursensor'.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-04-2006 20:42 #637103
door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Econometer
Ik heb gezocht maar ik kan nergens iets vinden??
Weet iemand toevallig de waarden of een sensor die zowiezo goed is??
Weet iemand toevallig de waarden of een sensor die zowiezo goed is??
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-04-2006 21:05 #637104
door V300 register
Type PT 100 moet je hebben. Kijk alleen even goed naar de afmetingen van het ding, ik heb er hier nog 2 liggen van ongeveer 1 bij 2 mm....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-04-2006 21:56 #637105
door V300 register
naar mijn weten zit er geen stelschroefje op de meter, heb ik iig nooit kunnen vinden
Moderators: Mark Smeets