Econometer
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 17:10 #637076
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
@thijs; dat klopt dus niet :-)
sluit m maar op een andere slang aan.
@thomas d; ik reken de uitslag inderdaad van rechts naar links. hoe hoger het vacuum, hoe verder de uitslag.
sluit m maar op een andere slang aan.
@thomas d; ik reken de uitslag inderdaad van rechts naar links. hoe hoger het vacuum, hoe verder de uitslag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 17:21 #637077
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Maar over mijn temperatuurmeter ben ik nog steeds niets wijzer geworden. Kan iemand even checken aan welcke stejjer hij eigenlijk hoort te zitten ? Ik heb nu wel gewoon massa aan het cotactslot gepakt, maar misschien is dat niet goed. Volgens Haynes hangt ie namelijk, net als de koelvleoistof en brandstofmeter, aan een spanningsstabilisator...
alleen vind ik niet welke pin aan welke stekker dat zou moeten zijn.
(Bericht gewijzigd door thomas_D op 8 september 2005)
alleen vind ik niet welke pin aan welke stekker dat zou moeten zijn.
(Bericht gewijzigd door thomas_D op 8 september 2005)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-09-2005 12:22 #637078
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Welke van de slangen in onderstaande foto kan ik het best nemen? Of welke anders?
members.chello.nl/t.wal9/blok.jpg
members.chello.nl/t.wal9/blok.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-09-2005 13:53 #637079
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Econometer
Ik heb hier een plaatje van de andere kant van het blok. Het rood omrande nippeltje is die voor de econometer. Hier heb je het beste vacuum, aan het inlaatspruitstuk.
i15.photobucket.com/albums/a360/RandomHero1 984/Volvo%20300%20related/KopievanP11701383.jpg
i15.photobucket.com/albums/a360/RandomHero1 984/Volvo%20300%20related/KopievanP11701383.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-09-2005 03:12 #637080
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Dank! daar kan ik wel wat mee. Zal er morgen mee aan de slag. Zie ook dat ik nog wat poetswerk te doen heb onder de motorkap...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-09-2005 21:01 #637081
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-09-2005 10:10 #637082
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Weet iemand inmiddels hoe die temp-meter PRECIES aangesloten wordt? Ik heb de signaallijn goed,maar over de massa heb ik zo mijn twijfels.
Het leuke is, als een van de drie lampjes in mijn dash-verlichting kapot is (cq, ik hem er uit draai), verandert de temperatuur ook al. Ik kan me dus niet voorstellen dat dit normaal is. Tot nog toe geen enkele reactie gehad...
Anyway. Ik wil ook nog wel weten of iemand verstand heeft van de zin en onzin van een econo-meter die alleen maar het vacuum meet. Ik kan me niet voorstellen dat mijn auto bij 110 in de 4 zuiniger is dan in de 5, ook al wil mijn econo-meter me dat doen geloven. Ja, ik weet, het koppel heeft zijn piek ergens bij 3000 rpm, maar dat kan toch niet de verklaring zijn.
Het leuke is, als een van de drie lampjes in mijn dash-verlichting kapot is (cq, ik hem er uit draai), verandert de temperatuur ook al. Ik kan me dus niet voorstellen dat dit normaal is. Tot nog toe geen enkele reactie gehad...
Anyway. Ik wil ook nog wel weten of iemand verstand heeft van de zin en onzin van een econo-meter die alleen maar het vacuum meet. Ik kan me niet voorstellen dat mijn auto bij 110 in de 4 zuiniger is dan in de 5, ook al wil mijn econo-meter me dat doen geloven. Ja, ik weet, het koppel heeft zijn piek ergens bij 3000 rpm, maar dat kan toch niet de verklaring zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-09-2005 10:19 #637083
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
die econometer is inderdaad grotendeels kwats :-)
je moet eigenlijk de afstand tov de ruststand delen door het aantal toeren om een 'echte' economy waarde te krijgen.
Groetjes Wouter
je moet eigenlijk de afstand tov de ruststand delen door het aantal toeren om een 'echte' economy waarde te krijgen.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-09-2005 16:40 #637084
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Zoals op de foto te zien is, heb ik daar geen slangetje zitten. Waar dient die bij jou voor? Kan ik het slangetje wat linksonder die nippel zit ook gebruiken?
members.chello.nl/t.wal9/inlaat.jpg
T.
members.chello.nl/t.wal9/inlaat.jpg
T.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-09-2005 17:07 #637085
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
zo te zien zit er bij jou een stopboutje in het inlaatspruitstuk gedraaid. Je kunt die er uit draaien en als je een geschikte nippel hebt, die erin. daar kun je dan mooi je econometer en evt recirculatieklep op aansluiten.
het metalen buisje wat heel duidelijk te zien is op deze foto is van de EGR. dit is een systeem wat vrij veel problemen veroorzaakt en is het beste af te dichten door in plaats van de pakking een gesloten metalen plaatje van ongeveer 1 mm dik, met aan weerszijde een pakkingpapiertje te monteren.
groetjes Wouter
het metalen buisje wat heel duidelijk te zien is op deze foto is van de EGR. dit is een systeem wat vrij veel problemen veroorzaakt en is het beste af te dichten door in plaats van de pakking een gesloten metalen plaatje van ongeveer 1 mm dik, met aan weerszijde een pakkingpapiertje te monteren.
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets