Econometer
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-09-2005 23:40 #624133
door V300 register
Econometer is gemaakt door V300 register
Vorige week een econometer en buitentemp. meter binnengekregen ( voor naar mijn idee teveel geld, maar vooruit), deze in de klokkenset gebouwd, hetgeen er prachtig uitziet
Temperatuursensor is besteld, econometer heb ik vandaag aangesloten. Lijkt allemaal wel goed te zitten, metertje beweegt ook druk heen en weer tijdens het rijden.
2 vraagjes nog:
-in de slang die van de renix richting ik meen het spruitstuk loopt heb ik een t-stukje opgenomen, en dat naar de econometer gelegd. Is dit de/een correcte manier?
-De slang loopt nu nog via een omweg, bij het gaatje naast de zekeringenkast (helemaal aan de andere kant van de motorruimte dus) was nog wat ruimte. Heeft de extra lengte nog invloed op het reageren van de meter?
-en dan had ik nog iets, maar dat ben ik weer vergeten. als het belangrijk was komt het wel weer
2 vraagjes nog:
-in de slang die van de renix richting ik meen het spruitstuk loopt heb ik een t-stukje opgenomen, en dat naar de econometer gelegd. Is dit de/een correcte manier?
-De slang loopt nu nog via een omweg, bij het gaatje naast de zekeringenkast (helemaal aan de andere kant van de motorruimte dus) was nog wat ruimte. Heeft de extra lengte nog invloed op het reageren van de meter?
-en dan had ik nog iets, maar dat ben ik weer vergeten. als het belangrijk was komt het wel weer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 00:15 #637067
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Mag ik vragen waar je die temperatuursensor vandaan hebt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 00:27 #637068
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Besteld bij Conrad, voor ongeveer 5 euro. Heb er meteen 2 besteld, zodat ik ook de binnentemperatuur kan meten. (Hulde voor wie dat bedacht heeft
)
www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/ ~flN0YXRlPTMwNDk3OTkxOQ==?~template=pcat_product_d etails_document&product_show_id=000000000000181246 &p_back_template=pcat_suchergebnis&p_load_area=231 030~1&area_f_infobox=231030~1
(met dank aan Rob Valk)
www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/ ~flN0YXRlPTMwNDk3OTkxOQ==?~template=pcat_product_d etails_document&product_show_id=000000000000181246 &p_back_template=pcat_suchergebnis&p_load_area=231 030~1&area_f_infobox=231030~1
(met dank aan Rob Valk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-09-2005 07:51 #637069
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Econometer
Ik heb het idee dat de vacuumleiding van de Renix niet genoeg vacuum geeft. Wanneer de meter bij gas intrappen meteen in het rode staat en wanneer je op snelheid bent en je laat je gas plotseling los en de meter gaat naar het andere einde is het goed.
Anders zou je hem met een nippel op het inlaatspruitstuk moeten
zetten.
Anders zou je hem met een nippel op het inlaatspruitstuk moeten
zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 08:09 #637070
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
zeker bij de carburateur motoren is het ontstekingsvacuum NIET goed.
bij het gaspedaal in de 0 stand krijg je namelijk geen vacuum, omdat het poortje waar de aansluiting voor de renix op zit, dan nog niet gepasseerd is door de gasklep.
weet niet of dit bij een injectie ook zo is (lijkt me logisch van wel)
het veiligst is in ieder geval altijd om een t-stukje in een echte vacuumleiding (vanuit inlaatspruitstuk) te monteren.
bij het gaspedaal in de 0 stand krijg je namelijk geen vacuum, omdat het poortje waar de aansluiting voor de renix op zit, dan nog niet gepasseerd is door de gasklep.
weet niet of dit bij een injectie ook zo is (lijkt me logisch van wel)
het veiligst is in ieder geval altijd om een t-stukje in een echte vacuumleiding (vanuit inlaatspruitstuk) te monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 09:12 #637071
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Teveel geld ? Toch niet die van 20 Euro van Jelle, wat naar mijn idee veel te weinig geld was...
Anyway, ik heb mijn ecometer aan de vacuumleiding die de binnenluchtcirculatieklep regelt aangesloten. Werkt prima.
Wat niet prima werkt is mijn temperatuurmeter. Af en toe geeft die de juiste temperatuur aan, maar dan ineens begint ie heel erg te schommelen. Dat op zich is al vreemd.
Helemaal vreemd is dat ie 10 graden meer aangeeft als ik het licht aandoe. En meteen weer 10 graden minder als ik het licht uitdoe. Ik kan hier geen logische verklaring voor vinden. Weet iemand hoe dat kan ? En kun je me uitleggen hoe jij de temp-meter aangesloten hebt (bij mij was er geen originele bedrading voor))
Anyway, ik heb mijn ecometer aan de vacuumleiding die de binnenluchtcirculatieklep regelt aangesloten. Werkt prima.
Wat niet prima werkt is mijn temperatuurmeter. Af en toe geeft die de juiste temperatuur aan, maar dan ineens begint ie heel erg te schommelen. Dat op zich is al vreemd.
Helemaal vreemd is dat ie 10 graden meer aangeeft als ik het licht aandoe. En meteen weer 10 graden minder als ik het licht uitdoe. Ik kan hier geen logische verklaring voor vinden. Weet iemand hoe dat kan ? En kun je me uitleggen hoe jij de temp-meter aangesloten hebt (bij mij was er geen originele bedrading voor))
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 13:30 #637072
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Dat viel me inderdaad ook op, vroeg ik me nog af. Meter slaat alleen uit op het moment dat ik gas geef, en het duurt een tijd voordat hij uit het rode is. T is een injectie, maar dat maakt voor de kwaliteit van het vacuum blijkbaar niet uit.
Ik heb voor beide klokjes 60 euro betaald, de hele klokkenset moest 100 kosten. (advertentie van marktplaats) Vind ik teveel geld, des te meer omdat twee weken eerder een complete winkel voor 25 euro ging.
De temperatuursensor heb ik nog niet aangesloten, maar onder het luchtfilter ligt een opgebonden 2-aderige draad die richting klokkenset zou moeten lopen. Deze draad zou voor de T-sensor moeten zijn.
Misschien een aardingsprobleem? Had ik laatst namelijk ook. Zodra ik dan het licht inschakelde viel de toerenteller een heel stuk terug, gingen de indicatorlampjes van de richtingaanwijzers, mistachterlicht en achterruitverwarming branden. Zodra ik dan mn mistlicht inschakelde, ging het indicatielampje uit
Bleek een slecht massacontact te zijn achterop de klokkenwinkel, even bewegen van de witte connector heeft het verholpen.
Goed, ga dus zometeen een andere vacuumleiding zoeken om op in te breken.
Ik heb voor beide klokjes 60 euro betaald, de hele klokkenset moest 100 kosten. (advertentie van marktplaats) Vind ik teveel geld, des te meer omdat twee weken eerder een complete winkel voor 25 euro ging.
De temperatuursensor heb ik nog niet aangesloten, maar onder het luchtfilter ligt een opgebonden 2-aderige draad die richting klokkenset zou moeten lopen. Deze draad zou voor de T-sensor moeten zijn.
Misschien een aardingsprobleem? Had ik laatst namelijk ook. Zodra ik dan het licht inschakelde viel de toerenteller een heel stuk terug, gingen de indicatorlampjes van de richtingaanwijzers, mistachterlicht en achterruitverwarming branden. Zodra ik dan mn mistlicht inschakelde, ging het indicatielampje uit
Bleek een slecht massacontact te zijn achterop de klokkenwinkel, even bewegen van de witte connector heeft het verholpen.
Goed, ga dus zometeen een andere vacuumleiding zoeken om op in te breken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 13:59 #637073
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
de meter moet bij stationair toerental zeker ook al een vacuumwaarde aangeven...
dit vacuum moet deels of geheel wegvallen als je gasgeeft (beetje afhankelijk van hoeveel) en weer oplopen als bij deels gasgeven het toerental oploopt. bij gas los en hoge toeren bereikt de meter zn maximum stand.
dit vacuum moet deels of geheel wegvallen als je gasgeeft (beetje afhankelijk van hoeveel) en weer oplopen als bij deels gasgeven het toerental oploopt. bij gas los en hoge toeren bereikt de meter zn maximum stand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 14:54 #637074
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Heu ? precies andersom toch? ALs ik bij 120 het gas los laat klapt ie helmaal naar links. Als ik optrek met flink gas geven gaat ie helemaal naar rechts.
Of bedoel je dat ook ?
Of bedoel je dat ook ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-09-2005 16:52 #637075
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Als de motor stationair draait staat de meter bij mij in de rechterhoek. Als ik gas geef zit hij eerst op de grens van het rode, als ik rustig gas houd gaat hij nog een stuk naar links. Laat ik het gas los, dan valt de meter meteen weer naar de rechterhoek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets