(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Koni Load Adjuster

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-11-2009 14:12 #804423 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Koni Load Adjuster
nee pap heeft betaald he... dus onder de grijze ;)
En hij had ook al originele hulpveren zoals Jeroen van B ze heeft onder zijn 360... ook die vond ik te duur :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2009 14:30 #804424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koni Load Adjuster
Wat nu dan Mark? Gaat je pa dan rond rijden met dubbele veringen!
Nou heb je toch weer wat laten lopen h? man! En dan te weten dat je ze graag wou hebben!
Mss moet je maar is proberen je pa te overhalen om ??n van de twee sets te mogen gebruiken! Dus ofwel de hulpveren of koni's... Want ze allebei hebben op 1 auto lijkt mij wat dubbel op!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2009 16:57 #804427 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Koni Load Adjuster
en dat rijd voor geen meter

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-11-2009 17:21 #804429 door Mark Smeets
ik denk ook niet dat beiden op 1 auto gaan komen ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2009 11:52 #804473 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Koni Load Adjuster
Wat is er toch mis met de originele bladveren?

Ik heb zelfs het idee dat ik straks een van de eersten binnen de club ga zijn die een caravan achter z'n 300 gaat hangen...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2009 12:21 #804475 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Koni Load Adjuster

volvofiel;125360 schreef : Wat is er toch mis met de originele bladveren?

Helemaal niks voor normaal gebruik, maar je permanent een kilo of 60-80 extra achterin hebt liggen of een aanhanger/caravan er achter hebt gaat de auto wat achterover hangen. Volvo wist dit ook en heeft niet voor niets de bekende caravanveren als optie geleverd.
Voor sportief gebruik zijn de standaardbladveren ook veel te slap natuurlijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 12:30 #804481 door V300 register
Daar kom je idd wel gauw genoeg achter hoor Joost! Als je er met 4 volwassen mensen in gaat zitten en je hebt wat bagage mee, dan rijd de auto opeens heel anders. Hij zakt gewoon wat door zijn poten!

Een voorbeeld, deze zomer zijn ik en mijn vriendin 10 dagen naar Bretagne geweest en met alle bagage van dien (tent, partytent, camping spullen oa ijskast en gasvuur, 2 fietsen achterop...) en dat vond ik eigenlijk op het randje van bepakking!

Een caravan zou ik er persoonlijk niet achterhangen zonder een upgrade. De veren zijn na 20 of meer jaren gewoon een stuk van hun veerkracht verloren en persoonlijk zou ik het dan onverantwoord vinden om dan met een caravan of erger rond te rijden.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-11-2009 13:12 #804485 door Mark Smeets

volvofiel;125360 schreef : Wat is er toch mis met de originele bladveren?

Ik heb zelfs het idee dat ik straks een van de eersten binnen de club ga zijn die een caravan achter z'n 300 gaat hangen...

Wij hebben de vouwwagen al eens van de stalling gehaald met de 360 hoor ;D
En een volle aanhangwagen (+/- 1,5 ton) heeft er ook wel vaker acher gehangen.

Toch moet ik zeggen, dat zelfs als 3 personen achterin zitten, waaronder pap (alleen al goed voor 100 kilo :o) dat je goed merkt dat hij door zakt en ook anders rijdt. Maar over vering moeten we denk ik verder geen discussie meer voeren Joost, jij stelt gewoon andere eisen dan de rest. En er zijn zeker weten genoeg clubleden die ook tevreden zijn met de standaard veren, alleen zitten die niet op het forum of houden ze hun mond ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 13:36 #804488 door V300 register
Het zit hem gewoon in hoe je de auto wil gaan gebruiken:
  • weekend gebruik: naar de winkel, naar het werk,...
    en voor de rest heb je een andere auto --> bestaande setup goed genoeg
  • normaal gebruik: all-round car, zomer, winter, kleine reis of woon-werk verkeer --> Mits alles nog in orde is, nog te doen.
  • uitgebreid gebruik: al het bovenstaande + zware lasten vervoeren (in vorm van aanhangwagen...) --> bestaande setup naar mijn mening ontoereikend
  • sportief gebruik: Bestaande setup allesbehalve toereikend!
@Joost: Persoonlijk vind ik dat je soms een beetje laks bent qua veiligheid, het is mss omdat je zelf je rijbewijs nog niet hebt en niet dagelijks geconfronteerd wordt met bepaalde aspecten van een niet 100% in orde gebrachte auto, maar ik hoop dat vanaf dat je toch begint te rijden er iets meer aandacht aan gaat besteden. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de medeweggebruikes.
Bijvoorbeeld dat veerprobleem of de versleten schokdempers... Mocht het mijn auto zijn, dan ging hij direct aan de kant om hersteld te worden. Dat geld voor al mijn auto's. Er wordt mss bij jullie ook niet vaak in gereden, maar zelfs dan nog vind ik dat een beetje moeilijk te rijmen met veiligheid.
Neem dit niet persoonlijk op Joost, want ik denk echt dat het is omdat je er zelf nog niet mee rijdt. Verder bewonder ik ten zeerste je passie voor de 300.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-11-2009 13:44 #804492 door Mark Smeets
@ Karsten: nu je het over weekend gebruik hebt... Als wij naar de winkel gaan dan hangt de 360 ook ver door! Maar dan gaan er wel meteen 4*8 pakken ice tea + 2*10 pakken melk + nog 2 kratten overige rommel mee. Zelfs daarvoor zijn de standaard veren al te slap als je ziet hoever hij dan doorhangt, en dan zit er nog niemand op de achterbank.... Maar voor binnen het dorp boodschappen te doen is dat goed te doen.

Vroeger met de 240 was het nog erger, dan hing die zelfs door de veren! 3 volle karren (en dan bedoel ik ook tot boven de rand vol!) gingen er dan in. Dat was voor ruim 120 euro bij de aldi alleen al en nog eens 100 euro bij de nettorama, nu niet bepaald dure winkels... Daar moesten we dan wel weer een maand mee doen :P

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC