Koni Load Adjuster
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;125224 schreef : Deze zijn juist nog beter! Dit zijn rode koni's plus een extra veer. Vanwege de extra veer is de veer/schokdemper verhouding beter op elkaar afgestemd. (hele zware demper + slappe300 achterveer = niet ideaal.
Sla je slag!
En zo'n set kan voor achter en voor? Hij heeft er twee te koop staan zo te zien
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ze zijn wel "duur", maar ze worden ook steeds zeldzamer...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;125267 schreef : De Load Adjusters kunnen alleen achter. Voor en achter moeten 2 totaal verschillende dempers.
Ze zijn wel "duur", maar ze worden ook steeds zeldzamer...
Ik vind ze vooral duur omdat van de achterkant alternatieven verkrijgbaar zijn zoals de Alfa dempers en laro dempers.
Als ze voor de voorkant waren had ik de prijs al beter gevonden.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;125252 schreef : Dan bied ik je 2 euro! Dat is pas een mooi rendement!
Het rendement is er dan wel, maar voor die prijs nooit!!!!
Ik denk trouwens voor geen enkele prijs! Deze komen namelijk onder de 360 GLE die ik ga restaureren. Daar komt ook LPG in te liggen en dan zijn die extra veertjes wel handig voor het ondersteunen van... Het wordt ook gewoon een beetje de reisauto, dus weekendje weg met vrienden enz, dan is het ook best handig om die bagage niet allemaal op je achterveren te hebben liggen!
@Jos: er zijn idd alternatieven voor de dempers, maar niet als je nog iets zoekt dat naast een gewone schokdemper ook wat gewicht helpt dragen.
Ik denk dat deze specifiek zijn voor auto's die zwaar werden belast, bijvoorbeeld caravan trekken, steeds volledig beladen, grote gezinnen... Dan denk ik toch echt dat zo'n hulpveer zijn nut zal gaan bewijzen!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maw, het is leuk als er een keertje zo'n setje op je pad komt maar er specifiek naar opzoek gaan terwijl er simpel een doeltreffend alternatief voor te fabriceren is zou ik toch niet zo snel doen..
- V300 register
- Verbannen
-
Een dubbele bladveer is idd een andere optie, maar niet iedereen heeft zin om daaraan te beginnen en dan is het gewoon makkelijk om zo'n set te hebben. Erachter lopen zoeken heb ik dus niet en zou ik ook niet gedaan hebben!
- Mark Smeets
- Moderator
-
Kevin;125214 schreef : Advertentie is pas vandaag geplaatst?
dit zijn toch andere, want ik zag vanmorgen dat die van vorige week bij ons in de woonkamer liggen... :yesyes:
pap verteld mij ook niet meer alles

- V300 register
- Verbannen
-