(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
Volvo 340 sedan 1.7!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2009 18:32 #777483
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 sedan 1.7!
owna, toch nog even 1700-bashen:
De motor an sich is weinig mis mee, soepel, zuinig en stil.
Maar die Solex CISAC carburateurs blijven rotdingen!!
van nieuw af aan zijn er problemen geweest met bevriezen (zie gammel elektrisch verwarmings elementje) kromtrekken (te dunne voet) nog meer kromtrekken (rare bouten) nog meer kromtrekken (te slap uitgevoerd spruitstuk) lekkages (gammele moertjes spruitstuk) en als klap op de vuurpijl natuurlijk de "zinker" ipv vlotter.
laat staan een CO instelling met een onmogelijk flut schroefje, dampbelproblemen bij hete motor en gewoon algeheel AAAHRG.
De motor an sich is weinig mis mee, soepel, zuinig en stil.
Maar die Solex CISAC carburateurs blijven rotdingen!!
van nieuw af aan zijn er problemen geweest met bevriezen (zie gammel elektrisch verwarmings elementje) kromtrekken (te dunne voet) nog meer kromtrekken (rare bouten) nog meer kromtrekken (te slap uitgevoerd spruitstuk) lekkages (gammele moertjes spruitstuk) en als klap op de vuurpijl natuurlijk de "zinker" ipv vlotter.
laat staan een CO instelling met een onmogelijk flut schroefje, dampbelproblemen bij hete motor en gewoon algeheel AAAHRG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2009 08:42 #777519
door V300 register
Is er geen alternatief voor die carburateur? Gewoon een vergelijkbaar Weber model?
Ik heb ook het vermoeden dat de verlijkbare tweetraps Solex op een B200K minder problemen oplevert, althans, daar hoor je weinig over.
En ik zeg het nog meer eens: ik heb aan paar maanden in een 1700 gereden, die al enkele jaren in onderhoud was bij Erik, en dat was een super lekkere 340! Pittig, soepel en zuinig.
Ik heb ook het vermoeden dat de verlijkbare tweetraps Solex op een B200K minder problemen oplevert, althans, daar hoor je weinig over.
En ik zeg het nog meer eens: ik heb aan paar maanden in een 1700 gereden, die al enkele jaren in onderhoud was bij Erik, en dat was een super lekkere 340! Pittig, soepel en zuinig.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2009 09:52 #777521
door V300 register
Die 'vliegende schotel' van de B200K is volgens mij een veel betere constructie dan die CISAC in de B172. Maar die vlotter is gewoon hetzelfde prul met alle gevolgen van dien.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2009 13:27 #777534
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 sedan 1.7!
uh, in globale lijnen is het gewoon precies dezelfde carb, enkel het vlotterdeksel is anders.
waarom het in de 1700 nog extra fout gaat is volgens mij mede te wijten aan 2 dingen;
- luchtfilterhuis zit direct op de carb,
- uitlaatspruitstuk zit onder het inlaatspruitstuk
de 360 is cross-flow en heeft van het laatste zowieso al geen last
waarom het in de 1700 nog extra fout gaat is volgens mij mede te wijten aan 2 dingen;
- luchtfilterhuis zit direct op de carb,
- uitlaatspruitstuk zit onder het inlaatspruitstuk
de 360 is cross-flow en heeft van het laatste zowieso al geen last
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2009 13:41 #777536
door V300 register
Ik vraag me ook steeds af waarom bij een vroege B14 wel een extern (noem het maar zo) luchtfilter zit en dat ze later zijn overgestapt op type pannekoek/vliegende schotel. Zal wel ruimtegebrek zijn. In de praktijk is een vrije carburateur veel fijner. Je kan overal goed bij.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2009 14:06 #777540
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 sedan 1.7!
was volgens mij een wijziging die iets meer vermogen opleverde, doordat de weg van filter naar carb korter werd, weet ik ook niet zeker eigenlijk
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2009 00:49 #777607
door V300 register
Op papier hebben die modellen net zo veel vermogen...Maargoed, dat is op papier.
Wat wel is, ze zijn van een zwaar log en duur te produceren metalen apparaat naar een lichtgewicht plastic pannekoek gegaan. Kan zomaar de reden zijn...
Wat wel is, ze zijn van een zwaar log en duur te produceren metalen apparaat naar een lichtgewicht plastic pannekoek gegaan. Kan zomaar de reden zijn...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2009 08:04 #777615
door V300 register
Ergens in de krochten van het 1700-forum zie ik nog wel eens de 440 1.7 opduiken als donor pr?f?r? voor de carburateur. Is die zo anders dan? Ik weet dat de Renault 9/11 een Weber 32 DRT hebben op die motor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2009 17:02 #777631
door V300 register
Volvo 440 carb is praktisch dezelfde carburateur, maar omdat die later dan de 340 1.7 kwam, (eigenlijk de directe opvolger) waren de ergste kinderziektes er inmiddels uit gehaald.
De voet van die dingen is een stuk dikker, en ook op een andere plaats is de gietvorm net even anders zodat die minder temperatuur gevoelig is.
De vlotter etc is nog hetzelfde stuk ... $%^ dus daar hoef je het niet voor te doen.
De voet van die dingen is een stuk dikker, en ook op een andere plaats is de gietvorm net even anders zodat die minder temperatuur gevoelig is.
De vlotter etc is nog hetzelfde stuk ... $%^ dus daar hoef je het niet voor te doen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2009 20:06 #777646
door V300 register
Hallo mooie auto die uit geleen, van buiten wat puntjes van binnen heel netjes. Auto loopt inderdaad slecht (toen hij nog in geleen stond).
Maar toen ik thuis was en een keer harder dan 80 had gereden keer meer op "zijn staart had getrapt" loopt de motor al stuk beter.
En de koude start van morgen choke uit starten zonder gas geven en meteen lopen, start niet zo goed als de motor warm is maar daar wordt aan gewerkt.
En inderdaad je begrijpt het al staat nu op mijn oprit.
Groet Joop
Maar toen ik thuis was en een keer harder dan 80 had gereden keer meer op "zijn staart had getrapt" loopt de motor al stuk beter.
En de koude start van morgen choke uit starten zonder gas geven en meteen lopen, start niet zo goed als de motor warm is maar daar wordt aan gewerkt.
En inderdaad je begrijpt het al staat nu op mijn oprit.
Groet Joop
Moderators: Mark Smeets