R-sports caburateurs!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
gasklephuizen van een felle motorfiets :yesyes:
[youtube]7PqrV6UXXus[/youtube]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En dat is ook wat waard.
In verhouding met de 300 is het natuurlijk duur maar als je een beetje weet van prijzen vwb een carburatie set is het eigenlijk helemaal niet duur.
Leuk dat zoiets boven water komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
"motorfietsdingen" :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Brabo;87240 schreef : zijn throttle bodies oftewel ITB, voor elk blok gewoon te krijgen
de vrije vertaling van throttle bodie is een gasklephuis, wat ik in mijn post al vermeldde:D
om heel precies te zijn zorgen de motorfiets throttlebodies voor de aanvoer van meer lucht het blok in, waardoor er dus ook meer brandstof ingespoten kan worden. throttlebodies zijn niet voor alle blokken, enkel toepasbaar bij injectiemotoren!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
enkel toepasbaar bij injectiemotoren!
Dan wel minimaal multipoint:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;87202 schreef : ja ikwounezegge, die 16v is toch een injectie? dan zijn carbs onbruikbaar
gasklephuizen van een felle motorfiets :yesyes:
[youtube]7PqrV6UXXus[/youtube]
Dit is een misleidend filmpje:
Je ziet heel mooi een injectie-rail. Maar die zit er enkel om de gaten in de kop te dichten. Dit zijn motorfietscarburateurs, (in dit geval, van een R1). En er zitten enkele grote nadelen aan:
1. Nauwelijks af te stellen. Voor webers ed. bestaan hele boeken van hoe je ze moet afstellen. Vele afstelmogelijkheden, zodat ze voor elke motor ideaal af te stellen zijn. Die motorfiets carbjes stel je af met behulp van de boormachine: De sproeier moet even uitgeboord worden naar 1,85mm enzovoorts. maximaal beun.
2. Heel ineffici?nt geheel. De carbjes zijn door hun compacte bouw niet erg effici?nt. En de flexibele ophanging geeft ook verliezen (stuk rubber over staal geschoven, met enorme randen enzovoorts)
3. F7p heeft een onmogelijk inlaat kanaal. Die is 65 bij 30 mm ofzoiets. En dat moet naar rond toe. Ga daar maar eens een net inlaatspruitstuk voor maken...(dat gaat mij niet lukken met mijn ervaring.
Er zijn ook wel motorfietsen met injectie, de zogenaamde ITB's (independent Throttle body's). Maar daarvoor geld vooral nummer 3 nog. Het is en blijft deels beunwerk in mijn ogen.
Ovlov 3.6L;87199 schreef : Uhhhhh, Paulus..............waarom niet gewoon een 16V met throttle-bodies en programmeerbaar motormanagement?
Dat is dus de volgende stap. (samen met een F7r bijvoorbeeld) Het is heel eenvoudig (maar duur) om er gewoon ITB's voor DCOE (schroefpatroon van de weber DCOE/Dellorto DHLA/Solex ADDHE) op te schroeven. Deze worden h??l veel gebruikt, omdat het al zo'n gebruikelijk patroon is. En daarmee ook de ?llermooiste oplossing in mijn ogen.
Voor nu wil ik gewoon eens snel rijden. Dus gaan er lekekr gewoon de carb's erop voor nu. Ik heb geen 1200 euro zo op de plank liggen, en dat zou ook nog eens bergen met tijd met zich mee brengen. Die carbjes brengen gereviseerd al snel 400 euro op. En een uitgebreide revisieset bestel je op ebay voor 30 euro ofzo. Verdiend zich dus wel weer terug. Dus tegen die tijd gaan de carb'jes gewoon weer eruit, en komt er een Kdfi management met ITB's ofzo.
DCOE ITB's!
Het spruitstuk voor F7p. Kost me ong. 140 euro...Ideaal toch?
[quote=Volvo lastig
740TIC;87296]Is niet duur als het inlaatspruitstuk (nja 2) erbij zit, anders is het niet bepaald goedkoop. Een set carburateurs kom je op ebay ed regelmatig voor weinig tegen. Het zijn de inlaatspruitstukjes die de set waardevol maken.[/quote]
Die zit er bij. En als ik het goed begrijp de kelken ook. Dat was wel een vereiste voor mij. Ik had net al ja gezegd op 4 dellorto DHLA 40H's voor 100 euro (waarvan 2 gereviseerd moeten worden, en 2 goed zouden zijn).
En daarnaast worden de solexen ook gezien als de minst beste optie uit DCOE/DHLA/ADDHE. Wil je snel? Kies Weber. Wil je snel maar zuiniger, kies dellorto. En solex wordt gezien als het moeilijke broertje, want onderdelen zijn oa. lastiger te verkrijgen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.