R-sports caburateurs!
- Mark Smeets
- Moderator
-
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=1994
zeldzame accessoire!
Ik weet alleen niet of ze bruikbaar zijn zonder verdere onderdelen?
Normaal hoort bij het gehele set ook nog een andere nokkenas geloof ik.. maar andere caburateurs kun je er natuurlijk altijd opzetten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wat zijn de voordelen van zo'n set en moet ik nog andere aanpassingen verrichten?
- V300 register
- Verbannen
-
Alles opgeteld: doe mij maar een injectie! De voordelen zijn een hoger verbruik en hogere prestaties. Op papier niets beter dan de prestaties van een B19E.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zover ik weet heeft de R-sport altijd een B19A blok gehad. Die hebben standaard een compressie van 1:8 ong. (lees: heel laag), en daar kun je nooit topprestaties van verwachten.
Deze carb's met een B19E met scherpe nokkenstok zou het al leuk moeten doen. Zeker met een 2,5" uitlaat. Foggyjames op V3M heeft een B200 met scherpe stok en deze teurs in zijn 343, wat 140PK opleverd. Niet slecht opzich!
Voor de clio motor heb ik een DCOE spruitstuk besteld in Griekenland, en webers in Belgi?, maar die webers zijn in onbekende staat, dus proberen met de solexen vooraf is wellicht een goeie optie.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Lucluc;87132 schreef : 95 pk is toch genoeg?????
Zeker! Ik vind het setje ook veel te duur hoor, zou ik er nooit voor geven

Was alleen uit interesse.
- V300 register
- Verbannen
-
en 95pk is leuk hoor, maar 140 is leuker

en te duur? valt nog best mee hoor
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;87126 schreef : Ontsteking aanpassen, snelle(re) nokkenas, luchtfilter en je moet het remvloeistofreservoir vervangen, anders passen de carburateurs icm het luchtfilter toch niet. Bij het R-sport set hoort ook een electrische fan en aangepaste uitlaat.
Alles opgeteld: doe mij maar een injectie! De voordelen zijn een hoger verbruik en hogere prestaties. Op papier niets beter dan de prestaties van een B19E.
Ik heb dat altijd als een nadeel ervaren..............:no_comment:
Pistonpen paultje;87133 schreef : Ondergetekende gaat binnekort een ritje maken naar Leiden. Ik moet nog ff bellen met constant voor precieze afspraak.
Zover ik weet heeft de R-sport altijd een B19A blok gehad. Die hebben standaard een compressie van 1:8 ong. (lees: heel laag), en daar kun je nooit topprestaties van verwachten.
Deze carb's met een B19E met scherpe nokkenstok zou het al leuk moeten doen. Zeker met een 2,5" uitlaat. Foggyjames op V3M heeft een B200 met scherpe stok en deze teurs in zijn 343, wat 140PK opleverd. Niet slecht opzich!
Voor de clio motor heb ik een DCOE spruitstuk besteld in Griekenland, en webers in Belgi?, maar die webers zijn in onbekende staat, dus proberen met de solexen vooraf is wellicht een goeie optie.
Uhhhhh, Paulus..............waarom niet gewoon een 16V met throttle-bodies en programmeerbaar motormanagement?