voor de comfo rijders: instelbare schokdempers (lucht)
- Mark Smeets
- Moderator
-
antiekeradio;79189 schreef : Als je dat ?cht gelooft... vind ik dat niet echt slim eerlijk gezegd.
Want; als er niemand is die meer dan X wil betalen, zal de prijs nooit hoger dan X worden.
Als er wel iemand is die Y wil betalen (waarbij Y hoger is dan X) maakt het 0,0 verschil of die persoon bieding Y doet op dag 1, of 1 seconde voor het eind van de veiling. Y is hoger dan X, dus Y wint de veiling.
Degene die X wil betalen zal nooit de veiling winnen als er iemand is die Y zal bieden voor het eind van de veiling.
Ebay probeert je door het hele arsenaal aan psychologische trucs te verleiden t?ch een hoger bedrag te bieden dan je er eigenlijk voor wilde betalen, door je het gevoel te geven dat je iets mist als je "de veiling niet wint".
Terwijl het toch echt zo is dat als je een veiling niet wint, iemand anders er gewoon meer voor wilde betalen dan jij....
m.a.w. het feit dat iedereen in de laatste minuut ineens als een gek tegen elkaar gaat opbieden, is juist hetgene wat de prijs opdrijft, wat niet zou gebeuren als de echt geinteresseerden ruim voor tijd simpelweg hun re?le maximum bieden en verder het mailtje afwachten (wel gewonnen, niet gewonnen)
Daarbij zit er nog een ander nadeel aan het niet tijdig plaatsen van je re?le bod, namelijk dat je het vergeet. Zeker als je dan later ziet dat de veiling voor veel minder dan je maximum afgelopen is. In dat geval had je de veiling dus waarschijnlijk voor aanzienlijk minder dan "X" gewonnen, terwijl je nu met lege handen staat.
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens.. ik vind deze denk wijze eerder niet slim..
Want jij zegt de hele tijd, als dit en als dat.. maar zo is de werkelijkheid niet!
Als mijn tante een man was, dan was ze ook mijn oom geweest... :no_comment:
Doordat je al heel vroeg in het begin je max. prijs ingeeft, geef je idd iedereen de kans om over zijn eigen maximumbod na te denken, of om de prijs op te drijven, door uit te proberen wat jouw maximum is.. (dit kun je uitproberen door steeds 1 euro meer te bieden).
Als je op het einde bied, staat de startprijs nog steeds laag.. Hierdoor is iedereen geneigd een lager max. bod in te geven, omdat de prijs nog laag is..
als een product nog op 1 euro staat, zul je miss besluiten om als max. bod 50 euro voor die dempers in te geven..
maar als ze al op 40 euro staan, denk je, ik wil ze wel graag, laat ik maar 65 euro ingeven..
Want bij dit soort artikelen is er geen vaste prijs of waarde, maar is het gewoon 'wat een gek ervoor wil betalen' en hoe graag je het wilt hebben.
Zo had pap eerst 75 als max willen bieden, maar toen ik hem zei dat Jos ook wou bieden, had hij besloten toch maar 100 voor de zekerheid te gaan bieden.. Want hij had ze graag willen hebben..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;79224 schreef : Dan ga ik toch liever die winkels af, heb je tenminste nog een flinke autorit.
Benzine (diesel in mijn geval) is ook duur

- Mark Smeets
- Moderator
-
Jos360;79212 schreef : Dat dacht ik op het begin ook maar als je eenmaal aan de gang bent (een Paypal + eBay account hebben) dan is er niets makkelijker.
Je kan Paypal aan eBay koppelen, en met 1 druk op de knop een machtiging geven om het object te betalen. Daarnaast staan er op eBay ontzettend veel spullen te koop voor lage prijzen, die hier maar amper te vinden zijn. (Telefoons, batterijen, verzamelaarsobjecten, onderdelen etc)
Ik vind het een erg fijne site iig
Nu lijkt het wel of ik hier aan het spammen ben voor ebay![]()
Vergeet niet dat via paypall ook je aankopen tot een bepaald bedrag verzekerd zijn.. oftewel, heb je betaald, maar de aanbieder stuurt jouw niks, dan betaald paypall jouw het geld terug! En een paypall account is gratis voor de koper

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-

Maar ik heb laatst bijv. een cd van Avril nieuw gekocht voor 1 euro!! Met verzendkosten erbij was het 3,75... inn de winkel kostte deze cd 10 euro..
Of een MP3 speler, met verzendkosten voor 66,49.. in de winkel 100 euro..
En de mp3 van mijn zusje was nog leuker, voor 31,10 en in de winkel 60 euro!
Dan heb ik mijn keuze snel gemaakt

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dat soort ongein... muziek luisteren doe je via een radio of computer, zo'n rare draagbare muziekdoos die je kunt wegmoffelen in de versnellingspook van je fiets is 3x niks.
- Mark Smeets
- Moderator
-
gisteren op internet gezien en net gebeld..
zaterdag gaan 2 klokjes plus het paneeltje op de post origineel 300-serie! yeehaa!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

Achja, ik heb al zo'n paneeltje en maar 1 auto dus ik gun het je van harte natuurlijk

- Mark Smeets
- Moderator
-