(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

voor de comfo rijders: instelbare schokdempers (lucht)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-12-2008 22:12 #743149 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic voor de comfo rijders: instelbare schokdempers (lucht)
ja we hadden hem al eens gevonden vorig jaar toen we een kachelmotor moesten hebben..
De pagina is uitgeprint en de Russen zullen het ons vertellen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 01:23 #743167 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic voor de comfo rijders: instelbare schokdempers (lucht)
als je tot 70 wilde gaan... h?d je natuurlijk... ook gewoon dat bedrag kunnen bieden op ebay, op een ander tijdstip dan 10 seconden voor het aflopen van de aanbieding :+

ik vind dat altijd z? ontzettend raar dat mensen pas ?cht gaan bieden als het bijna afgelopen is????? bied gewoon wat je er maximaal voor over hebt, wacht tot het einde en als je het hebt gewonnen is de prijs goed. Zoniet, was de prijs gewoon niet goed en volgende keer beter.

Voorkomt een hoop stress, achteraf te dure aankopen en gemiste koopjes...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-12-2008 12:00 #743183 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic voor de comfo rijders: instelbare schokdempers (lucht)
dat is dus precies de verkeerde manier..
ik snap juist niet waarom mensen al heel vroeg bieden.. 2 dagen van te voren ofzo al.. dan wordt de prijs alleen maar hoger!
Als gewoon niemand doet bieden tot 30 sec voor het einde, dan blijft de prijs heel laag. En hoef je ook niet zulke bedragen te bieden ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 13:13 #743191 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic voor de comfo rijders: instelbare schokdempers (lucht)
Als je dat ?cht gelooft... vind ik dat niet echt slim eerlijk gezegd.

Want; als er niemand is die meer dan X wil betalen, zal de prijs nooit hoger dan X worden.

Als er wel iemand is die Y wil betalen (waarbij Y hoger is dan X) maakt het 0,0 verschil of die persoon bieding Y doet op dag 1, of 1 seconde voor het eind van de veiling. Y is hoger dan X, dus Y wint de veiling.

Degene die X wil betalen zal nooit de veiling winnen als er iemand is die Y zal bieden voor het eind van de veiling.

Ebay probeert je door het hele arsenaal aan psychologische trucs te verleiden t?ch een hoger bedrag te bieden dan je er eigenlijk voor wilde betalen, door je het gevoel te geven dat je iets mist als je "de veiling niet wint".
Terwijl het toch echt zo is dat als je een veiling niet wint, iemand anders er gewoon meer voor wilde betalen dan jij....

m.a.w. het feit dat iedereen in de laatste minuut ineens als een gek tegen elkaar gaat opbieden, is juist hetgene wat de prijs opdrijft, wat niet zou gebeuren als de echt geinteresseerden ruim voor tijd simpelweg hun re?le maximum bieden en verder het mailtje afwachten (wel gewonnen, niet gewonnen)

Daarbij zit er nog een ander nadeel aan het niet tijdig plaatsen van je re?le bod, namelijk dat je het vergeet. Zeker als je dan later ziet dat de veiling voor veel minder dan je maximum afgelopen is. In dat geval had je de veiling dus waarschijnlijk voor aanzienlijk minder dan "X" gewonnen, terwijl je nu met lege handen staat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 14:33 #743201 door V300 register
Dat is van de ene kant wel waar, vooral het deel van prijs opdrijven. Echter als je in de laatste seconde allemaal je X bod (je eigen hoogste bod dus) doet, dan geef je elkaar een eerlijke kans je maximum te bieden en degene met het hoogste maximum wint.
Als je dat niet doet, en je bied aan het begin van de veiling je maximum leg je direct al je kaarten op tafel, en geef je de rest een week bedenktijd om te overwegen of het product meer waard is. Dat drijft de prijs dus ook op omdat je "het gevoel krijgt dat je wat mist".

In beide gevallen bied je zelf je maximum bod, maar je geeft wel iemand anders een lange bedenktijd over zijn bod.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 14:49 #743205 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic voor de comfo rijders: instelbare schokdempers (lucht)
Wat ik alleen nog het meest irritante vind is al die rompslomp als je iets koopt. Betalingsmanier (PayPal, vaak gehoord maar ik ben er geen fan van), alle regeltjes, voor een beginner en computertechnische leek (zoals ik bijvoorbeeld) is Ebay bepaald niet toegankelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 14:56 #743214 door V300 register

volvofiel;79203 schreef : Wat ik alleen nog het meest irritante vind is al die rompslomp als je iets koopt. Betalingsmanier (PayPal, vaak gehoord maar ik ben er geen fan van), alle regeltjes, voor een beginner en computertechnische leek (zoals ik bijvoorbeeld) is Ebay bepaald niet toegankelijk.

Dat dacht ik op het begin ook maar als je eenmaal aan de gang bent (een Paypal + eBay account hebben) dan is er niets makkelijker.
Je kan Paypal aan eBay koppelen, en met 1 druk op de knop een machtiging geven om het object te betalen. Daarnaast staan er op eBay ontzettend veel spullen te koop voor lage prijzen, die hier maar amper te vinden zijn. (Telefoons, batterijen, verzamelaarsobjecten, onderdelen etc)
Ik vind het een erg fijne site iig
Nu lijkt het wel of ik hier aan het spammen ben voor ebay :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 15:03 #743219 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic voor de comfo rijders: instelbare schokdempers (lucht)
Alleen bijzondere onderdelen voor oude neusjes vind ik interessant. Andere "handige dingen" koop ik liever niet online.

Waar ik echt spijt van heb is dat ik ooit een setje elektrische spiegels heb laten gaan voor mijn model 343. Die had ik echt willen hebben...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 15:12 #743223 door V300 register
Die gingen ook voor ongeveer 100 euro kan ik me nog herinneren. Relatief weinig iig.
Andere handige dingen die je af en toe nodig hebt koop ik ook graag op ebay, omdat je teveel winkels af moet gaan om het juiste te vinden, daarnaast is ebay dan meestal nog goedkoper ook.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 15:16 #743226 door 16673-dummy
Dan ga ik toch liever die winkels af, heb je tenminste nog een flinke autorit.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC