Lasapparaat
- 16673-dummy
- Nieuw lid
diameter van de gaatjes is trouwens 6 mm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Aan het werk te zien mag de stroomsterkte juist iets lager (en dan houdt de stop het ook langer).
Op zich is de las best goed, maar ik krijg het gat niet gevuld
Edit: even geprobeerd; op stand 4 met draadtoevoer op 5, krijg je echt perfecte proplasjes. Ik krijg alleen het gat niet gevuld. Als het gat bijv. 4mm doorsnede zou hebben, zou hij wel helemaal gevuld worden. Nu blijft er van het oorspronkelijke ponsgat nog een 'kwart maan' over, bij wijze van spreken.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
zit het lasaparraat op een aparte groep en met een trage zekering of een normale?
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
AvdAkker;215300 schreef : zit het lasaparraat op een aparte groep en met een trage zekering of een normale?
we hebben even wat omgebouwd, nu idd op een aparte groep. Nu kan het apparaat ongestoord op volle kracht werken.
@ Joris: ja, dan krijg je hele mooie lasjes, maar ik krijg het gat niet helemaal vol
als je aan de achterkant kijkt, zie je dat de las gewoon gelukt is! Ik snap dus ook niet goed waar het nou eigenlijk mis gaat
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
de hogere stroomsterkte zorgt voor een groter smeltbad en daardoor krijg je ook een 6mm ponsgat makkelijk vol. zonder proplas mondstuk kun je zelfs spelen met een lagere stroomsterkte door 2mm naast het middelpunt in 2sec al lassend een rondje te maken; dat vereist wat meer oefening.
dan de draadtoevoer, die moet je eigenlijk tijdens het lassen fijnafstellen. heb je de juiste stroomsterkte gevonden dan pak je een dikkere plaat, gaat lassen en dan draai je rustig de draadtoevoer omhoog; je zoekt een instelling waarbij de toevoer constant is (dit kun je horen) en je niet het gevoel hebt dat de toorts van de plaat afgeduwt wordt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Ik begrijp dat de instelling waarmee je dikke plaat kan lassen, dus ook de instelling is voor een proplas op autoplaatwerk?
Ga ik van de week even mee oefenen
Dank! Ik laat de resultaten weten. Hopelijk krijg ik deze week het lassen een beetje onder de knie, komend weekend heb ik helemaal vrij gehouden dus het zou mooi zijn als ik dan daadwerkelijk aan de 360 kan gaan lassen.
- V300 register
- Verbannen
denk dat je met je huidige instelling al wel redelijk in de buurt zit.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
om beide dorpels af te maken (ben al druk bezig) heb ik aan het donorvoorscherm nog wel genoeg, maar de veerpoottorens moeten dan nog.
Plaatstaal, gegalvaniseerd, andere smaken..?
Dikte 1 mm neem ik aan? Wel zo fijn bij de veerpoten.
www.ijzershop.nl/302-gegalvaniseerd