Dilemma Ford vs Volvo

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2013 19:20 #924795 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Ik heb het vandaag niet geprobeerd, maar dat was toen ik hem de vorige keer startte ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2013 19:35 #924796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
ja, met ontstekingsdruk erbij kan er van alles gebeuren.

op zich is het belangrijkste dat er ook eens een degelijke compressietest gedaan wordt. dan weet je gelijk alles eigenlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2013 21:19 #924807 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Laten we een poll houden, yeah. Ik denk NIET lek :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2013 21:42 #924809 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
nu dit toch een technisch topic wordt... Een ander testje om te zien of er water in je olie zit is de peilstok even boven een vlammetje van een aansteker oid te houden. Gaat het knetteren, juist, vocht. Gebeurt er niets, dan geen vocht in de olie. En andres het ding laten afpersen, dan merk je het ook snel genoeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2013 21:46 #924810 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Dilemma Ford vs Volvo
maar, van stilstand en gepruts komt er ook condens op je olie. compressietestje dus!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2013 22:56 #924815 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo
Ik denk dat ik zelf maar een compressiemeter koop. Voor ?20 heb je er een , en misschien komt hij later nog wel eens van pas...
Zou dat apparaat wat zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 00:48 #924816 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Dilemma Ford vs Volvo
Je kunt ook ff langs de garage gaan, zo gepiept.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2013 08:48 #924819 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo

Alexdepalex;212649 schreef : Je kunt ook ff langs de garage gaan, zo gepiept.


Als ik daar kom wel :+ Na een halve kilometer houdt hij er mee op.
Daarnaast heb ik het geld er uit als ik 3x heb gemeten natuurlijk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2013 09:44 #924823 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dilemma Ford vs Volvo

Daarnaast heb ik het geld er uit als ik 3x heb gemeten natuurlijk...


dat is maar met weinig meetapparaten zo, en daarom heb ik ook zelf een compressiemeter gekocht :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 10:12 #924825 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Dilemma Ford vs Volvo
Laat je ook zeker niet misleiden door rook uit de uitlaat.
Als je de auto niet veel gebruikt, komt er ontzettend veel condens vrij zodra je hem start.
Onderstaande foto bijvoorbeeld, van mijn 345 bij een koude start. En die werd zelfs nog regelmatig warm gereden!


Dit was nog maar bij verhoogd stationair. Kun je nagaan wat een rookgordijn er opgetrokken werd bij wegrijden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD